شناسه خبر: 10188 منتشر شده در مورخ: 1395/7/25 ساعت: 08:45 گروه: اجتماعی  
فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس راه اندازی شود

فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس راه اندازی شود

عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم راه اندازی مجدد «فراکسیون حمایت از حقوق معلولان» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر علی صابری همزمان با روز جهانی نابینایان گفت: نباید به مسائل و مشکلات معلولان از جمله نابینایان، شعاری نگاه شود و لازم است هم معلولان و هم مسئولان مربوطه به جای شعار دادن، کارشناسانه رفتار کرده و قانونی عمل کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی تصمیمات همچون رد اصلاحیه بند ۶ ماده ۲۸ قانون انتخابات در مجلس ششم که به موجب آن، امکان کاندیداتوری نابینایان و ناشنوایان در انتخابات مجلس فراهم می‌شد، آن هم با استفاده از ادبیاتی سخیف که نه در شأن مجلس بود و نه در شأن نابینایان و ناشنوایان، جای تأسف دارد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم راه اندازی مجدد «فراکسیون حمایت از حقوق معلولان» در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر، ادبیات حقوقی دسترس‌پذیری شهر وارد تمام موضوعات شهری از جمله منشور حقوق شهروندی شده و در تبصره دوم قانون بودجه شهرداری تهران در سال ۹۵ نیز دسترس پذیری، پیوست پروژه‌ها شده تا پیمانکاران و مجریان در اجرای همه   پروژه ها، ملزم به رعایت موضوعات مربوط به این بخش شوند.

صابری این موضوع را به عنوان بزرگترین دستاورد جامعه معلولان طی یک سال اخیر نام برد و گفت: مخالف حمایت های مالی و کمک های سخت افزاری به معلولان همچون مناسب سازی منازل این عزیزان نیستم اما واقعیت این است که بازتوانی و کمک به معلولان از طریق مناسب سازی فضاها و معابر شهری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان این که بسیاری از معلولان، نسبت به حقوق مدنی خود برای مطالبه کردن آنچه حق آنهاست آگاهی لازم را ندارند، تصریح کرد: این در حالی است که آگاهی معلولان می تواند به کمک آنها بیاید و هرچه مطالبات معلولان بیشتر شود، می توانیم امیدوار باشیم که اتفاقات بهتری رقم بخورد.

عضو روشندل شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که شهروندان باید نحوه تعامل با معلولان را بهتر فرا بگیرند و به عنوان نمونه، به جای خیلی از درس های فانتزی، مبحث نحوه برخورد با معلولان به عنوان یکی از واحدهای درسی در دانشگاه ارائه شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته و نیمه نخست سال جاری، اقدامات خوبی از سوی مدیریت شهری برای معلولان و نابینایان انجام شده و امید است که نیمه دوم سال جاری و سال آینده نیز اقدامات بهتر و بیشتری برای این عزیزان انجام شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *