شناسه خبر: 9633 منتشر شده در مورخ: 1395/4/22 ساعت: 09:10 گروه: اجتماعی  
صدور کارت معلولیت برای ۶۰ درصد معلولان اصفهان تا پایان امسال

صدور کارت معلولیت برای ۶۰ درصد معلولان اصفهان تا پایان امسال

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۶۰ درصد از معلولان استان اصفهان دارای کارت معلولیت می‌شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر اصغر فیاض ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از خانه نوزادان و نونهالان نرجس اصفهان با اشاره به اینکه از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان اصفهان ۲۰۰ هزار نفر دچاز معلولیت هستند، اظهار داشت: از این تعداد بالغ بر ۱۲۰ هزار معلول در استان از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به معلولان و مددجویان بسته به نوع نیاز آنها متفاوت است، اضافه کرد: از این رو در حال حاضر ۱۴۴ مرکز توانبخشی در سطح استان اصفهان به معلولان خدمات رسانی می‌کنند.

 ۱۱ هزار معلول از خدمات مراکز توانبخشی بهزیستی استفاده می کنند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار معلول از خدمات مراکز توانبخشی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: افزایش تعداد خدمات گیرندگان ناشی از همکاری و مشارکت بخش خصوصی و افزایش کیفیت خدمات بوده است.

وی تصریح کرد: دولت یک سوم هزینه‌ها را به مرکز توان‌بخشی می‌دهد بقیه آن توسط مشارکت‌های مردمی و خیریه‌ها تامین می‌شود.

فیاض در خصوص دفاتر حوزه توانبخشی اداره بهزیستی استان اصفهان ابراز داشت: دفتر توانمندسازی در قالب طرح‌های مختلف فعالیت‌های توان‌بخشی و توانمندسازی معلولان در روستاها را به عهده دارد، متاسفانه معلولان در حال افزایش هستند.

وی با اشاره به صدور کارت شناسایی برای معلولان نیز گفت: این کارت بین‌المللی بوده و معلولان با استفاده از آن در فرودگاه‌های جهان می‌توانند از بلیط نیم بها بهره ببرند، شناسائی واقعی معلولان از اهداف مهم این کار به شمار می‌رود.

تاکنون برای هفت هزار معلول کارت بین‌المللی صادر شده است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام اقدامات مورد نیاز برای صدور کارت برای ۲۰ هزار معلول در استان اصفهان آماده شده است، بیان داشت: تاکنون برای معلولان استان اصفهان هفت هزار کارت معلولیت صادر شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۶۰ درصد از معلولان استان اصفهان دارای کارت معلولیت می‌شوند.

فیاض با بیان اینکه در حال حاضر هفت کارگاه تولیدی حمایتی در استان مشغول فعالیت هستند، افزود: هدف از این کارگاه‌ها به دست آوردن درآمد برای معلولان است، در همین راستا یکی از برنامه‌های توسعه بهزیستی کشور افزایش این کارگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه براساس طرح توسعه امسال ۸۱ مرکز توان‌بخشی روزانه و شبانه‌روزی را مجوز می‌دهیم، بیان داشت: در بخش سالمندان رغبت بسیاری برای این مراکز وجود دارد، در همین راستا ۲۷ مرکز سالمندان شبانه‌روزی داریم که یک سوم هزینه آنها را بهزیستی پرداخت می‌کند.

معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه یک سوم تخت این مراکز خالی است، گفت: خوشبختانه مردم استان رغبت زیادی برای تحویل سالمندان‌شان به این مراکز ندارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *