شناسه خبر: 10423 منتشر شده در مورخ: 1395/8/26 ساعت: 11:41 گروه: فرهنگی  
گویندگان کتابخانه نابینایان ولیعصر تجلیل شدند / گویاسازی۱۰هزار کتاب
سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان:

گویندگان کتابخانه نابینایان ولیعصر تجلیل شدند / گویاسازی۱۰هزار کتاب

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گویندگان کتابخانه نابینایان ولی عصر (عج) تقدیر شدند.

به گزارش ایران سپید  به نقل از مهر، امیر هلاکویی با اشاره به اینکه حدود هشت تا ۱۰ هزار جلد کتاب «گویا» در کتابخانه ولی‌عصر (عج) وجود دارد که علاوه بر نابینایان، عموم مردم نیز می‌توانند از آنها استفاده کنند، اظهار داشت: این کتاب‌ها با کمک خود افراد نابینا و همکاری گویندگانی در سطح استان در اتاق‌های ویژه آکوستیک گویا سازی می‌شود و به منظور اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به شکل رایگان در اختیار برخی موسسات در سطح استان و کشور  قرار گرفته است و مردم نیز می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه و ثبت‌نام از مجموعه این کتاب‌ها استفاده کنند.

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه این کتاب‌ها در قالب‌های مختلف الکترونیکی برای استفاده نابینایان تهیه شده است، تاکید کرد: این کتابخانه علاوه بر پوشش استانی، به نابینایان و کم بینایان فارسی زبان سراسر کشور، کشورهای همسایه فارسی زبان و نابینایان مقیم اروپا و آمریکا خدمات تخصصی کتابخانه ای ارائه می‌دهد و با بیش از ۴۰ مرکز معتبر تولید کتاب گویا تعامل کاری دارد.

معرفی وسایل ابداعی برای مطالعه ویژه نابینایان

وی ادامه داد: با توجه به زحمات و تلاش‌های فراوان برای تهیه این کتاب‌ها همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار مراسم تقدیر از گویندگان برتر و عوامل تولید کتاب گویا به همت کتابداران کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) و با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار و از عوامل تولید کتاب گویا و اعضای فعال و همچنین اولین عضو  این کتابخانه تقدیر شد.

هلاکویی اضافه کرد: آشنایی با پروسه تولید کتاب های گویا، معرفی برنامه‌ها و سیاست های پیش روی این مرکز و معرفی آخرین فعالیت ها و وسایل ابداعی برای مطالعه ویژه نابینایان از بخش های این مراسم بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *