شناسه خبر: 1022 منتشر شده در مورخ: 1392/9/5 ساعت: 08:58 گروه: اجتماعی  
کاهش بورکراسیهای اداری برای حمایت بیشتر از معلولان
اولین نشست خبری جامعه خیرین حمایت از حقوق معلولان

کاهش بورکراسیهای اداری برای حمایت بیشتر از معلولان

سخنگوی جامعه خیرین حمایت از حقوق معلولان سراسر کشور اعلام کرد: به زودی 5 شیرخوارگاه در 5 نقطه از کشور از جمله ایلام، تهران، گلستان، کردستان و لرستان با استانداردهای جهانی ساخته خواهد شد و تا 2 ماه آینده 200 واحد مسکونی در استان گلستان برای معلولان مورد بهره برداری قرار میگیرد.

به گزارش ایران سپید نشست خبری جامعه خیرین حمایت از حقوق معلولان سراسر کشور روز یکشنبه با حضور جمعی از خیرین و اعضای آن برگزار شد. در این نشست که با بررسی عملکرد یکساله این مرکز همراه بود، محمد کارگری، سخنگوی جامعه خیرین حمایت ازحقوق معلولان گفت: بوروکراسی های اداری در زمینه خدمترسانی به معلولان باید کاهش یابد تا به سمتی حرکت کنیم که خیرین برای ساخت و سازها و ارائه خدمات به جامعه هدف خود دچار مشکل نشوند. وی درخصوص اولین و مهمترین هدف مجمع خیرین گفت: نخستین اولویت این جامعه رفع مشکل مسکن خانواده‌های چند معلوله (سه معلوله به بالا) بود که در همین زمینه این مجموعه تصمیم گرفت با همکاری سازمان بهزیستی کشور خانواده‌های چند معلوله را شناسایی و در جهت رفع مشکل مسکن آنها گام بردارند. سخنگوی جامعه خیرین یادآور شد: بیش از 3200 واحد مسکونی برای خانواده‌های چند معلوله در نظر گرفته  که با همکاری خیرین و هماهنگی سازمان بهزیستی کشور مبالغ 12 میلیارد تومان در بخش تامین سهم آورده به حساب خانواده‌ها واریز گردید. کارگری با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی این سازمان بیان کرد: راه‌اندازی مجتمع خدماتی آرمان - شایان در غرب تهران و استانداردسازی شیرخوارگاه امیرالمؤمنین از جمله اقدامات این جامعه است. وی با اشاره به کلنگزنی نخستین زائر سرای مناسبسازی شده برای افراد دارای معلولیت در جوار حرم امام رضا (ع) افزود: ساخت 3 زائرسرای مناسب سازی شده دیگر را در جوار حرم در دست اقدام داریم. کارگری افزود: به زودی 5 شیرخوارگاه در 5 نقطه از کشور از جمله ایلام، تهران، گلستان، کردستان و لرستان با استانداردهای جهانی ساخته خواهد شد و تا 2 ماه آینده 200 واحد مسکونی در استان گلستان برای معلولان مورد بهره برداری قرار میگیرد. کارگری با اشاره به همکاری دستگاه های دولتی با جامعه خیرین گفت: اگر کار به خیرین واگذار شود آنها میتوانند به خوبی کار را پیش ببرند و در این مسیر تنها نیاز است که مسئولان شهرداریها، استانداریها و فرمانداریها همکاری بیشتری را با خیرین داشته باشند و ما را درگیر کاغذ بازیهای اداری نکنند. در ادامه محمد نصیری مدیرعامل جامعه خیرین گفت: در سالهای گذشته سازمان بهزیستی توجه ویژه‌ای به بحث مشارکتهای مردمی و حضور خیرین داشته  به طوری که سال گذشته بالغ بر 250 میلیون تومان در بخش کمکهای مردمی جمعآوری شده است. نصیری درخصوص فعالیت یکساله جامعه خیرین حامی معلولان کشور گفت: در حال حاضر در تمامی استانها نمایندگانی به عنوان نمایندگان ما در سراسرکشور فعالیت میکنند. وی افزود: استانداردسازی شیرخوارگاه‌ها در سطح کشور در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است به طوری که به زودی شیرخوارگاه شبیر،آمنه، ترکمانی احیا و بازسازی خواهند شد. نصیری در پایان  از آمادگی جامعه خیرین برای پرداخت هزینه‌های درمان کودکانی که در اثر تنبلی چشم نیاز به جراحی دارند خبر داد.(محدثه جعفری)

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
ناشناس 1392/9/6 - 14:13
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment امیدوارم که با انتشار اخبار این چنینی بیش از پیش جامعه معلول را یاری کنید.
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *