شناسه خبر: 11308 منتشر شده در مورخ: 1396/3/7 ساعت: 10:26 گروه: اجتماعی  
ورود مجلس به مسئله جذب سه درصدی معلولان در استخدام‌ها

ورود مجلس به مسئله جذب سه درصدی معلولان در استخدام‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سه درصد جذب معلولان در استخدامی های ادارات حق معلولان است، گفت: اگر در استخدامی ها این موضوع لحاظ نشده، این کمیسیون رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش ایران سپید عبدالرضا عزیزی  در مورد برخی اظهارات مبنی بر بی توجهی دولت یازدهم نسبت به جذب و اشتغال معلولان  با بیان اینکه سه درصد جذب معلولان در استخدامی های ادارات حق معلولان است و باید تحقق یابد، گفت: البته جذب سه درصدی در مورد معلولان  اعمال شده و چنانچه در دستگاهی استخدام صورت گرفته و در مورد معلولان اعمال نشده لازم است مستندات این موضوع به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شود.

اگر کارشکنی هایی در مورد جذب و اشتغال معلولان صورت گرفته در صورت ارائه مستندات، کمیسیون اجتماعی مجلس آن را پیگیری می کند

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اگر کارشکنی هایی در مورد جذب و اشتغال معلولان صورت گرفته در صورت ارائه مستندات کمیسیون اجتماعی مجلس آن را پیگیری می کند، تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس با قاطعیت از حق معلولان دفاع می کند.

تاکید بر لزوم رفع مشکلات جامعه معلولان

 وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات جامعه معلولان، گفت: متاسفانه وسایل حمل ونقل عمومی برای سهولت در تردد معلولان مناسب سازی و استانداردسازی نشده و معلولان با مشکلاتی مواجه هستند از این رو نیاز است برای سهولت در تردد آنها در جهت مناسب سازی حمل و نقل عمومی گام برداشت.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با بیان اینکه وضعیت فضاها و معابر شهری برای سهولت در تردد معلولان نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز ایده آل نیست، تصریح کرد: در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای این قشر باید همه دستگاه‌های دولتی و عمومی برنامه‌ریزی منسجم و مناسبی را درجهت اجرای ضوابط و مقررات مناسب‌سازی داشته باشند.

باید به ایجاد رمپ در ورودی ساختمان های اداری برای سهولت در تردد معلولان توجه شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید به ایجاد رمپ در ورودی ساختمان های اداری برای سهولت در تردد معلولان توجه شود، افزود: ادارات دولتی و عمومی باید به مناسب سازی ساختمان ها توجه داشته تا معلولان برای رفت و آمد و تردد با مشکل مواجه نشوند؛ بهتر است  یک نفر به نمایندگی از قشر معلول در شورای عالی شهرسازی حضور داشته باشد تا روند مناسب سازی  را بررسی و اطلاع دهد تا برای ساختمان هایی که ضوابط مناسب سازی رعایت نشده پایان کار صادر نشود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *