شناسه خبر: 11437 منتشر شده در مورخ: 1396/4/18 ساعت: 08:50 گروه: ورزشی  
احتمال حذف دوچرخه سواری معلولان از بازی‌های پاراآسیایی

احتمال حذف دوچرخه سواری معلولان از بازی‌های پاراآسیایی

رییس انجمن دوچرخه سواری معلولان از احتمال عدم حضور رشته دوچرخه سواری معلولان در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی خبر داد و گفت: برای حضور در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا اندونزی منتظر پاسخ قطعی از سوی مسئولین برگزارکننده، هستیم.

به گزارش ایران سپید فرهاد عصفوری اظهار کرد: البته هنوز مطمئن نیستیم که آیا رشته دوچرخه‌سواری معلولان در بازی‌های جاکارتا اندونزی حضور خواهد داشت یا خیر؟ در این زمینه کمیته‌ ملی پارالمپیک در حال گرفتن استعلام از مسئولان برگزارکننده بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا است تا مطمئن شویم که آیا رشته دوچرخه‌سواری معلولان جزو رشته‌های اعزامی خواهد بود یا خیر.

وی گفت‌: طی مستنداتی که از سایت‌های مختلف جمع‌آوری کرده‌ایم در این سایت‌ها از حضور رشته دوچرخه‌سواری معلولان در بازی‌های جاکارتا اندونزی خبر دادند، اما کمیته‌ ملی پارالمپیک عنوان می‌کند که رشته دوچرخه‌سواری از رشته‌های اعزامی به بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا حذف شده است. به‌ هر حال برای اطمینان خاطر از این مساله منتظر هستیم کمیته‌ ملی پارالمپیک پس از گرفتن استعلام پاسخ قطعی را به ما اعلام کند.

عصفوری ‌اضافه کرد: اگر رشته دوچرخه‌سواری معلولان از بازی‌های  پاراآسیایی اندونزی حذف شده باشد در حقیقت شرایط خوبی را برای دوچرخه سواری معلولان رقم نمی‌زند و شاید این مساله سبب شود تا این رشته به دلیل نداشتن تمرینات و اردوهای تدارکاتی کم‌کم از رشته‌های معلولان حذف شود.

رییس انجمن دوچرخه سواری معلولان افزود: به خاطر پایین بودن سطح بازی‌های پاراآسیایی از نظر کمی و کیفی نسبت به مسابقات جهانی و پارالمپیک، این بازی‌ها فرصت خوبی برای دوچرخه‌سواران است تا با مدال‌آوری در این بازی‌ها بتوانند سطح خود را در آسیا ارتقاء دهند و جایگاه خوبی را برای خود کسب کنند. بدون شک اگر ما نتوانیم در این بازی‌ها حضور پیدا کنیم، دوچرخه‌سواران انگیزه خود را برای ادامه تمرینات از دست می‌دهند و همین مساله سبب می‌شود که دوچرخه‌سواری کم کم جایگاه خود را در رشته معلولان از دست بدهد.

وی ‌اضافه کرد: در حال‌ حاضر دوچرخه‌سواری ایران در جایگاه سوم تا چهارم آسیا قرار دارد و به دلیل عدم حضور در رقابت‌های بین‌المللی و اردوهای تدارکاتی نتوانستیم جایگاه خوبی را حتی در آسیا برای خود رقم بزنیم. ما برای این که بتوانیم سطح خود را افزایش دهیم باید در طول سال در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنیم. در حال‌ حاضر اعزام دوچرخه‌سواران معلول به تورنمنت‌های بین‌المللی، در طول سال تنها به یک تورنمنت ختم شده و این شرایط خوبی برای دوچرخه‌سواری معلولان نیست.

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان گفت‌: ما حتی برای این که بتوانیم جایگاه خوبی را برای دوچرخه‌سواری معلولان ایجاد کنیم، از فدراسیون دوچرخه‌سواری درخواست کردیم که دوچرخه‌سواران معلول در کنار افراد سالم در تورنمنت‌ها و اردوهای مختلف شرکت کنند تا جایگاه خود را ارتقا بخشند. اما متاسفانه فدراسیون دوچرخه‌سواری این پیشنهاد را رد کرد.

وی در پایان از برگزاری مسابقات جایزه بزرگ به میزبانی کرج در مرداد ماه و همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری ۳۰ شهریور ماه در تهران خبر داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *