شناسه خبر: 10119 منتشر شده در مورخ: 1395/7/10 ساعت: 12:24 گروه: اجتماعی  
دست ساخته های زوج معلول،هدیه روز جهانی ناشنوایان به استاندارمازندران

دست ساخته های زوج معلول،هدیه روز جهانی ناشنوایان به استاندارمازندران

زوج جوان ناشنوا و نابینای مازندرانی دست ساخته هایشان را در روز جهانی ناشنوایان به استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت و به پاس همراهی و همکاری با جامعه معلولان هدیه کردند .

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، آیین روز جهانی ناشنوایان در سالن هلال احمر شهر ساری و با حضور استاندار مازندران به عنوان مهمان ویژه ، مسئولان بهزیستی استان ، ناشنوایان و خانواده های آنان برگزار شد .


سبد گل ، درختچه و تابلوها که با گل های خشک شده مزین شده بود توسط رضا زندی معلول موفق مازندران به استاندار هدیه داده شد .
رضا زندی محروم از دو حس بینایی و شنوایی به همراه همسرش در این آئین حضور یافت و از آنان به عنوان زوج معلول موفق یاد و با اهدای لوح تقدیر شد .
زندی ۴۲ ساله ساکن شهرستان نور است که بر اثر بیماری از همان بدو تولد ناشنوا بود و از سن ۲۶ سالگی نیز به دلیل اختلالات از نعمت بینایی نیز محروم شد .
وی در همایش گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان گفت که از ۲۲ سال قبل فعالیت های هنری خود را آغاز کرد و این کار علاوه بر رضایت روحی و در آمد زایی ، برایش در مسابقات جهانی شهرت ایجاد کرده است .
او ادامه داد : به پیشنهاد یکی از مسئولان در مسابقات جهانی با عنوان هنر معلولیت در کشور تایلند شرکت کردم و دست ساخته هایم توانست نظر داوران را به خود جلب کند و مقام اول و مدال طلا را از آن خود کردم .
وی که همراهی و یاریگری همیشگی همسرش را عامل موفقیت و قوت قلبش برای فعالیت دانست ، ادامه داد : در همین فضای کار و فعالیت کارگاه تولیدی وسایل تزئینی با همسرم که فردی هنرمند و همانند من معلول است ، آشنا شدم .
زندی گفت : اکنون نیز با همراهی همسرم آثار هنری با گل های خشک تحویل جامعه می دهیم .
شهربانو یزدان شناس همسر زندی نیز بااشاره به علاقه اش به کار و فعالیت هنری ، گفت : معلولیت من هیچوقت نتوانست مانع از کارهایم شود .
وی ادامه داد : اکنون نیز به همراه همسرم که او از نظر بینایی و شنوایی معلول است این کارهای هنری را ادامه می دهیم و قصد داریم تا در عرصه های مختلف جهانی شرکت کنیم .
مدیرکل بهزیستی مازندران در این مراسم گفت : رضا زندی که می توان از او به خاطر ۲ نوع معلولیت ‘هلن کلر ‘ دوم نام برد ، پشت پا به تمام نقص جسمی اش زد .
سید سعید آرام ادامه داد : زندی به همراه همسرش که او نیز معلول است توانستند با دست ساخته های خود در مسابقات جهانی مقام آوری بکنند و نمونه های موفق از معلولان جامعه باشند .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *