شناسه خبر: 11031 منتشر شده در مورخ: 1395/12/17 ساعت: 11:51 گروه: سیاسی  
22 فروردین ماه 96 آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است

22 فروردین ماه 96 آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری 22 فروردین 96 و داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 30 اسفند 95 خواهد بود.

به گزارش ایران سپید علی اصغر احمدی در حاشیه نشست هماهنگی کمیته های فناوری ستاد انتخابات در پاسخ به سوال خبرنگار ما در باره آخرین وضعیت انتخابات افزود: ثبت نام از داوطلبان انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و امروز سومین روزی است که هیئت های اجرایی ضمن استعلام از مراجع چهارگانه، در مهلت مقرر به بررسی صلاحیت نامزدها خواهند پرداخت.


وی گفت: ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

احمدی تصریح کرد: کلیه فرمانداریها و بخشداریهای سراسر کشور با ابلاغی که انجام شده این آمادگی را دارند که از روز سی ام اسفند که به نوعی آغاز سال جدید هم خواهد بود در فرمانداریها از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و در بخشداریها از داوطلبان انتخابات شوراهای روستاها ثبت کنند.

وی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات شوراها در سال 92 گفت: در زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، داوطلبان باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه بدهند.

احمدی افزود: تا فرصت باقی است داوطلبان باید برای اخذ گواهی اقدام کنند ، با مراکز متولی این کار ، فرمانداران و بخشداران هماهنگی شده است تا به سرعت این کار انجام شود بنابراین درخواست می کنیم در فرصت باقی مانده این کار را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 22 فروردین 1396 صرفا در ستاد انتخابات کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: نظارت بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده هیئت نظارت منتخب مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

احمدی درباره آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: 25 فرآیند در جریان انتخابات پیش بینی شده است ، 14 فرآیند مربوط به قبل از روز اخذ رای که تماما الکترونیکی انجام خواهد شد، حدود چهار فرآیند مربوط به روز اخذ رای، سه فرآیند پس از اخذ رای و چهار فرآیند نیز پشتیبانی است.

وی افزود: چیزی که همه به آن نگاه می کنند عملا مربوط به روز اخذ رای هست کسانی که روز اخذ رای  با ارائه یک شناسنامه و کد ملی وارد یک شعبه شوند شماره ملی و شناسنامه را وارد سیستم کامپیوتری می کنیم، بانک اطلاعاتی ما  برای جلوگیری از رای احتمالی مجدد متمرکز است و مشخص می شود که این کد ملی قبلا رای داده است یا خیر.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بحث دیگر مربوط به صندوق الکترونیکی است، در مدتی که در وزارت کشور حضور پیدا کردم متوجه شدم حدود 35 هزار صندوق الکترونیکی داریم که قابلیت آن را دارند تا برگ رای را دریافت کنند ، بخوانند و شمارش را اعلام کنند .

وی افزود: واقعیت امر این است که باید چهار الی پنج هزار از این صندوق ها را رزرو نگه داریم برای زمانی که با مشکل مواجه می شویم و در بعضی از شعب به دلیل مراجعه ای که داریم نمی توانیم فقط از یک صندوق استفاده کنیم و باید دو و سه صندوق مورد استفاده قرار گیرد بنابراین پیش بینی می کنیم تا 10 هزار شعبه از حدود 65 هزار شعبه را بتوانیم از این سیستم بهره بگیریم.

احمدی در باره اینکه این فرآیند صرفا مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است یا شامل انتخابات ریاست جمهوری هم می شود گفت: پیشنهادی به شورای نگهبان ارسال کردیم و اگر شورای نگهبان به این نتیجه برسد و اعلام کند، علی القاعده در ریاست جمهوری هم استفاده خواهیم کرد ما برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی داریم اما در سقفی که اعلام شد.

وی ادامه داد: اما اگر ملاحظاتی داشته باشند با هماهنگی ای که با هیئت نظارت مجلس داریم این امکان وجود دارد که صندوق ها برای انتخابات شوراها مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در باره برگزاری انتخابات در 140 نقطه خارج از کشور نیز گفت: وزارت امورخارجه و همکاران ما در سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران در سایر کشورها حسب تجربه و سابقه موضوع، فهرستی را به ما ارسال و فردی را مشخص کردند که مسئول انتخابات خواهد بود و این موضوع در تعامل با وزارت کشور و شورای نگهبان انجام خواهد شد چون صرفا انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور انجام می شود و امیدواریم وزارت خارجه آخرین آمار را اعلام کند.
 
برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 140 نقطه خارج‌ از کشور
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید انتخابات ریاست‌جمهوری حداقل در 140 نقطه خارج از کشور برگزار شود.
 
علی‌اصغر احمدی امروز در نشست «هماهنگی کمیته‌های فناوری اطلاعات ستاد انتخابات» افزود: 240 فرمانداری و هزار و 58 بخشداری سراسر کشور در عید نوروز تعطیلات نخواهند داشت و در حال خدمت‌رسانی خواهند بود.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری صرفا در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام از نامزدهای شوراهای شهر و روستا در فرمانداریها و بخشداریها انجام خواهد شد.
 
نشست هماهنگی کمیته‌های فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور صبح امروز در محل وزارت کشور آغاز شد.
 
علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور ریاست این جلسه را برعهده دارد.
 
همچنین آقای امیرشجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور، دو تن از معاونان وزرای «راه و شهرسازی» و «ارتباطات و فناوری اطلاعات» و مدیران ارشد اپراتورهای تلفن همراه شرکت‌های زیرساخت و‌مخابرات استان‌ها از دیگر مهمانان این نشست هستند.
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *