شناسه خبر: 9854 منتشر شده در مورخ: 1395/5/24 ساعت: 08:44 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 24 مرداد 1395

روزنامه یکشنبه 24 مرداد 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 24 مرداد 1395،

 11 ذی القعده 1437،

14 آگوست 2016

سال بیستم شماره 5356

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد عالم آل محمد (ص)، هشتمین حجت سرمد، نگین درخشان وطن، حضرت رضا(ع) مبارک باد

.........عناوین این شماره.......

شعر 2

پیشنهاد اجباری شدن آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج

دولت موفق عمل کرده است 5

غایبان در کنکور ۹۵ هم میتوانند انتخاب رشته کنند 7

کد شناسه و رهگیری جایگزین شبنم میشود 9

زنان برای مقابله با دیابت و بیماری قلبی سویا بخورند 11

دعا میکردم وزنه بردار چینی رکورد بزند 13

جعبه جادو 15

حوادث

اطلاعرسانی

صئ........شعر

* همت آهو. شرمنده‌ام که همت آهو نداشتم، شصت و سه سال راه به این سو نداشتم؛ اقرار میکنم که من – این های و هوی گنگ-، ها داشتم همیشه ولی هو نداشتم؛ جسمی معطر از نفسی گاه داشتم، روحی به هیچ رایحه خوشبو نداشتم؛ فانوس بخت گم‌شدگان همیشه‌ام، حتی برای دیدن خود سو نداشتم؛ وایا به من که با همه‌ی هم زبانی‌ام، در خانواده نیز دعاگو نداشتم؛ شعرم صراحتی‌ست دل‌آزار، راستش، راهی به این زمانه‌ی نه تو نداشتم؛ نیشم همیشه بیشتر از نوش بوده است، باور نمی‌کنید که کندو نداشتم؟! می‌شد که بندگی کنم و زندگی کنم، اما من اعتقاد به تابو نداشتم؛ آقا شما که از همه‌کس باخبرترید، من جز سری نهاده به زانو نداشتم؛ خوانده و یا نخوانده به پابوس آمدم؟ دیگر سوال دیگری از او نداشتم. (محمدعلی بهمنی) 

* مگذار مرا در این هیاهو آقا،

تنها و غریب و سر به زانو آقا؛ ای کاش ضمانت دلم را بکنی، تکرار قشنگ بچه آهو آقا.

 

 

صئ........ویژه

* پیشنهاد اجباری شدن آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج: انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی در پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیتها، گفت: در کشور سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تولد همراه با معلولیت داریم. وی با بیان این مطلب که معلولیت گاهی بر اثر بیماری یا سانحه و گاهی ناشی از اختلالات ژنتیکی است، خاطر نشان کرد: ما باید به سمتی برویم که آثار ناشی از عوارض این اختلالات را کم رنگ‌تر کنیم.

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان بهزیستی در طی دو سه سال اخیر این موضوع  را به عنوان یک اصل در نظام برنامه‌ریزی عملیاتی خود قرار داده است. وی با اشاره به اینکه تولد یک نوزاد با بیماری ژنتیکی بار مالی بر خانواده‌ها و جامعه دارد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های علمی، جوامع را به درجه‌ای از شادابی و پیشرفت رسانده که بتوانند بیماریهای ژنتیکی را مهار کنند. رئیس سازمان بهزیستی، از موفقیت در جلوگیری از ۱۳۰۰ سقط جنین طی سه سال اخیر خبر داد و افزود: ما پیشنهاد دادیم تمام کسانی که ازدواج میکنند حتماً مشاوره و آزمایش ژنتیک را انجام دهند و اگر توان پرداخت آن را ندارند سازمان بهزیستی و کمیته امداد میتوانند آن را تقبل کنند. وی همچنین از اجباری شدن مشاوره و آزمایش ژنتیک در سه استان کشور به صورت پایلوت خبر داد و افزود: دستاوردهای این اقدام شواهد بسیار قوی را فراهم کرد و باعث شد که در برنامه ششم توسعه پیشنهاد دهیم که اجباری کردن مشاوره و آزمایشات ژنتیک در سراسر کشور اجباری شود. محسنی‌بندپی همچنین به همکاری نکردن بیمه‌ها در پوشش حق مشاوره ژنتیک در بسته تعهدات بیمه پایه اشاره کرد و گفت: ما پیش‌بینی کردیم که در سال ۹۵، ۱۵۰ هزار مشاوره ژنتیک داشته باشیم.  در عین حال که منابع سازمان بهزیستی محدود است، اما آن را در اولویت خود قرار داده‌ایم و اگر سازمانهای بیمه‌گر در این زمینه همکاری نکنند در سال ۹۶، سازمان بهزیستی یک واحد بیمه‌ گر ایجاد میکند.

صئ........سیاسی

* دولت موفق عمل کرده است. ایرنا نوشت: محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در مقام عمل به تعهدات با توجه به شرایطی که در آن قرار داشته، موفق عمل کرده، افزود: با وجود توفیقهای دولت، شاهد هجمه و تهمت های فراوان از سوی برخی افراد به شخص رییس جمهور حتی وزیران دولت یازدهم هستیم که یکی از نمونه های اخیر آن اظهارات یک دادستان در مشهد نسبت به وزیر ارشاد بود. تابش با بیان اینکه در دولت نهم و دهم افزون بر 800 میلیارد دلار درآمد کشور مشخص نیست چگونه خرج شده، یادآور شد: طرح مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها با روشی که در دولت قبل اجرا شده، از جمله طرح هایی است که روی دست دولت یازدهم مانده است. وی از طرح شعارهای پوپولیستی برای فریب مردم توسط افراد و جریانهایی خاص، انتقاد کرد.

* روزنامه اعتماد نوشت: جزییات گزارشهای تفریغ بودجه دولت‌های نهم و دهم نشان‌می‌دهد هزاران صفحه پرونده نقض قانون بودجه علیه دولت احمدی‌نژاد تشکیل شد‌ه اما هرگز به نتیجه‌ای نرسیده‌است. هزاران صفحه گزارش دیوان محاسبات از هشت سال نحوه اجرای قانون بودجه در دولت محمود احمدی‌نژاد بیانگر رقم‌های میلیاردی تخلف دولت او در اجرای قانون بودجه و انحراف از آن بود. آنچنان‌که به گفته جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، «دولت احمدی‌نژاد فقط در تفریغ بودجه سال ۹۰ بیش از ۱۰ میلیارد دلار تخلف داشت.»

* الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید مجلس میگوید اصلاحطلبان هیچ کاندیدایی به جز روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ندارند.

* حشمت ا... فلاحتپیشه ضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که بعد از توافق هسته‌ای و به دنبال آن خروج ایران از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، تهدید نهادهای بین المللی علیه ایران تا حد زیادی تضعیف شده است.

 

صئ........اجتماعی

* غایبان در کنکور ۹۵ هم میتوانند انتخاب رشته کنند: ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) کنکور سال ۹۵ از شنبه ۲۳ مرداد آغاز میشود و افرادی که در آزمون سراسری شرکت نکرده یا غایب بودند میتوانند در این مرحله اقدام کنند. داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 95 شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند یا غایب جلسه آزمون بوده‌اند فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی به روش پذیرش با اعمال سوابق تحصیلی هستند و در صورت درج کدرشته محلهایی که نمره آزمون در آن تأثیر دارد، اجازه تأیید و ادامه مراحل انتخاب رشته اینترنتی به آنها داده نخواهد شد.

* 2012 زندانی مهریه در زندانهای کشور: سید اسدا... جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور :‌ 2012 نفر زندانی مهریه در زندانهای کشور محبوس هستند. در حال حاضر 8719 محکوم مالی جرائم غیر کلاهبرداری در 2012 زندانی مهریه در زندانهای کشورزندانهای کشور هستند. وی گفت:‌ 426 نفر از محکومان مالی افرادی هستند که نفقه همسران خود را پرداخت نکرده اند و همچنان در زندان به سر میبرند.

* نصب کارتخوان برای تاکسیهای پایتخت تا پایان سال: میثم مظفر، رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نصب دستگاه‌های کارتخوان و اجرای پروژه کالسنتر برای تاکسیهای پایتخت خبر داد وگفت: به زودی این مهم به صورت پایلوت در برخی خودروها انجام میگیرد؛ گفت: بانک شهر متعهد به خرید تجهیزات لازم برای اجرای این طرح شده است و تا پایان شهریور ماه این طرح به صورت پایلوت انجام میشود. وی همچنین از راه‌اندازی سامانه «کالسنتر» در تاکسیرانی پایتخت تا پایان سال خبر داد گفت: «کالسنتر» تاکسیرانی از طریق اپیلیکیشن موبایل فعالیت کرده و بر اساس آن نزدیکترین تاکسی را به نزدیکترین مسافری که تقاضای تاکسی دارد وصل میکنیم.

 

 

صئ........اقتصادی

* کد شناسه و رهگیری جایگزین شبنم میشود: سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح« کد شناسه و کد رهگیری» در آینده نزدیک جایگزین برچسب شنبم میشود و روی کالاها نصب خواهد شد. وی درباره کد شناسه و کد رهگیری بیان کرد: یک کد شناسه به هرنوع یا مدل کالا داده میشود و کد رهگیری برای هر عدد و تعداد آن کالا اختصاص مییابد. اجتهادی ادامه داد: متأسفانه به علت نبود کار کارشناسی درست و دقیقی روی طرح شبنم، قاچاقچیان، زود توانستند برچسب تقلبی آن را تهیه و روی کالاهای قاچاق نصب کنند.

* دلیل آشفتگی بازار قیمت طلا: محمد ولی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به اعلام شاخصهای اقتصادی آمریکا طی هفته گذشته به علت نوسان قیمت طلا اشاره کرد. وی ادامه داد: به‌طور کلی قبل از اعلام شاخصهای اقتصادی آمریکا در روز چهارشنبه شاهد افزایش یکباره قیمتها بودیم، اما پس از اعلام شاخصها مجددا قیمت طلا کاهش پیدا کرد.

* برداشت لیموترش آغاز شد: همزمان با برداشت و عرضه لیموترش داخلی به بازار، قیمت این محصول در بازار ارزان شده و درحال حاضر نرخ هرکیلوگرم لیموی داخلی بین ۴ تا ۸ هزارتومان است. ابوالقاسم حسنپور، مدیر کل دفترمیوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برداشت لیموترش در کشور حدودا از ۱۵ مردادماه آغاز شده است، اظهار داشت: درحال حاضر لیموی تازه وارد بازار شده است ضمن اینکه برداشت این محصول تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

* مرغ ۱۲۰۰ تومان ارزان شد: قیمت هر کیلوگرم مرغ از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان هفته‌های گذشته به ۷ هزار و ۳۰۰ تومان در خرده‌فروشیهای سطح شهر کاهش یافت. در خصوص دلایل افزایش قیمت مرغ میتوان به بالا رفتن نرخ ذرت وارداتی که بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته است اشاره کرد.

 

صئ........بهداشت و سلامت

* زنان برای مقابله با دیابت و بیماری قلبی سویا بخورند: رژیم غذایی غنی از سویا به زنان مبتلا به نوعی اختلال هورمونی مرتبط با ناباروری در پیشگیری از ریسک دیابت و بیماری قلبی کمک میکند. محققان دانشگاه کاشان به بررسی  تأثیر ایزوفلاوونها، که به طور طبیعی در سویا وجود دارند، بر زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) پرداختند. اختلال PCOS یک نوع اختلال هورمونی است که موجب بزرگ شدن تخمدانها شده و کیستهای کوچکی بر لایه بیرونی آن ایجاد میشود. این اختلال علت اصلی ناباروری است.زنان مبتلا به PCOS، با ریسک بالای ابتلا به سایر مشکلات سلامت نظیر دیابت و بیماری قلبی هم روبرو هستند.ذات الله عاصمی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره میگوید: مصرف منظم سویا به این زنان، در بهبود متابولیسم و سلامت قلبی-عروقی کمک میکند.

* فشارخون بالا در کشورهای کم درآمد شایعتر است: سه چهارم افراد مبتلا به فشارخون در جهان در کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد زندگی میکنند و دسترسی به درمان مناسب ندارند. جمعیت مسن و شهرنشینی که غالبا همراه با سبک ناسالم زندگی از جمله رژیم غذایی حاوی سدیم، چربی و کالری بالا و فقدان فعالیت فیزیکی زندگی میکنند نقش مهمی در بروز اپیدمی فشارخون بالا در کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد دارند. فشارخون بالا فاکتور اصلی و پرخطر بیماری قلبی و سکته و همچنین علت قابل پیشگیری و اصلی مرگ زودهنگام و ناتوانی در جهان است.

* دیابتیها در معرض این عفونتها قرار دارند: یک فوق تخصص غدد گفت: بیماران دیابتی در معرض عفونتهای پوستی، مثانه و کلیه و عفونتهای دهانی و ریوی هستند. بیماران دیابتی در صورت مشاهده علائمی مانند تب و لرز، تهوع، استفراغ، اسهال، قرمزی، تورم، گرمی، افزایش درد در اطراف محل بریدگی، نیاز به دفع مکرر ادرار و ایجاد ضایعات سفید رنگ در دهان یا روی زبان باید به پزشک خود مراجعه کنند.

صئ........ورزشی

* دعا میکردم وزنه بردار چینی رکورد بزند: کیانوش رستمی پس از کسب مدال طلای المپیک ریو، گفت: خدا را شکر میکنم که توانستم با شکستن رکورد المپیک، مدال طلا را کسب کنم. من در چند ماه گذشته به تنهایی تمرین کردم تا برای المپیک آماده شوم. وی با اشاره به حضور تماشاگران ایرانی در سالن ادامه داد: مردم ایران نشان دادند هنوز به وطن خود عرق دارند و عاشقانه نمایندگان ورزش کشورشان را تشویق میکنند. اگر غیر از این بود و این حمایتها را نداشتم، نمیتوانستم مدال طلا را بگیرم. رستمی با اشاره به رقیب چینیش که در بازیهای آسیایی اینچئون طلا گرفته بود، گفت: حتماً فکر میکردید اتفاق اینچئون تکرار میشود. اما شاید باورتان نشود وقتی این وزنه بردار میخواست وزنه را بالای سر ببرد، برایش دعا میکردم. چون در این صورت مدال المپیک بیشتر به من میچسبد. رستمی در پایان گفت: اگر در بازیهای آسیایی هم میدانستم وزنه این ورزشکار چینی باقی مانده است، مطمئناً طور دیگری عمل میکردم و طلا را میگرفتم.

قهرمانی اصفهان در مسابقات گلبال پیشکسوتان بانوان: اولین دوره مسابقات گلبال پیشکسوتان بانوان گرامیداشت دهه کرامت که با حضور 7 تیم در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران برگزار شد، با قهرمانی اصفهان به پایان رسید. پس از برگزاری مسابقات در مرحله مقدماتی، چهار تیم گیلان، مازندران، یزد و اصفهان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. در مرحله نیمه نهایی، یزد با نتیجه 9 بر 3 گیلان را شکست داد و راهی فینال شد، اصفهان نیز با نتیجه 10 بر 4 از سد مازندران گذشت و راهی دیدار نهایی شد. در مسابقه ردهبندی مازندران با نتیجه 4 بر 2 بر گیلان غلبه کرد و سوم شد. در دیدار فینال این رقابتها نیز تیم گلبال اصفهان با نتیجه 5 بر 2 یزد را شکست داد و قهرمان اولین دوره مسابقات گلبال پیشکسوتان در بخش بانوان شد. تیمهای گیلان، همدان، سمنان و زنجان به ترتیب عناوین چهارم تا هفتم را از آن خود کردند.

 

 

صئ........جعبه جادو

* طی چند شماره از صفحه جعبه جادو، تلاش کردیم اجمالاً نکاتی درباره تأسیس تلویزیون در ایران و همچنین احداث ساختمانهای جام جم و فضاهای سبز محوطه سازمان صدا و سیما منتشر کنیم. سخن را به گفتگو با دکتر جهانگیر درویش، طراح و مهندس ساختمان موسوم به «ساختمان سیزده طبقه» رساندیم و در آن گفتگو، دکتر درویش به اختصار، مطالبی درباره چگونگی احداث ساختمان سیزده طبقه بیان کرد. در ادامه صحبتهای ایشان، نکات باقیمانده راجع به تکمیل ساختمان مذکور و همچنین استودیوها را میخوانید. با این توضیح که مطالب مربوط به تاریخچه تأسیس تلویزیون، با صحبتهای دکتر درویش به پایان میرسد، اما به فراخور گزارشهایی که به مرور در این صفحه منتشر میشود، باز نگاهی به نکات تاریخی خواهیم کرد. یک نکته که دکتر درویش هفته گذشته اشاره کرد، بازدید از تلویزیون سه کشور بود: «من پیش از شروع کار، از تلویزیونهای سه کشور فرانسه، ایتالیا و آلمان بازدید کردم. تلویزیون دویچه وله آلمان و تلویزیونهای فرانسه و ایتالیا از نظر فنی برای من اهمیت داشتند. هدفم بررسی سبک معماری ساختمانهای آنها نبود. بعد از بازگشت به ایران، تصمیم گرفتم بعضی از قسمتهای فنی که امکان ساخت آنها در ایران فراهم است، به وسیله متخصصان ایرانی ساخته شود. مثلاً پایه هایی که داخل استودیوها نصب میشوند تا پروژکتورها و بلندگوها روی آن پایه ها متمرکز شوند. آن پایه ها معمولاً به وسیله چند کارخانه معروف دنیا ساخته میشوند و اغلب تلویزیونهای دنیا به آن کارخانه سفارش تولید میدهند. اما ما همان وسایل را در ایران ساختیم و در استودیوها نصب کردیم.» عایقبندی استودیوها هم بر اساس نقشه جالبی طراحی شده است: «ساختمان اصلی هر استودیو به صورتیست که دو ساختمان تو در تو طراحی شده؛ به این شکل که فضای ورودی یک ساختمان و فضای داخل استودیو یک ساختمان دیگر است. نوع عایقبندی هر یکی از این ساختمانها متفاوت است، به گونه ای که کانالهای جلوگیری از صداهای خارجی هر کدام، با دیگری فرق دارد و مثلاً صدایی که در قسمت ورودی یا همان ساختمان بیرونی ایجاد میشود، به هیچ عنوان در قسمت داخلی استودیو شنیده نمیشود و همین طور، صداهای بیرونی ساختمان استودیو، امکان ورود به قسمت ورودی را ندارد.» یک بازیگر معروف آن روزگار هالیوود در بازدید از ساختمان سیزده طبقه، نظر اظهار نظر قابل توجهی کرده بود: «ما فضای ساختمان را حدود 20 متر از سطح زمین بالاتر گرفتیم تا امکان فرستادن برنامه ها فراهم شود. در همین ساختمان 4 استودیو طراحی کرده و ساختیم؛ دو استودیوی 250 متری، یک استودیوی 300 متری و یک استودیوی 500 متری که مختص حضور مردم و برنامه های شو بود. وقتی پل نیومن، بازیگر مشهور هالیوود از ساختمان سیزده طبقه و استودیوها بازدید کرد گفت: اگر ما چنین امکاناتی داشته باشیم، تولیداتمان به سه برابر میرسد. باور نمیکرد که این ساختمان به وسیله یک طراح ایرانی ساخته شده است.»

صئ........حوادث

* نوجوان افغان سردسته باند قداره‌بندهای پایتخت: اعضای باند سارقان و زورگیران حرفه‌ای که سرکرده‌شان یک پسر نوجوان بود در سطح شهر تهران با استفاده از موتورسیکلت‌های تندرو و سلاح سرد و قداره دست به سرقت تلفنهای همراه میزدند تا اینکه توسط مأموران پلیس دستگیر شدند. این سارقان که 6 نفر بودند با شیوه‌های مختلف از جمله زورگیری اقدام به سرقت تلفن همراه و کیف‌قاپی میکردند و سپس به قیمت پایینتر از ارزش آنها میفروختند. به گفته پلیس نکته قابل توجه در این پرونده مربوط به دو نفر از اعضای باند بود که زیر 18 سال بوده و از اتباع افغان هستند. یکی از این تبهکاران زیر 18 سال نیز سرکردگی باند سرقت را به عهده داشت. عمده سرقتهای آنها نیز از زنان و مردان جوان صورت گرفته و اموال سرقتی نیز به قیمت یک سوم ارزش واقعیشان به مالخرها فروخته شده بود.

* ازدواج کوتاه قدترین زوج دنیا: کوتاه قدترین زوج دنیا که اهل برزیل هستند اعلام کردند بزودی پس از 8 سال آشنایی باهم ازدواج خواهند کرد. این زوج که کمتراز90 سانتی متر قد دارند گفته‌اند برای ازدواج‌شان مصمم هستند. پائولو - مرد 30 ساله - که به طوررسمی از کاتیاشیا 27 ساله خواستگاری کرده میگوید: ما امیدواریم با این ازدواج نام خود را درکتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانیم.

* تولد نوزاد دوسر: نوزاد دختر با 2 سر در اندونزی متولد شد. این نوزاد اکنون تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان «ابوسینا»ی اندونزی قرار دارد.

وزن این نوزاد 4/2 کیلوگرم اعلام شده است. پزشکان گفته‌اند این نوزاد مبتلا به «پاراپاگوس» است که یک حالت نادر است و در آن 2 سر و گردن کنار یکدیگر روی یک بدن قرار میگیرند. همچنین پزشکان در لحظه تولد متوجه شدند این نوزاد از نارسایی تنفسی رنج میبرد. اکنون کادر پزشکی این بیمارستان از نمایشگرهای قلب و تنفس برای کنترل حالت این نوزاد استفاده میکنند.

 

صئ........اطلاعرسانی

* به اطلاع کلیه افراد نابینا و کمبینا و افراد افتخاری که در انجمن نابینایان ایران تشکیل پرونده و درخواست عضویت نموده اند میرساند جهت تکمیل پرونده به عنوان عضو پیوسته طبق ماده 11  اساسنامه باید نسبت به ارائه برگه عدم سو پیشینه تا تاریخ 15/6/95 اقدام و به دفتر انجمن تحویل نمایند. تلفن22560060- 22560061

* به اطلاع کلیه متقاضیان نرم افزار متنخوان فارسی پارسآوا نسخه 3 میرساند:  خانه نور ایرانیان بصیر با تلاشهای فراوان بخش فنی زمینه ثبت نام و ارائه همزمان نرم افزار را فراهم کرده است. لذا کاربران گرامی میتوانند جهت خرید با تخفیف ویژه به مناسبت دهه کرامت تا مورخ 27 مرداد ماه، به سایت www.parsava.ir  مراجعه نمایند. قیمت محصول تا تاریخ مقرر: تک کاربره 40000 تومان؛ دو کاربره 70000 تومان   سه کاربره 90000 تومان، قیمت بعد از تاریخ مقرر: تک کاربره 60000 تومان، دو کاربره 80000 تومان، سه کاربره 100000 تومان.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *