شناسه خبر: 11888 منتشر شده در مورخ: 1396/5/1 ساعت: 10:28 گروه: دانش و فن آوری  
استفاده از فناوری برای میکروب زدایی از پله های برقی

استفاده از فناوری برای میکروب زدایی از پله های برقی

پله‌های برقی و بالابرها از مراکز تجمع باکتری‌ها محسوب می‌شوند و می‌توانند بیماری‌های مختلفی را به مسافران مترو، خریداران در فروشگاه‌ها و... منتقل کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران آنلاین به همین دلیل پزشکان و فعالان فناوری تلاش داشته‌اند تا فکری به حال این مشکل کنند و اجازه ندهند باکتری‌ها و میکروب‌های خطرناکی ازجمله E. coli و نیز باکتری‌هایی که سبب بیماری‌های مجاری ادراری، خون و مخاط‌های بدن می‌شوند، مردم را تا خانه همراهی کنند. در این راستا یکی از کمپانی‌های فناوری کره‌ای روشی ارائه داده است که با تابش مداوم نور ماورای بنفش، می‌تواند همه باکتری‌ها را از بین ببرد. این وسیله استریل‌کننده پله‌های برقی که Handrail UV LED Sterilizer نام دارد بر قسمت ابتدایی و پایانی پله‌های برقی قرار می‌گیرد تا هنگام بالا رفتن یا پایین رفتن از پله برقی، دست مسافر کاملاً از میکروب‌ها پاک شود. این دستگاه استریل کننده، مجهز به چراغ‌های ال ای دی ماورای بنفش با امواج دارای طول موج 278 نانومتر است و کمپانی ال جی مدعی است که می‌تواند DNA حدود 99.99 درصد از باکتری‌های موجود در این بخش‌ها را تخریب کرده و از بین ببرد و به این ترتیب فضا عاری از میکروب بیماری‌زا شود.همچنین گفته می‌شود  طریقه نصب این وسیله  روی پله‌های برقی بسیار آسان است و هیچ نیازی به ایجاد تغییرات گسترده در پله برقی یا بالابر نیست. این دستگاه استریل‌کننده وایرلس به انرژی برق نیز احتیاجی ندارد ،چرا که انرژی خود را از حرکت و انرژی جنبشی تسمه‌های پله برقی به دست می‌‌آورد. البته برخی هم نسبت به استفاده از اشعه UV ابراز نگرانی کرده‌اند ولی دانشمندان این پروژه معتقدند این وسیله و اشعه‌های ساطع شده از آن، کاملاً برای بدن انسان بی‌ضرر است و همچنین هیچ فلز سنگین یا ماده سمی نیز در ساخت این وسیله استفاده نشده است پس می‌توان گفت کاملاً برای کاربران ایمن است؛هنوز بهای این دستگاه اعلام نشده است ولی سازندگان آن اعلام کرده‌اند که مجوزهای لازم را از کره جنوبی برای تولید انبوه و ارائه آن در بازار کسب کرده‌اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *