شناسه خبر: 11918 منتشر شده در مورخ: 1396/5/1 ساعت: 13:48 گروه: فرهنگی  
برگزاری نشست پل ادبی ایران و چین، یادآور تعامل 2000 ساله

برگزاری نشست پل ادبی ایران و چین، یادآور تعامل 2000 ساله

ایران میهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن شده و همین اتفاق فرهنگی، بهانه ای برای برگزاری نشستی تحت عنوان «پل فرهنگی ایران و چین» شده است.

به گزارش ایران سپید این نشست روز پنجشنبه 5 مرداد، با حضور جمعی از نویسندگان، شعرا و منتقدان برگزار می شود. گفتنیست که رابطه ایران و چین، قدمتی طولانی دارد. ایران و چین، به عنوان دو کشور دارای تمدن باستان، از راه جاده ابریشم که دریای چین را به خلیج فارس پیوند می داد، باهم تعامل داشته اند. ارتباط فرهنگی این دو کشور در قرن پنجم میلادی تا جایی به اوج می رسد که از آن، به عنوان «عصر طلایی فرهنگ و ادب ایران در چین» عنوان نهاده اند. به دلیل حضور مسلمانان در این کشور، رابطه ایران با چین همچنان حفظ شده و تا امروز ادامه یافته است. مؤسسه فرهنگی شهر کتاب با همکاری مؤسسه بین المللی نمایشگاه های فرهنگی، به بهانه حضور ایران به عنوان میهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن، نشستی با عنوان «پل ادبی ایران و چین»، با حضور نویسندگان، شعرا و منتقدان دو کشور، روز پنجشنبه 5 مرداد ماه برگزار می کند. در این نشست فرهنگی، لی یی مینگ سوی آیجن، هوون جیان لی شاو، جون فوشیو پینگ، یان سی شوی، یوگویلی و جمعی از محققان و نویسندگان ایرانی حضور خواهند داشت و به بررسی ادبیات معاصر دو کشور خواهند پرداخت. نشست مذکور روز پنجشنبه 5 مرداد، ساعت 16 در یکی از شعب شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر (بخارس)، نبش کوچه سوم برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *