شناسه خبر: 11685 منتشر شده در مورخ: 1396/4/25 ساعت: 10:25 گروه: بهداشت و سلامت  
ریشه کنی هپاتیت cتا سال1410
نامه رئیس شبکه هپاتیت کشور

ریشه کنی هپاتیت cتا سال1410

ریشه کنی هپاتیت c، تا سال 1410 از سوی نظام سلامت هدفگذاری شده است. در این راستا رئیس شبکه هپاتیت ایران طی نامه‌ای خواستار حمایت بیشتر سازمانهای بیمه گر شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، دکتر علویان در این نامه خطاب به سازمان‌های بیمه‌گر نوشته است:

« همانطور که استحضار دارید ریشه کنی هپاتیت سی در ایران تا سال ۱۴۱۰ جزء اهداف نظام سلامت است. خوشبختانه دانش فنی، نیروی انسانی مجرب، امکانات تشخیصی و درمان‌های دارویی موثر و ارزان تولید شده در داخل کشور به راحتی در دسترس بوده و امکان تحقق این امر بیش از پیش میسر شده‌ است. خوشبختانه در حال حاضر دستورالعمل نحوه تشخیص و درمان در کشور مورد استفاده پزشکان و مورد تایید بیمه‌ها قرار گرفته و هزینه کمتری برای بیماران تحمیل می‌شود. با در نظر گرفتن نگاه اقتصادی به دستورالعمل و کاهش هزینه‌ها موارد مهمی که در صورت اجرا می‌توانند ما را به هدف ریشه کنی هپاتیت "سی" نزدیک کنند عبارتند از:

۱. کم کردن تعداد انجام پی سی آر به سه مورد، قبل و بعد درمان با روش کیفی.

۲. حمایت بیشتر مالی از این سه تست کیفی پی سی آر و انجام تعیین ژنوتیپ.

۳. مشارکت پزشکان متخصص داخلی، عفونی و فوق گوارش در درمان بیماران حایز اهمیت است، اما پیشنهاد می‌شود تا امر تشخیص و درمان در موارد غیر سیروز و با ۱۲ هفته طول درمان از پزشکان عمومی و خانواده استفاده شود و در موارد شدید و همراه با سیروز کبدی و ۲۴ هفته درمان از پزشکان متخصص و فوق تخصص استفاده شود.

۴. تعیین شدت آسیب کبد با فیبرواسکن مقدور بوده اما متاسفانه در حال حاضر بیمه‌ها آن را پوشش نمی‌دهند.

در خاتمه به استحضار می‌رساند که در بررسی‌های علمی این شبکه در سراسر کشور، تمام انواع برندهای دارویی موجود تولید داخل از شرکت‌های مختلف، "سوفوسبوویر" تنها و همراه "لدیپاسوویر" و "داکلاتاسوویر" و "ریباویرین" از نظر اثربخشی مورد تایید هستند و در بیش از ۹۸ درصد به ریشه کنی هپاتیت سی منجر می‌شوند

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *