شناسه خبر: 9965 منتشر شده در مورخ: 1395/6/10 ساعت: 10:44 گروه: فرهنگی  
رادیو تهران «شش نقطه» را با نابینایان می‌سازد
در قالب یک مجله

رادیو تهران «شش نقطه» را با نابینایان می‌سازد

مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران درباره ساخت یک برنامه جدید در این شبکه رادیویی اعلام کرد که در تولید برنامه «شش نقطه» نابینایان و کم‌بینایان مشارکت دارند.

به گزارش ایران سپید به نقل از برنا، علیرضا حبیبی مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران درباره برنامه جدید این شبکه با نام «شش نقطه» بیان کرد: این برنامه از هفته آینده روی آنتن می رود و با همکاری انجمن نابینایان ایران ویژه کم بینایان، افراد در آستانه نابینایی و نابینایان طراحی شده است.

وی ادامه داد: این برنامه کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی است که روزهای شنبه ساعت ۲۲ پخش می شود. مجله «شش نقطه» با صفحات اجتماعی، فرهنگی، هنری، بهداشت و سلامت، معارف و... طراحی شده و هدف آن پرداختن به چالش ها و معضلات این قشر، اخبار آموزشی و تحصیلات، معرفی نخبگان، مهارت های شغلی و کارگزینی، معضلات شهری و... است.

حبیبی با اشاره به همکاری با نابینایان در این برنامه توضیح داد: کارشناس مجری برنامه اشکان آذرماسوله است که خودش نابیناست. همچنین مسئول هماهنگی و کارشناسان برنامه که متغیرند نابینا هستند و حتی گزارشگر برنامه که به سطح شهر می رود از افراد کم بینا است.

وی با اشاره به موضوعات این برنامه یادآور شد: ما موضوعاتی مثل طبیعت گردی برای نابینایان داریم و افراد موفقی را به برنامه می آوریم که فکر می کنم برای مردم دیگر نیز شنیدن این موفقیت ها خوب است چون در میان نابینایان افراد موفق، نویسندگان، متفکران و... یافت می شوند که توانایی های بسیاری دارند.

مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران درباره همکاری برای ساخت این برنامه با انجمن نابینایان ایران اظهار کرد: به گفته این انجمن حدود یک میلیون نفر نابینا، کم بینا و در آستانه نابینایی در کشور داریم که حدود ۴ میلیون نفر را شامل می شود و طبق رسالت رادیو که باید به همه افراد جامعه بپردازد اینها هم بخشی از جامعه ایران هستند. بزرگترین دغدغه این انجمن هم این بود که برنامه مستقلی داشته باشند و این برنامه استمرار داشته باشد.

وی درباره عنوان این برنامه یادآور شد: «شش نقطه» برگرفته از خط بریل است که از ۶ نقطه آغاز می شود و هر حرفی ۶ نقطه دارد و ما خواستیم استفاده نمادینی از این موضوع داشته باشیم. این برنامه در ۶ بخش «نقطه آغاز»، «نقطه چین»، «نقطه نظر»، «نقطه مشترک»، «نقطه اوج» و «نقطه پایان» تدوین شده و مخاطب ما فقط نابینایان نیستند بلکه مردم و خانواده های نابینایان هم هستند و ما از این ظرفیت اجتماعی برای پیوند افراد هم استفاده می کنیم.

حبیبی در پایان گفت: این برنامه حدود ۲۰ دقیقه است که به تهیه کنندگی هومن عرب شیرازی ویژه نابینایان روی آنتن می رود و ما در عین حال برنامه های دیگری هم داریم که بسته به نیاز نابینایان تولید و پخش می شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *