شناسه خبر: 17193 منتشر شده در مورخ: 1398/2/29 ساعت: 08:50 گروه: اجتماعی  
تحصیل ۵۴ دانش آموز طیف اوتیسم در استان کرمانشاه

تحصیل ۵۴ دانش آموز طیف اوتیسم در استان کرمانشاه

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در این استان ۵۴ دانش آموز طیف اوتیسم مشغول به تحصیل هستند گفت: این دانش آموزان نیازمند امکانات مناسب شهری، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و تفریحی ویژه هستند.

به گزارش ایران سپید فرزاد سهیلی در  گردهمایی اتیسم و ویژگی ها و نیازهای دانش آموزان اوتیسم گفت: متأسفانه آمار اختلال اوتیسم در جامعه جهانی رو به گسترش است و این افزایش آمار در شهر کرمانشاه نیز وجود دارد، به طوری که آموزش و پرورش استثنایی استان، سال گذشته ۲۳ کودک مبتلا به اختلال اتیسم دیگر در برنامه سنجش بدو ورود به دبستان شناسایی نمود و اکنون آمار دانش آموزان طیف اتیسم استان تقریبأ به ۵۴ نفر می رسد.

وی در ادامه به تاریخچه نام گذاری روز جهانی اوتیسم اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۰۸ که جریان اتسیم روند رو به افزایشی در جامعه جهانی را طی می کرد، ۱۲ آوریل را روز جهانی اوتیسم و ماه آوریل را ماه اوتیسم نامیدند و به طبع نگاه ها در کشور ایران نیز معطوف به این کودکان شد و مراکز آموزشی و درمانی خاص این دانش آموزان تاسیس شد. در این راستا، در شهر کرمانشاه نیز در سال ۱۳۹۰ یک مرکز آموزشی و درمانی خاص این دانش آموزان دایر شد.

وی با اشاره به مشکلات متعددی که این دانش آموزان و خانواده ها با آن مواجه هستند، به نیاز این دانش آموزان به ایجاد فضا و مکان های شهری، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و تفریحی ویژه تأکید کرد.

در ادامه این مراسم؛ پس از قرائت دل نوشته والدین در توصیف یک کودک اوتیسم و معرفی دانش آموزان توسط مدیر مرکز، دانش آموزان مرکز آموزش استثنایی اوتیسم بشارت توانایی های آموزشی و پرورشی خود را که طی ۷ سال با زحمات مدیر و معلمان این مرکز  اعم از: موسیقی، نمایش، دلنوشته، اجرای سرود، قرائت قرآن، اجرای سرود ملی و...آموخته بودند، به معرض نمایش گذاشتند.

در پایان، مدعوین از نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان و معلمان آنان بازدید کردند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *