شناسه خبر: 10946 منتشر شده در مورخ: 1395/12/1 ساعت: 10:24 گروه: اجتماعی  
500 دانش‌آموز از مدارس استثنایی دانشگاه دولتی قبول شدند

500 دانش‌آموز از مدارس استثنایی دانشگاه دولتی قبول شدند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سال جاری 500 دانش‌آموز مدارس استثنایی در استان‌ها از طریق کنکور سراسری در دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شده‌اند.

به گزارش ایران سپید مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه 130 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: شاخص نظام آموزشی کیفی شده و توجه به عدالت آموزشی در مدارس دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان این مدارس بیان کرد: امسال 500 دانش‌آموز مدارس استثنایی در استان‌ها از طریق کنکور سراسری در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند و این مهم نشان از شاخص کیفی نظام آموزشی این دانش‌آموزان است.

بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی سه برابر شده است

قدمی خاطر‌نشان کرد: با توجه به جهت‌گیری دولت در رسیدگی ویژه به دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان با نیاز خاص شده است به‌گونه‌ای که اعتبارات این سازمان در راستای افزایش خدمات آموزشی و حمایتی به دانش‌آموزان 3 برابر شده است.

اجرای طرح سنجش سلامت در کشور

وی  ادامه داد: عملکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این بخش موفق ارزیابی می‌شود چراکه بیش از 1.3 میلیون نفر در سال تحصیلی جاری مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه 8 هزار و 520 پایگاه سنجش سلامت در استان‌ها فعال شد، گفت: فرزندان و دانش‌آموزان عشایر امسال به‌صورت رایگان مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

تأمین نیازهای تجهیزاتی و آموزشی

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه در 10 ماه امسال 70 میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات حمایتی این دانش‌آموزان پرداخت شده است.

قدمی با بیان اینکه سرانه اعتبارات برای دانش‌آموزان عادی 13 میلیون ریال است، افزود: سرانه دانش‌آموزان با نیاز خاص و ویژه حدود 2 برابر دانش‌آموزان عادی است که امسال این سرانه 25 میلیون ریال ارزیابی می‌شود.

توجه به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیاز ویژه

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این راستا امسال 340 میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی تخصیص یافته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *