شناسه خبر: 10539 منتشر شده در مورخ: 1395/9/16 ساعت: 14:17 گروه: اجتماعی  
حضور 66 شرکت داخلی در نمایشگاه تخصصی لوازم توانبخشی

حضور 66 شرکت داخلی در نمایشگاه تخصصی لوازم توانبخشی

رییس سازمان بهزیستی کل کشور با اشاره به تولیدات داخلی گقت: ارتقاء کیفیت، اثر بخشی و قیمت مناسب جزو اولویت های ما در تولید لوازم توانبخشی داخلی است که دراین نمایشگاه 66 شرکت داخلی محصولات خود را به نمایش گذاشته اند. این نمایشگاه تا 19 اذر پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

به گزارش ایران سپید محسنی بندپی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی با اشاره به گرامی داشت هفته معلولان و افتتاح نمایشگاه تجهیزات توانبخشی گفت: «باید در جامعه شرایطی را فراهم سازیم که افراد دارای معلولیت بتوانند شایستگی ها و توانمندیهایشان را افزایش داده و به مردم نشان دهند که با توجه به شرایط جسمی از انها عقب تر نیستند.

وی با اشاره به پیام رییس جمهور درروز جهانی معلولان اظهارکرد: سه نکته در سخنان آقای روحانی وجود داشت که باید به انها بی اندیشیم نکته اول ان است که دستگاه ها و ادارات خدمات دهنده به افراد دارای معلولیت در کجای راه قرار دارند و چقدر تا کنون نقش افرینی کردند. نکته دوم تغییر در نگاه و فرهنگ جامعه نسبت به معلولان و خانواده های آنها ست ما باید به آنان نگاهی اجتماعی داشته باشیم نه دلسوزانه.

وی با اشاره به بخش سوم سخنان رییس جمهوری گفت: چقدر توانستیم زمینه پویایی و فعالیت معلولان را افزایش دهیم تا توانمندی هایشان را بروز دهند. یکی از مهمترین برنامه های سازمان برای شکوفایی هنر معلولان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر معلولان است که در اصفهان درحال برگزاری است.

سوانح، تصادفات بیماری های واگیردار و غیر واگیر و اختلالات ژنتیک سلامتی افراد را به مخاطره می کشاند و در این بین می توانیم اهمیت و نقش تجهیزات پزشکی و کمک توانبخشی را دریابم.

وی با بیان انکه دولت تدبیر و امید اهمیت خاصی برای سلامت شهروندان قائل شده است گفت: بحث بیمه سلامت و کاهش هزینه های درمان جزئی از برنامه های دولت برای کم کردن هزینه های مردم بوده است. در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان آورده ایم که خدمات توانبخشی باید در حوزه ی بیمه ها قرار گیرد به این صورت که سازمان های بیمه گر نسبت به تامین لوازم کمک توانبخشی برای معلولان اقدام کنند.

وی در پایان بیان کرد: ما باید با کمک علم روز و دانش بنیان فرصتهای را ایجاد کنیم  تا افرادی که دچار مشکل شده اند با استفاده از تجهیزات مورد نیازشان شرایط مناسب تری برای زندگی و فعالیت های روزانه پیدا کنند.  در زمینه تولیدات داخلی باید به ارتقاء کیفیت، اثر بخشی و قیمت مناسب در تولید لوازم توانبخشی دست یابیم.»

بازدیدکنندگان نمایشگاه می‌توانند با دریافت آموزش‌های علمی و عملی رایگان در کلاس‌های آموزش تخصصی، سمینارهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی مشارکت کرده و از برنامه‌های جنبی این رویداد شامل ارائه خدمات آموزشی و مشاوره، بهره‌مند شوند.

این نمایشگاه که از امروز در محل دائمی نمایشگاه های فرهنگی مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 19 آذرماه جاری دایر است.

محدثه جعفری

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *