شناسه خبر: 9963 منتشر شده در مورخ: 1395/6/10 ساعت: 10:45 گروه: اجتماعی  
بهزیستی فقط به دانشجویان معلول نیازمند شهریه می دهد
دبیر ستاد امور دانشجویان بهزیستی کل کشور:

بهزیستی فقط به دانشجویان معلول نیازمند شهریه می دهد

همتی با اشاره به اینکه در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان عنوان شده بهزیستی موظف است شهریه دانشجویان دارای معلولیت که نیازمند هستند را پرداخت کند، گفت: سازمان بهزیستی در حال تدوین آیین نامه ای ست که در آن مشخص میشود چه معلولانی میتوانند از شهریه دانشجویی استفاده کنند.

به گزارش ایران سپید در پی تماس یکی از مخاطبان از شهر گرگان با روزنامه مبنی بر اینکه سازمان بهزستی نامه ای برای ثبت نام در دانشگاه و پرداخت شهریه به وی نمیدهد خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

برای بررسی این موضوع با علی همتی، دبیر ستاد امور دانشجویان بهزیستی کل کشور به گفتگو پرداختیم. همتی با اشاره به اینکه در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان عنوان شده بهزیستی موظف است شهریه دانشجویان دارای معلولیت که نیازمند هستند را پرداخت کند، گفت: سازمان بهزیستی در حال تدوین آیین نامه ای ست که در آن مشخص میشود چه معلولانی میتوانند از شهریه دانشجویی استفاده کنند.

وی افزود: همه افراد دارای معلولیت نیازمند نیستند و از این سهمیه رایگان تحصیل استفاده میکنند. دراین پایش سازمان فقط افرادی که نیازمالی دارند مشمول این شهریه رایگان خواهند شد. همتی با بیان اینکه تا تدوین این آیین نامه ممکن است در حق بعضی از معلولان اجحاف شود اظهارکرد: شناسایی دانشجویان نیازمند به تحصیل رایگان با مددکاران و کارشناسان بهزیستی است. بهزیستی به آنها اعتماد کرده و نظرشان را می پذیرد.

مددکار باید تشخیص دهد مددجویش نیاز به این شهریه از سوی بهزیستی دارد یا نه. دبیر ستاد امور دانشجویان بهزیستی کل کشور با بیان اینکه یکی از معیارهای تشخیص مددکاران شاغل نبودن معلول است، گفت: ممکن است افراد دارای معلولیتی هم باشند که با وجود شاغل بودن مخارج بالایی از جمله خرج همسر و فرزند اجازه خانه و ... را داشته باشند و حقوق دریافتیشان کفاف پرداخت شهریه دانشگاه را ندهد این فرد با وجود شاغل بودن مشمول دریافت شهریه از بهزیستی میشود. اما ممکن است فرد شاغل دیگری این سهمیه را دریافت نکند.

همتی در پابان صحبتهایش بیان کرد: داشجویانی که نتوانستند از بهزیستی نامه ای برای دانشگاه دریافت کنند باید ترم مهر ماه را پرداخت کنند تا آیین نامه تدوین و اجرایی شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: ايران سپيد
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *