شناسه خبر: 9822 منتشر شده در مورخ: 1395/5/18 ساعت: 13:15 گروه: اجتماعی  
لزوم راه اندازی مجدد فراکسیون دفاع از حقوق معلولان در مجلس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

لزوم راه اندازی مجدد فراکسیون دفاع از حقوق معلولان در مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواستار راه اندازی مجدد فراکسیون دفاع از حقوق معلولان در مجلس دهم شد و گفت: با وجود آنکه فراکسیون دفاع از حقوق معلولان از مجلس هفتم تا نهم حضور فعالی در عرصه تحقق قوانین این حوزه داشت، اما هنوز به شکل قبل تشکیل نشده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از شهر نوشت، علی صابری با تاکید بر اینکه ایران یکی از ۵۰ کشور دنیاست که در پارلمان فراکسیون دفاع از معلولان دارد، تصریح کرد: لایحه دفاع از حقوق معلولان از شورای نگهبان برگشت خورده و یکی از دلایل آن این بوده که نباید روند تصویب این لایحه به کمیسیون تخصصی واگذار می شده و به اصطلاح اصل ۸۵ می شده، بلکه باید به صحن علنی برای رای گیری و تصویب می آمده است.

وی ادامه داد: منتظر هستیم هرچه زودتر این لایحه از سمت کمیسیون اجتماعی برای تصویب به صحن مجلس ارائه شود.
این عضو شورا همچنین با انتقاد از تنزل جایگاه شورای عالی معلولان به جایگاه شورای هماهنگی از نگاه دولت به معلولان ابراز نارضایتی کرد و گفت: وقتی نگاه آسیب شناسی به این حوزه می اندازیم در می یابیم که تشکیل چنین شوراهایی با این هدف نیست که به طور مثال حقوق فرد معلولی از ۱۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یابد بلکه هدف پیگیری اجرای قوانین است.
صابری با یادآوری اینکه قوانین مدافع حقوق معلولان نمی توانند ضمانت اجرایی نداشته باشند بلکه مسئولان باید نگاه حقوقی به قوانین این حوزه داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگر جامعه معلولان پیشنهاد تشکیل شورای عالی معلولان را داده دلیلش این بوده که تحقق حقوق معلولان یک موضوع میان بخشی است. چراکه شورای عالی معلولان یک کالای لوکس نیست و یک راه و مسیر تسهیل گر امور است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با ابراز امیدواری به اینکه عزم دولت به سمت برخورداری معلولان از حداقل دستمزدها برود، متذکر شد: هدف اصلی مسئولان می بایست پیگیری اجرای قوانین در حوزه معلولان  باشد. هرچند که با ورود دولت یازدهم به تعیین تکلیف وضعیت شورای عالی معلولان سبب تنزل جایگاه این شورای عالی به شورای هماهنگی و در سطح وزارت رفاه شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *