شناسه خبر: 11182 منتشر شده در مورخ: 1396/2/9 ساعت: 09:10 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات فیزیوتراپی در مهدهای کودک و خانه های سالمندان بهزیستی

ارائه خدمات فیزیوتراپی در مهدهای کودک و خانه های سالمندان بهزیستی

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: همه مهدهای کودک‌ و خانه‌های سالمندان بهزیستی جهت پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایران سپید محمدعلی محسنی بندپی در ارتباط با برگزاری بیست و هشتمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی در تهران،‌ اظهار داشت: در این کنگره صاحبنظران و اساتیدی از کشورهای کانادا، استرالیا، فرانسه، اروپا، آمریکا و کشورهای خلیج فارس و منطقه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به ارائه و تبادل آخرین دستاوردهای علمی در حوزه فیزیوتراپی، افزود: شعار امسال این کنگره برقراری ارتباط بین تحقیقات و عملکرد بالینی است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به نقش جدید فیزیوتراپی در دنیا و جامعه اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی، همه مهدهای کودک‌ و خانه‌های سالمندان زیرمجموعه این سازمان جهت پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند می‌شوند.

محسنی بندپی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، ادامه داد:‌ بر اساس این تفاهمنامه کودکان و سالمندان که دچار مشکلات ستوان فقرات شناسایی شده و درمان به موقع برای آنها انجام می‌شود.

وی در ارتباط با خدمات فیزیوتراپی در منزل، گفت:‌ برخی از سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه‌های تکمیلی این خدمات را تحت پوشش قرار می‌دهند البته لازم است که پوشش بیمه‌ای گسترده‌تری در این زمینه لحاظ شود .

محسنی بندپی در مورد اینکه افرادی که خدماتی فیزیوتراپی در منزل ارائه می‌دهند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند، افزود:‌ این افراد یا باید کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی یا مهر سازمان نظام پزشکی را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه دست‌های آلوده در بخش بهداشت و درمان زیاد شده است‌، گفت: انجمن فیزیوتراپی سامانه‌ای راه‌اندازی می کند که در قالب آن همه فیزیوتراپیست‌هایی که خدمات در کلینیک یا منزل ارائه می‌دهند در سامانه ثبت شده و مردم امکان شناسایی آنها را داشته باشند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از افزایش نظارت بر فعالیت فیزیوتراپیست‌هایی که در منزل خدمات ارائه می‌دهند، خبر داد و افزود: با راه‌اندازی سامانه مربوطه در این زمینه تخلفات در حوزه فیزیوتراپی در منزل به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

بیست و هشتمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی، در روزهای سوم تا پنجم خرداد 96 در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *