شناسه خبر: 9840 منتشر شده در مورخ: 1395/5/20 ساعت: 14:32 گروه: ورزشی  
انتشار ترانه رسمی بازیهای پارالمپیک ریو
آری من میتوانم

انتشار ترانه رسمی بازیهای پارالمپیک ریو

در مطلب زیر میتوانید ترانه رسمی بازیهای پارالمپیک ریو را به همراه توضیح گویا گوش کنید.

به گزارش ایران سپید با نزدیک شدن به آغاز رقابتهای پارالمپیک ریو، امسال هم مثل دوره های پیش علاقمندان به موسیقی شوق شنیدن ترانه رسمی این رقابتها را دارند. برای این دوره از مسابقات پارالمپیک، ترانه ای با نام «Yes, I can» یا آری من میتوانم، به عنوان ترانه رسمی پارالمپیک برگزیده شده است. در این ترانه که اجرای تمامی قسمتهای آن را معلولین به عهده دارند و ویدئوی بسیار تأثیرگذاری هم برایش ساخته شده، پیامهای قابل توجهی از سوی معلولینِ اجرا کننده موسیقی به مردم جهان داده میشود که شاید نگاهی اجمالی به ویدئو و کلام این آهنگ، برای نابینایان ایرانی هم جالب توجه باشد.

در آغاز این ویدئو، نوازنده درامز را میبینیم که از داشتن دو دست محروم است. نوازنده گیتار بیس، یک دست دارد و پیانیست هم نابینا است. گروه سازهای بادی شامل ده نفر است که همگی معلولند و خواننده گروه که لباس آبی به تن کرده، بر روی صندلی چرخدار نشسته است. در بخشهایی از این ویدئو، خواننده را میبینیم که در کنار یکی از رقابت کنندگان پارالمپیک مشغول مسابقه است. در صحنه ای دیگر، قهرمان پرش ارتفاع دیده میشود که یک علیرغم آنکه فقط یک پا دارد، پرش خیره کننده ای را انجام میدهد. تصاویر مختلفی از معلولینی که ورزشهای مختلفی انجام میدهند از دیگر بخشهای این کلیپ است. در صحنه ای، ورزشکارانی را میبینیم که بر روی صندلی چرخدار، راگبی یا فوتبال آمریکایی بازی میکنند. در بخش دیگری از این ویدئو، نابینایانی را نمایش داده میشوند که مشغول انجام بازی فوتبال پنج نفره هستند. جا به جای این ویدئو هم پر شده است از تصاویر قهرمانان دوره های پیشین پارالمپیک، با انواع و اقسام معلولیتها که عبارت «yes, I can» را به آواز میخوانند.

در بخشهایی از ترانه این آهنگ میشنویم: «آری من میتوانم. و ناگهان، آری من میتوانم. هی، حالا طوری شده که من میخواهم به پیش بروم. آری من میتوانم. حواست به این طرف باشد. چه میبینی؟ شصت کیلو اعتماد به نفس. درکم میکنی؟ من به انجام هر کاری توانمندم. چیزی در شریانهایم تهنشین شده و آن چیزی نیست مگر عبارتِ من میتوانم. من همین امروز متولد شده ام. میدانم که میتوانم همه راه را بروم. الآن میتوانم اورست را بالا بروم. میتوانم همه شب را مبارزه کنم، بدون ثانیه ای استراحت. حالا دیگر کلید را پیدا کرده ام. ای درها، دیگر باید به روی من باز بشوید.»

این ترانه، در سطح گسترده ای در سراسر دنیا پخش شده و علاقمندان بسیاری را جذب خود کرده است. گواه این مدعا، تعداد دفعاتی است که این کلیپ در شبکه مجازی youtube به نمایش در آمده است. در ادامه میتوانید این فایل را دانلود و مشاهده کنید.

ترانه رسمی پارالمپیک
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *