شناسه خبر: 9892 منتشر شده در مورخ: 1395/5/30 ساعت: 08:26 گروه: اجتماعی  
افزایش کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی به مراکز غیردولتی روزانه و شبانه

افزایش کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی به مراکز غیردولتی روزانه و شبانه

هیئت وزیران در ادامه جلسه میزان کمک هزینه قابل پرداخت به مراکز توانبخشی غیردولتی را در سال ۱۳۹۵ مشخص و افزایش داد.

به گزارش ایران سپید بر این اساس میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی به مراکز غیردولتی روزانه و شبانه بابت نگهداری، خدمات توانبخشی، آموزشی و حرفه آموزی معلولان بدین شرح اعلام می شود. مراکز نگهداری روزانه درجه (۱) سالمندان و بیماران روانی مزمن ۳ هزار و ۸۱۰ میلیون ریال، درجه (۲) ۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال، مراکز شبانه روزی درجه (۱) ۵ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال، درجه (۲)- ۵ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال و همچنین ارایه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل به این افراد یکهزار و ۳۴۰ میلیون ریال و کارگاه‌های تولیدی ۳۹۲ میلیون ریال خواهد بود.

همچنین به مراکز شبانه‌روزی درجه (۱) جهت نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن فاقد سرپرست ۶ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال و درجه (۲) ۶ هزار و ۲۲۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

به مراکز شبانه درجه (۱) جهت نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن با نیازهای خاص (ایدز، هپاتیت، ام اس، آلزایمر و ضایعه نخاعی) ۶ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

برای مراکز نگهداری افراد دارای اطلاعات نافذ رشد (اوتیسم) روزانه درجه (۱) ، ۴ هزار و ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین سازمان بهزیستی کشور مجاز شد با در نظر گرفتن کیفیت خدمات ارایه شده در مراکز مذکور و باتوجه به سقف اعتبارات مصوب، نسبت به پرداخت یارانه براساس درجه بندی مراکز منطبق با ضوابط مربوط اقدام کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *