شناسه خبر: 9727 منتشر شده در مورخ: 1395/5/4 ساعت: 08:31 گروه: فرهنگی  
کتابخانه مهربانی فرصتی برای مهربانی

کتابخانه مهربانی فرصتی برای مهربانی

کتابخانه مهربانی، طرحی است که توسط خانه فرهنگ ایثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور جمع‌آوری و اهدای کتاب‌های اضافی و خوانده شده که در کتابخانه منازل بی‌استفاده مانده به مناطق محروم ایران ایجاد شد.

به گزارش ایران سپید به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت؛ طرح کتابخانه مهربانی با هدف ایرانی عاری از فقر فرهنگی در سال  92 مطرح شد و در اردیبهشت سال 93همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب کار جمع آوری کتاب و ارسال آن به مناطق محروم را آغاز کرد.


کتابخانه مهربانی در شروع با جمع آوری قرآن‌های اضافی که در منازل وجود داشت کارش را شروع کرد و پس از اینکه این طرح مورد توجه و استقبال بسیاری از مردم خیرخواه قرار گرفت در بعدی وسیع‌تر کارش را ادامه داد.

بر اساس این طرح، کتاب‌های اهداشده می تواند شامل کتاب های نو یا خوانده شده و دست دوم (سالم‌) باشد؛ همچنین با مشارکت مراکز فرهنگی و ناشران می توان با اعمال تخفیف یا به شکل رایگان، نیک اندیشان را به اهدای کتاب نو ترغیب کرد.

بر اساس این گزارش، با ایجاد کتابخانه مهربانی، اقشار مختلف مردم می توانند نسبت به اهدای کتاب‌های مازاد و اضافی خود به مناطق محروم کشور اقدام کنند.

لازم به ذکر است، کسانی که تمایل دارند در این طرح مشارکت کنند می‌توانند مجموعه‌ای از کتاب های خوانده شده و غیر لازم خود را که برای استفاده دیگران مفید است و ضمناً از لحاظ کیفی در شرایط مناسبی قرار دارد، برای ارسال به مردم در مناطق محروم اهدا کنند.

علاقمندانی که تمایل دارند در این کار خیر مشارکت کنند می‌تواند به شماره تلفن: 776088 تماس حاصل نمایند و با کتابخانه مهربانی همراه شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *