شناسه خبر: 10594 منتشر شده در مورخ: 1395/9/24 ساعت: 10:47 گروه: اجتماعی  
125 هزار نابینا و کم بینا تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

125 هزار نابینا و کم بینا تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: 125 هزار نابینا و کم بینا تحت پوشش این سازمان هستند که 11 درصد کل معلولان تحت پوشش را تشکیل می دهند.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا، حسین نحوی نژاد در حاشیه برگزاری همایش جامعه بینا،شهروند نابینا در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در لایحه حمایت از معلولان که پس از اصلاحات انجام شده به دلیل ایرادات شورای نگهبان مجددا به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است، افزایش چتر حمایت ها از معلولان پیش بینی شده است تا وضعیت آن ها در جامعه بهبود یابد.

وی بیان کرد: دو مشکل دسترسی و مناسب سازی اماکن که در قانون بر آن تاکید شده، هم چنین موضوع اشتغال معلولان در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است که در قانون جدید پیش بینی هایی برای حمایت از اشتغال، مناسب سازی و گسترش خدمات بیمه ای معلولان تحت پوشش در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که بیمه های ما معلول محور نیستند تصریح کرد: این مورد باعث پدید آمدن بسیاری از دشواری ها برای معلولان می شود چون بسیاری از خدمات پزشکی معلولان از شمول بیمه خارج است. 
نحوی نژاد بیان کرد: در صورت تصویب طرح جدید حمایت از معلولان، مستمری معلولیت های شدید رشدی هزار درصدی خواهد داشت و بر اساس حداقل مستمری قانون کار خواهد شد.
وی گفت: حدود 20 هزار معلول قطع نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که از خدمات مستمری و حق پرستاری دو میلیون ریالی برخوردار هستند و با توجه به شرایط حاضر با کمبودهایی مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش دایره خدمات و گسترش شمول بیمه ها برای این معلولان به دنبال حمایت از این عزیزان هستیم تا گوشه ای از رنج و مشکلات آنان را جبران کنیم.
همایش ملی «جامعه بینا، شهروند نابینا» روز سه شنبه با حضور شماری از نخبگان نابینا و کم بینا از سراسر کشور در محل تالار آزادی دانشگاه کاشان آغاز شد.در این همایش چند نشست علمی با حضور شرکت کنندگان برگزار می شود.
متولی این همایش دانشگاه کاشان است که آن را با همکاری جامعه نابینایان این دانشگاه برگزار می کند و نزدیک به 130 نفر از نخبگان نابینا و کم بینای کشور در آن شرکت کرده اند.
محور مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش نیز نقش سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در رفع مشکلات جامعه نابینایان عنوان شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *