شناسه خبر: 10781 منتشر شده در مورخ: 1395/10/26 ساعت: 12:09 گروه: اجتماعی  
10 درصد منابع قرض الحسنه بانک ها جهت اشتغال ایثارگران هزینه خواهد شد

10 درصد منابع قرض الحسنه بانک ها جهت اشتغال ایثارگران هزینه خواهد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی و دولت را موظف کردند که سالانه حداقل 10 درصد منابع قرض الحسنه بانک ها و موسسات پولی و اعتباری دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی برای اشتغال ایثارگران اختصاص دهند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه به جلسه علنی، ماده 104 را با 159 رای موافق، 31 رای مخالف، 8 رای ممتنع از 217 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

براساس بند 1ماده 104 ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد در طول اجرای قانون برنامه، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یک بار با سود حداکثر4% به تعداد پنجاه (50) هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت که فاقد مسکن ملکی می باشند و تاکنون مسکن، زمین یا تسهیلات ملکی دریافت نکرده اند از طریق بانک‌های عامل اقدام نماید.
ما به ‌التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مطابق بودجه سنواتی توسط دولت تامین و به بانک های عامل پرداخت می شود. ( تعیین اولویت و نحوه معرفی افراد واجد الشرایط به موجب دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.)
براساس بند 2 مقرر شد که تبصره ذیل به ماده 3 مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شود:
در تبصره این بند نیز آمده است:‌ ایثارگران در پرداخت هزینه‌های حق الثبت و حقوق دولتی مربوط به خرید ثبتی، فروش، ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از هفتاد درصد (70%) معافیت برخوردار می باشند.
براساس بند 3 ماده 104، دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شدند همه ساله حداقل 10% منابع قرض الحسنه تمامی بانک ها و موسسات پولی و اعتباری دولتی را درچارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.
در بند 4 نیز دولت موظف شد در اجرای مواد 3 و 3 مکرر فصل دوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن حداکثر تا پایان خرداد ماه هرسال شرایط پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به ایثارگران را مطابق بودجه سنواتی ابلاغ نماید.
در بند 5 نیز مصوب شد که ماده واحده اصلاح ماده (8) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 28/9/1389 به‌شرح ذیل اصلاح شود:
بعد از عبارت «از طریق مزایده عمومی» عبارت «با رعایت اولویت ایثارگران و فرزندان شهداء» اضافه می ‌گردد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *