شناسه خبر: 10433 منتشر شده در مورخ: 1395/9/1 ساعت: 09:21 گروه: اجتماعی  
فعالیت 945 مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور

فعالیت 945 مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اکنون945 مرکز ثابت ، 53 مرکز پستی و 120 مرکز سیار این کانون در کشور فعال است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا علیرضا حاجیان زاده در مراسم افتتاح همزمان سه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بجنورد مرکز خراسان شمالی اطهار کرد: در طول 50 سال گذشته کشور 50 مرکز سیار کانون پرورش فکری بوده است که در دولت تدبیر و امید 40 مرکز سیار به این تعداد اضافه شده است. وی افزود: هدف گذاری ما راه اندازی 250 مرکز سیار کانون پرورش فکری کودک در کشور است.وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی کانون پرورش فکری بر محور کتابخوانی ، فعالیت های هنری و ادبی بنا نهاده شده است که در آن فعالیت هایی چون قصه گویی، کاردستی و تصویر سازی متحرک مورد توجه ویژه قرار دارد.مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در دولت تدبیر و امید توجه جدی به عدالت فرهنگی در کشور شده به همین مناسبت کانون سعی کرده است در تمامی مناطق شهری و روستایی حضور پیدا کنند و تمامی حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده را مورد پوشش قرار دهد. وی در ادامه توسعه بخش مراکز فراگیر را یکی دیگر از فعالیت های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: در گذشته معلولان ما غیر از مدارس امکان آموزش را در هیچ نهاد دیگری نداشتند که در این راه کانون پیش قدم شد و با تهیه کتاب بریل و صوتی در مراکز توانست کمک های زیادی را به معلولان انجام دهد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 35 مرکز فراگیر در کشور وجود دارد که تهران دارای پنج مرکز و بیشتر استان ها هم دارای یک مرکز هستند. حاجیان زاده از اجرای طرح فضای مجازی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بر این اساس یک پروتال را طراحی کرده ایم تا همه امکانات موجود در کانون را به صورت مجازی آموزش دهیم. وی پروژه های نیمه تمام کانون را 50 مورد دانست و گفت: تاکنون 30 طرح افتتاح شده و 20 مرکز هم نیمه تمام مانده است.

* 3هزار متر مربع به فضای کانون پرورش فکری در خراسان شمالی اضافه شد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی هم گفت: با افتتاح سه مرکز کانون پرورش فکری در شهرستان راز و جرگلان ،بام و صفی آباد و بجنورد سه هزار متر مربع به فضای کانون های استان اضافه شده است. منیر صادقی گفت: این سه طرح با اعتبار بالغ بر 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات ملی راه اندازی شد.
سه مرکز ثابت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بجنورد، مرکز کانون پرورش فکری شهرستان راز و جرگلان و مرکز کانون پرورش فکری شهر صفی آباد در اسفراین به صورت همزمان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *