شناسه خبر: 9951 منتشر شده در مورخ: 1395/6/8 ساعت: 11:59 گروه: بهداشت و سلامت  
واگذاری مدیریت منابع سلامت به وزارت بهداشت
کمیسیون بهداشت مصوب کرد

واگذاری مدیریت منابع سلامت به وزارت بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون سیاست‌گذاری و مدیریت منابع بیمه سلامت به وزارت بهداشت داده شد و همچنین بیمه پایه سلامت برای تمامی اقشار جامعه اجباری شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا: محمدنعیم امینی فرد در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه کمیسیون به بررسی پیشنهادات کارگروه‌ها در لایحه برنامه ششم پرداخت و موارد مهمی از این لایحه را به تصویب رساند.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه کمیسیون در لایحه برنامه ششم مدیریت منابع بیمه سلامت و سیاست‌گذاری در آن با محوریت وزارت بهداشت است  یعنی وزارت بهداشت در مورد مدیریت منابع بیمه سلامت‌محور می‌شود، اتفاقی که تا کنون وجود نداشته است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان همچنین گفت: بر اساس مصوبه دیگر این کمیسیون در لایحه برنامه ششم بیمه پایه سلامت برای تمامی اقشار جامعه اجباری خواهد شد یعنی تمامی اتباع ایرانی و افراد خارجی مقیم کشور باید تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرد و فردی نمی‌تواند بگویم که بیمه نمی‌خواهد؛ در این مصوبه دولت ملزم به تهیه ساز و کاری برای این کار شده است و همچنین مقرر شد دولت از بودجه عمومی اقشار و خانواده‌های روستایی، عشایر و نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی را تحت پوشش بیمه قرار دهند. مابقی افراد نیز بر اساس آزمونی که توسط وزارت رفاه صورت می‌گیرد باید بیمه اجباری شود.

وی با تأکید بر اینکه این اجباری شدن بیمه برای پوشش بیمه درمان است گفت: علی‌رغم این که تا کنون امکانات رایگان برای بیمه وجود داشت اما ساز و کاری برای اجباری شدن آن در نظر گرفته نشده بود با این مصوبه حتی اگر کسی از بیمه شدن امتناع کند یکسری محدودیت‌ها برای آن فرد در نظر گرفته شده چون همه باید مطیع سیاست‌های حاکمیتی باشند.

امینی فرد با بیان اینکه طبق مصوبه دیگر کمیسیون بهداشت، خدمات بیمه پایه سلامت از ابتدای سال دوم برنامه برای همه یکسان می‌شود گفت: مسئولیت یکسان سازی از لحاظ نوع خدمات و نرخ در بیمه پایه برعهده وزارت بهداشت است و از ابتدای سال دوم برنامه خرید خدمت در سازمان بیمه‌گر صرفاً بر اساس این دستور باید انجام شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *