شناسه خبر: 11449 منتشر شده در مورخ: 1396/4/19 ساعت: 12:14 گروه: دانش و فن آوری  
تولید بتن نانو مقاوم ایرانی

تولید بتن نانو مقاوم ایرانی

پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از نانو فناوری موفق به تولید بتن نانو مقاوم در برابر محیط‌های خورنده شدند و به گفته آنها، قرار است دانش فنی و خط تولید این محصول به اتیوپی صادر شود.

به گزارش ایران سپید از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری، این شرکت اقدام به تولید محصولات بتنی و کفپوش بتنی نانو کرده است. سعید بزرگمهر مدیر تحقیق و توسعه این شرکت افزایش عمر بتن، دوام، مقاومت در برابر سولفات‌ها، کلریدها و مقاومت در برابر محیط‌ های خورنده را از جمله ویژگی‌های ایجاد شده در نانو کفپوش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تولید سالیانه کفپوش بتنی نانویی 50 تا 60 هزار متر مربع و تولید کل محصولات که شامل 5 محصول دیگر می‌شود، بالغ بر 300 هزار متر مربع است.

وی گفت: کفپوش دینامیکی یا‌ 'های‌پرفرمنس' برای محیط‌ های کانتینری و بندرگاه‌ها استفاده می‌شود. به دلیل اینکه از مصالح عادی نمیتوان در محیط ‌های کانتینری استفاده کرد، تصمیم گرفتیم از فناوری نانو و از نانوذرات سیلیس در بتن‌ها و کفپوش‌ها استفاده کنیم.
بزرگمهر با بیان اینکه این محصول نانو در جنوب کشور هم کار شده است افزود: هنوز در کشورهای خارجی به این وسعت کار نشده و بیشتر در حد تحقیقات و مقاله بوده است.
شهریار ظهوری قائم مقام مدیر عامل و عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان نیز درخصوص صادرات این محصول اظهار داشت: طی مذاکراتی که با کشور اتیوپی داشتیم، درصدد همکاری با این کشور در قالب انتقال دانش فنی هستیم و صادرات ما بیشتر به صورت خدمات فنی مهندسی و صادرات خط تولید است که انتقال دانش فنی و تولید محصول در همان کشور به گونه‌ای است که متناسب با آیین نامه‌های کشور و نیازشان خواهد بود.
با بیان اینکه سطح استاندارد محصولات بتنی خود را با فناوری نانو بالا برده ایم، گفت: بنابراین حداقل 25 سال محصولات خود را تضمین کیفیت می‌کنیم.
عضو هیات مدیره شرکت عنوان کرد: البته با عراق نیز همکاری‌هایی در خصوص سایر محصولات این شرکت داشته‌ایم و در صدد هستیم که با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، آسیای میانه، لبنان و... ارتباط بگیریم تا با انتقال دانش فنی تولید کفپوش‌ها، این محصول توسعه یابد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *