شناسه خبر: 10886 منتشر شده در مورخ: 1395/11/18 ساعت: 09:16 گروه: اجتماعی  
افتتاح سامانه خدمات بانکی نابینایان در بانک صادرات و ملی

افتتاح سامانه خدمات بانکی نابینایان در بانک صادرات و ملی

در ادامه دسترس پذیری خدمات بانکی برای نابینایان در شعب، دو بانک بزرگ کشور (صادرات و ملی) نیز به این طرح پیوستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از وبسایت نابینایان شرکت پکتوس: روز چهارشنبه 13 بهمن، در آیینی با حضور زراعتی مدیرعامل بانک صادرات، دکتر زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، جمالی مدیر انجمن نابینایان ایران، مدیران شرکت دانش بنیان پکتوس و جمعی از مدیران بانک صادرات، از سامانه عملیات بانکی ویژه نابینایان در این بانک رونمایی شد.

در این مراسم، زراعتی مدیر عامل بانک صادرات طی سخنانی گفت: مفتخریم در راستای ایفای رسالت اجتماعی در قبال ۶٠٠ هزار هموطن نابینا و کم بینا گام برداشته ایم و حسب برنامه ریزی های انجام شده این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تمامی شعب این بانک به نابینایان به عنوان مشتریان (VIP) خدمت رسانی می کنند، افزود: ارائه خدمات مطلوب، با کیفیت و متناسب با شرایط اقشار مختلف جامعه با رویکرد انجام مسئولیت های اجتماعی از  اهداف این بانک است و در راستای افزایش رضایتمندی نابینایان، کلیه شعب بانک صادرات  ارائه خدمات مناسب و رضایت بخش به این قشر را در دستور کار قرار خواهند داد.

در این مراسم، رحیم زارع نماینده مجلس نیز در سخنانی گفت: پیش از این مجلس مصوباتی در خصوص ارائه خدمات به نابینایان در حوزه های مختلف داشته است که بعضا مورد کم توجهی قرار گرفته است و امیدواریم مسولان در این خصوص دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بانک صادرات ایران در حرکت پیشرو، خدمات رسانی به این قشر ارزشمند را در دستور کار قرار داده و امید است سایر بانکها و نهادها نیز از بانک صادرات ایران در انجام رسالت های اجتماعی الگو برداری کنند.

در ادامه این مراسم، جامخانه مشاور اجرایی مدیر عامل بانک صادرات از ارائه سه خدمت جدید به نابینایان کشور در نیمه اسفند سال جاری خبر داد.

وی افزود:در ماه آتی امکان استفاده از ATM های بانک صادرات ایران و بهره مندی از خدمات آسان تر موبایل بانک منطبق با شرایط نابینایان فراهم خواهد شد که در این ارتباط، مدیریت فناوری اطلاعات بانک، نقش مهمی داشته است.

در این مراسم، علی اکبر جمالی مدیر عامل انجمن نابینایان ایران با اشاره به نگاه ویژه بانک صادرات ایران به نابینایان و ارائه خدمات بانکی مناسب به آنها گفت: این اقدام سازنده که در ایام دهه فجر رخ داده است را به فال نیک می گیریم و  امیدواریم این حرکت، آغازگر خدمات با ارزش و پربرکت برای این بانک باشد.

وی در ادامه، ضمن ابراز خرسندی از خدمات بانک صادرات ایران به عنوان بانک پیشگام در ارائه خدمت به نابینایان گفت: خوشبختانه برنامه های امید بخشی از جانب مدیرعامل این بانک برای توسعه و گسترش روز افزون این خدمات اعلام شد که باعث دلگرمی است.

نابینایان برای برخورداری از خدمات بانکی در تهران می توانند به شعبه ١٢۶١ بانک صادرات ایران  واقع در میدان هفت تیر و شعبه 640 میدان فرهنگ مراجعه کنند.

گفتنی است، در این مراسم، رحیمی مدیر امور شعب  استان تهران، حقپرست، جهانی، رهنماپور و طالبیان روسای ادارات کل، حوزه مدیریت، روابط عمومی، انفورماتیک و بهزادیانفر مدیر شعب شمال تهران نیز حضور داشتند.

مراسم افتتاح سامانه خدمات بانکی نابینایان روز شنبه 16 بهمن در بانک ملی، شعبه عارف برگزار شد.

خاتونی، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی در آیین راه اندازی این سامانه گفت: امیدواریم بتوانیم این خدمات را در شعبه های منتخب و همچنین مراکزی که نابینایان و انجمن نابینایان به آن نیاز دارند، ارائه کنیم.

کاظمی، رییس اداره امور شعب جنوب تهران نیز گفت: در جامعه ای که دارای 500 هزار نابینا و کم بینا است و بسیاری از آنان فرهیخته‌اند، باید زمینه‌ای را فراهم کرد که خدمات بویژه خدمات مالی و بانکی براحتی در دسترس آنان باشد.

منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران نیز گفت: ما از بانک ملی، به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام و کشور انتظار داریم این خدمات را توسعه دهند و حداقل در مراکز هر استان، یک شعبه به این سامانه مجهز شود.

شادکام ادامه داد: این طرح، طرح نو و جدیدی است و به مرور زمان در میان نابینایان جای خود را باز خواهد کرد و کمی زمان میبرد تا اعضای جامعه هدف با این خدمات آشنا شوند.

در ادامه، سعید صادق پور، مدیر عامل شرکت دانش بنیان پکتوس نیز گفت: در زمینه دسترس پذیری سایر خدمات بانکی از جمله اینترنت بانک، همراه بانک و کیوسک ها، این آمادگی را داریم با بانک ملی همکاری کرده و خدمات مشاوره ای و فنی لازم را به این بانک ارائه کنیم.

در این آیین که با حضور منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران، مدیران شرکت دانش بنیان پکتوس و برخی از مدیران بخش های مختلف بانک ملی استان تهران برگزار شد، تعدادی از نابینایان به صورت نمادین از سامانه خدمات بانکی نابینایان استفاده کرده و برخی امور بانکی را با استفاده از این سامانه انجام دادند.

نابینایان برای بهره مندی از این خدمات، می توانند به بانک ملی شعبه عارف، کد ۲۰۸، واقع در خیابان قزوین دوراهی قپان تهران مراجعه کنند.

شایان توجه است؛ انجام عملیات بانکی نظیر افتتاح حساب، برداشت و واریز وجه، خدمات کارت و… برای نابینایان، با استقرار سامانه ای مشتمل بر دستگاه برجسته نگار، کیبورد و مانیتور بریل و نصب نرم افزار گویای فرم های بانکی فراهم شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *