شناسه خبر: 1053 منتشر شده در مورخ: 1392/9/5 ساعت: 15:17 گروه: سیاسی  
ضرورت تعامل کشورها برای مقابله با تروریسم / ادامه رویکردهای اصولی ایران در حمایت از مقاومت
دبیر شورای عالی امنیت ملی

ضرورت تعامل کشورها برای مقابله با تروریسم / ادامه رویکردهای اصولی ایران در حمایت از مقاومت

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حادثه تروریستی اخیر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان نشان داد که همکاری و تعامل کشورها و دولت های منطقه برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی بیش از پیش ضرورت دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی شورای عالی امنیت ملی، «علی شمخانی» روز سه شنبه در دیدار « نبیه بری » رییس مجلس لبنان در تهران، بر نقش بارز و مهم وی در انسجام و اتحاد داخلی لبنان تاکید کرد.


شمخانی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه اجازه نخواهند داد برخی کشورها با استفاده از ابزار تروریسم، امنیت منطقه را هدف قرار داده و با تحریک قومیت ها و مذاهب، موجب بروز اختلافات مذهبی و قومی برای دیگران شوند.

وی پیشرفت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای مقاومت در لبنان را دو الگو در برابر جهانیان برای ایستادگی بر حقوق خود در برابر قدرت ها دانست و اظهارداشت: کشورهای آزاده و مستقل با همکاری و اتحاد می توانند نقش بسزایی در پیشرفت مشترک و اثر گذاری بر تحولات جهانی داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی این موفقیت ها را مرهون تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: تحریم ها و تهدیدها هیچ یک در برابر اراده ملت ایران تاثیری نداشته و غرب چاره ای نداشت جز آن که مذاکره را برای برون رفت از مشکلاتی که خود بوجود آورنده آن بوده است، برگزیند. 

شمخانی عصبانیت رژیم صهیونیستی و گروه های تندرو داخلی آمریکا از نتایج توافق هسته ای اخیر کشورمان را نشانه صحیح بودن حرکت و مسیر اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی تصریح کرد: سیاست ها و رویکردهای اصولی ایران در زمینه حمایت از مقاومت، استقرار صلح و آرامش در منطقه و گسترش روابط دوستانه با همسایگان ادامه خواهد داشت.

رییس مجلس لبنان نیز در این دیدار با تبریک موفقیت ایران در مذاکرات ژنو، بر نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در شکل گیری موفقیت های مستمر داخلی و خارجی تاکید کرد.

نبیه بری اظهارداشت: این توافق به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان و موجب تقویت جهان اسلام است.

وی با یادآوری حساسیت تحولات در منطقه و تلاش های دشمنان برای کشاندن تبعات بحران سوریه به لبنان، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت و دولت و مردم لبنان قدردانی کرد.

نبیه بری در ادامه خواستار تداوم نقش فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل مسایل و مشکلات در منطقه شد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *