شناسه خبر: 9893 منتشر شده در مورخ: 1395/5/30 ساعت: 11:28 گروه: بهداشت و سلامت  
دیدار و دلجویی وزیر بهداشت از خانواده پرستار فداکار کهنوجی

دیدار و دلجویی وزیر بهداشت از خانواده پرستار فداکار کهنوجی

وزیر بهداشت در جریان سفر خود به مناطق محروم جنوب و غرب استان کرمان و حضور در شهرستان کهنوج، از خانواده پرستاری که در حین انجام ماموریت و در شعله‌های آتش جان خود را فدای خدمت به مردم کرده بود، دلجویی کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی ظهر امروز با حضور در منزل مرحوم مژگان عزیزی و ادای احترام به خانواده این مرحومه، گفت: اجر و ثواب چنین مرگ هایی کمتر از شهدا نیست چراکه انسان در حین خدمت به مردم جان خود را از دست می دهد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری خدمات ارزنده ای را به مردم ایران ارائه داده و می دهند و ما قدردان خدمات جامعه پرستاری هستیم.

مادر مرحومه عزیزی نیز در این دیدار خطاب به وزیر بهداشت گفت: ما از شما، عملکرد و اقدامات وزارت بهداشت رضایت زیادی داریم و صدور پیام تسلیت شما برای دخترم، درد عظیم فقدان او را تسکین داد.

وی گفت: حضور مسئولان وزارت بهداشت به نمایندگی از شما پس از فوت دخترمان برای ما آرامش بخش و ارزشمند بود و همواره دعاگوی شما هستیم.

به گزارش وبدا؛ گفتنی است مرحومه مژگان عزیزی، پرستار کهنوجی آبان ماه سال 93 در هنگام انتقال فرد بیمار با آمبولانس از منوجان به بیمارستان 12 فروردین کهنوج تصادف کرد که منجر به آتش سوزی و جان باختن این پرستار 31 ساله شد.

وزیر بهداشت در دیدار با خانواده شهید شهسواری

همچنین وزیر بهداشت در سومین روز از سفر خود به مناطق محروم جنوب و غرب استان کرمان، ظهر امروز با خانواده شهید محمد شهسواری در کهنوج دیدار کرد.

هاشمی در این دیدار، اظهار کرد: ایشان یکی از چهره های ماندگار انقلاب و دوران دفاع مقدس بود که با کار ارزشمند خود باعث افزایش روحیه رزمندگان در جبهه‌ها شده بود.

وزیر بهداشت از شهید شهسواری به عنوان مظهر شجاعت، جسارت، مردانگی، غیرت و ایمان یاد کرد و گفت: ایشان در زمان اسارت خود علیه صدام و رژیم بعث شعارهای محکمی سر داد و کمتر کسی جرات چنین کاری را داشت.

هاشمی در این دیدار با اهدای لوحی از همسر و فرزندان این شهید تقدیر کرد.

شهید محمد شهسواری سوم اسفندماه سال 34 در کهنوج دیده به جهان گشود و پس از اعزام به جبهه های حق علیه باطل، در سال 63 در عملیات بدر به اسارت درآمد و در همان ابتدای اسارت خود شعارهای محکمی علیه صدام و رژیم بعث به زبان آورد که موجب تحمل شکنجه های سنگینی شد.

این شهید بزرگوار، اول شهریور ماه سال 69 به همراه سردار سلیمانی پس از ورود به کشور به دیدار مقام معظم رهبری و رییس جمهور وقت رفت. شهید شهسواری در آموزش و پرورش مشغول فعالیت شد و در نهایت در تاریخ 20 آذر 75 به هنگام سفر به زاهدان برای سخنرانی روز پاسدار، در محور بم_ زاهدان به فیض عظیم شهادت رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نسترن 1395/6/6 - 23:15
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment خدا رحمتش کند ، برای همیشه یادش در دل ما همکارها خواهد ماند،
ناشناس 1395/6/6 - 23:17
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment خدا رحمتش کند، مژگان عزیز یادت برای همیشه در دل ما خواهد ماند.
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *