شناسه خبر: 9826 منتشر شده در مورخ: 1395/5/19 ساعت: 10:32 گروه: اجتماعی  
ایجاد سامانه پیامکی برای  پرونده های پلیسی

ایجاد سامانه پیامکی برای پرونده های پلیسی

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از ایجاد سامانه پیامکی برای آگاه سازی صاحبان پرونده های پلیسی از مراحل رسیدگی پرونده هایشان در مهر امسال خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری صداو سیما، سردار محمد شرفی در حاشیه همایش پلیس پیشگیری گفت: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه فیزیکی شاکی و متشاکی ، اتلاف وقت و تحمیل هزینه های جانبی برای آگاهی از سیر پرونده نیست.

وی همچنین از ایجاد سامانه 49 قانون آیین دادرسی کیفری برای نظارت ، اشراف و دسترسی مستقیم دادستانها به اطلاعات مراجعان خبر داد.
سردار شرفی گفت: وقتی نام فردی در این سامانه ثبت شود دادستان می تواند با اشراف بر مشخصات هویتی آن فرد بر روند عملکرد موضوع به طور کامل نظارت کند .
وی افزود: دادستان می تواند فرصت قرارداد تحت نظر با وکیل را برای فردی که نیاز به وکیل دارد فراهم کند.
سردار شرفی گفت: اگر فرد به مراقبت،‌ درمان و دارو احتیاج داشته باشد یا بخواهد به خانواده اش اطلاع دهد که کجاست و به چه اتهامی تحت نظر است؛ شرایط انجام همه این موارد با ایجاد این سامانه در کلانتری ها مهیا شده است.
وی افزود: تلاش کرده ایم ساختار سازمانی کلانتری ها و پاسگاه های ناجا متناسب با تکنولوژی و دانش روز هدفمند شود.
سردار شرفی به ابلاغ اولویت های هشتگانه ناجا از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: این موارد شامل مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر ،‌توسعه امنیت اخلاقی ،‌پیشگیری و مبارزه با سرقت ،‌ارتقای ماموریتهای تخصصی پلیس ،‌کاهش تلفات جاده ای ،‌ پیشگیری ناهنجاری های حاشیه نشینی و ارتقای  نظارتهای درون سازمانی است که خوشبختانه پلیس پیشگیری در 4 ماه نخست امسال در همه محورها موفقیتهای خوبی را کسب کرده است .
رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به کاهش 2 درصدی وقوع سرقت ،‌کاهش 12 درصدی سرقتهای مسلحانه ،‌کاهش 8 درصدی سرقت به عنف ، کاهش 52 درصدی شرارتها و کاهش 42 درصدی جرائم خشن در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور اشاره کرد.
لزوم بهره گیری از ظرفیت های مردم برای ارتقای امنیت
 
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: با استفاده از ظرفیت های مردمی باید امنیت کنونی را به میزان قابل توجهی ارتقا داد.
سردار سرتیپ محمد شرفی همچنین در نشست تخصصی معاونان، فرماندهان و مدیران ستادی پلیس پیشگیری ناجا افزود: مردم به میزان قابل توجهی می توانند کمک کار ما در بحث پیشگیری باشند.
وی گفت: کلانتری ها نیز نقش بی بدیلی در این قضیه دارند و ما سامانه هایی را به این منظور طراحی کرده ایم.
سردار شرفی افزود: برای نمونه می توان مردم را به نوعی تشویق کرد تا در ارتقای امنیت همکاری کنند که یکی از این موارد اختصاص بخشی از شارژ ساختمان ها به موضوع امنیت است که در همین زمینه شهرک محلاتی نمونه بسیار خوبی از تحقق این موضوع است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *