شناسه خبر: 9580 منتشر شده در مورخ: 1395/4/13 ساعت: 08:07 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 13 تیر 1395

روزنامه یکشنبه 13 تیر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 13 تیر 1395،

27 رمضان 1437،

3 ژوئیه 2016

سال بیستم شماره 5323

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

میزان زکات فطریه امسال اعلام شد 2

۱۱۵ دزد دریایی در حمله به نفتکش ایرانی ناکام ماندند 5

کاهش آسیبهای اجتماعی با راه اندازی «بهزیستی مساجد» 7

پرداخت تسهیلات به مدیران برخی سازمانها غیر مجاز است 8

مبارزه با قاچاق دارو آغاز شد 10

اعلام حریفان فوتبال نابینایان ایران در پارالمپیک ریو 12

جعبه جادو

مرگ یک کودک بر اثر حمله تمساح در چابهار 18

اطلاعرسانی

 

صئ.......میهمان رمضان

* میزان زکات فطریه امسال اعلام شد: با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را پشت سر میگذاریم، دفتر سه تن از مراجع عظام، میزان فطریه را اعلام کردند که مشروح آن به شرح ذیل است: دفتر آیت ا... خامنه ای و آیت ا... مکارم شیرازی میزان زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب 3 کیلو گندم به مبلغ 6000 تومان و بر اساس قوت غالب برنج حد اقل 15 هزار تومان اعلام کردند. میزان کفاره هر مد طعام نیز برای هر نفر 2000 تومان است. دفتر آیت ا... وحید خراسانی نیز میزان زکات فطره بر اساس 3 کیلو گندم را مبلغ 6000 تومان اعلام کرد.

* سؤال بیست و یکم مسابقه: کدام یک از سوره های قرآن همنام یکی از «اصول دین» است؟

* حدیث روز: کسانی که مانند روز تولد از گناهان پاک میشوند: جابر روایت کرده است که: امام باقر (ع) فرمود: اى جابر! هر کس ماه رمضان را دریابد و روزهاى آن را روزه بگیرد و پاسى از شبهاى این ماه را به دعا بپردازد و دامن و زبان خود را از آلودگى به حرام نگهدارد و چشمش را از هرچه حرام الهى است بپوشاند و از آزار دیگران بپرهیزد، مانند روزى که از مادر به دنیا آمده است از گناهان پاک مىشود. مىگوید: عرض کردم: فدایت گردم! این چه حدیث نیکویى است. حضرت فرمود: و این چه شرط سختى است!

* اهمیت روزه: خاطره ای از روزه داری دختر امام (ره): تابستان حدود چهل سال پیش در قم ساکن بودیم. در آنجا پنکه یا کولر نداشتیم و همه جا خیلی گرم بود. در چله تابستان ماه مبارک رمضان شروع شد و خواهر بزرگم که خیلی ضعیف و لاغر بود، نه ساله شد و باید روزه میگرفت. او پس از افطار کردن اولین روزه اش به آقا گفت: من فردا روزه نمیگیرم. آقا میبینند که علناً نمیتوانند او را به روزه گرفتن مجبور نماید، زیرا ممکن است روزه اش را بخورد و قبح روزه خوردن برایش از بین برود. از این رو بلافاصله دنبال یکی از دوستانش فرستاد و گفتد: فلانی! میخواهم همین امشب اینها را به تهران برسانی، و ما دیروقت به تهران رسیدیم. بعد آقا گفته بودند: من دیدم این بچه نمیتواند روزه بگیرد و میخورد و اهمیت روزه برایش از بین میرود، گفتم از قم برود که اگر یک روز به او گفتم روزه بگیر، بداند که باید روزه بگیرد نه اینکه بگوید میگیرم و بعد هم برود بخورد. "زهرا مصطفوی"

* گزیده ای از سخنان امام خمینی (ره) در خصوص ماه مبارک رمضان: اصلاح باطن و تهذیب نفس: این ماه مبارک با آن همه برکاتی که دارد، ما نمیتوانیم از عهده شکر یکیش برآییم؛ ولی باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان که بر ما گذشت، اگر حالی پیدا شد، این حال را تا ماه رمضان دیگر نگه داریم و اگر حالی پیدا نشد متأسف باشیم و کوشش کنیم که پیدا کنیم. این هیاهوها همه رفتنی است، تمام شدنی است، آنچه که هست آنی است که پیش خود ماست، آن باقی است و با ماست و ما باید کوشش کنیم که باطن خودمان را اصلاح کنیم. صحیفه امام، ج 20، ص53، خرداد ماه 65

 

صئ.......سیاسی

* ۱۱۵ دزد دریایی در حمله به نفتکش ایرانی ناکام ماندند: دوازده فروند قایق دزدان دریایی حامل ۱۱۵ نفر مسلح که قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند با حضور به موقع ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش مواجه و متواری شدند. بامداد دیروز ۱۲ فروند قایق دزدان دریایی حامل ۱۱۵ نفر مسلح در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی متواری شدند.

* حفظ عزت و عظمت کشور مسئولیتی سنگین بر دوش تیم حفاظت است: رئیس جمهور با سنگین برشمردن مسئولیت اعضای تیم حفاظت از مسئولان کشور، اظهار داشت: تلاش برای حفظ عزت و لطمه نخوردن به عظمت کشور، مسئولیتی سنگین است که اعضای تیم حفاظت بر عهده دارند. دکتر روحانی در ضیافت افطار خانواده های اعضای تیم حفاظت ریاست جمهوری، با تجلیل از تلاشها و زحمات اعضای تیم حفاظت گفت: بیتردید در اجر و ثواب فعالیتهای اعضای تیم حفاظت، خانواده های آنان نیز شریک هستند و میدانند عزیزانشان در مسیر سخت و دشواری که توأم با فداکاری و رشادت است، حضور یافته و انجام وظیفه میکنند.

* هاشمی رفسنجانی: «حوادث منطقه نشان میدهد باید هوشیارتر از سابق باشیم»: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوستان سابق فلسطینیها، آرام گرفته و سکوت اختیار کرده اند و حوادث منطقه نشان میدهد که باید هوشیارتر از سابق باشیم.

* سامانه S۳۰۰ تا پایان سال عملیاتی میشود: امیرفرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: سامانه S۳۰۰ تا پایان سال کامل عملیاتی میشود و فضای کشور را رصد میکند.

* انگلیس باید سریعتر اتحادیه اروپا را ترک کند: والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی خواستار خروج زودتر انگلیس از اتحادیه اروپا شد.

 

صئ.......اجتماعی

* کاهش آسیبهای اجتماعی با راه اندازی «بهزیستی مساجد»: علی ربیعی، وزیر تعاون با اشاره به اینکه باید بهزیستی را به مساجد گره بزنیم، گفت: وزارت تعاون با راه اندازی بهزیستی مساجد در اندیشه کاهش آسیبهای اجتماعی مانند مصرف مواد مخدر، بزهکاری و طلاق در جامعه است. وی افزود: در گذشته مردم با رجوع به مساجد مشکلات خود را حل میکردند به این منظور دولت در نظر دارد با کمک بهزیستی مساجد را به مهمترین کارکرد زندگی اجتماعی مردم در عصر جدید تبدیل کند.

* شرایط ارائه خدمات دفترچه بیمه به همسر بیمه شده: سازمان تأمین اجتماعی شرایط لازم برای ارائه خدمات دفترچه درمانی به همسر بیمه شده زن را اعلام کرد و گفت: در صورتی که معاش همسر توسط بیمه شده زن تأمین شود، سن وی از ۶۰ سال بیشتر باشد و مطابق نظریه کمیسیون پزشکی از کار افتاده کلی باشد، خدمات دفترچه درمانی به همسر بیمه شده زن تعلق میگیرد.

صئ.......اقتصادی

* پرداخت تسهیلات به مدیران برخی سازمانها غیر مجاز است: پرداخت تسهیلات بانکی به مدیران و کارکنان ۱۵ شرکت، سازمان و بانک ممنوع شد: بر اساس ابلاغیه «علی طیبنیا» به سازمانها و شرکتهای یاد شده، اعطای هر گونه تسهیلات رفاهی به مدیران و کارکنان این دستگاههای دولتی پس از تاریخ ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه سال 95 غیر مجاز و مقررات قبلی در این زمینه فاقد اعتبار است. همچنین، خرید هر گونه خودروی سواری داخلی و خارجی، به کارگیری نیروی انسانی جدید، پرداخت پاداش، احداث، خرید یا اجاره ساختمانهای جدید اداری به ترتیب موضوع مواد 24، 9، 11 و 29 قانون بودجه 95 از دیگر مواردی هستند که بر اساس ابلاغ جدید وزیر امور اقتصادی و دارایی غیر مجاز اعلام شده اند.

* ٧٢ درصد جمعیت درگیر خشکسالی: شاهرخ فاتح، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: بر اساس محاسبات انجام شده در خصوص مساحت تحت تأثیر هر یک از طبقات خشکسالی بلندمدت، ٣١ درصد مساحت کل کشور با خشکسالی خفیف، ٢٩ درصد خشکسالی متوسط، ١٢ درصد خشکسالی شدید و یک درصد نیز با خشکسالی بسیار شدید درگیر هستند.

* نگاه کری به تجارت با ایران:

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی گفت: «تجارت با ایران، ابزاری است که میتواند تغییرات داخلی را در این کشور تقویت کند.»

* دومین شهر عراق آماده دریافت گاز ایران میشود: حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد: مسیریابی خط لوله صادرات گاز به بصره به عنوان دومین شهر دریافت کننده گاز ایران با پیشرفت بالایی در دست انجام است. برای صادرات گاز به بصره، در منطقه اهواز یک انشعاب ٤٨ اینچ از خط ششم سراسری گرفته میشود و این خط در مسیر خرمشهر امتداد خواهد یافت.

 

 

 

صئ.......بهداشت و سلامت

* مبارزه با قاچاق دارو آغاز شد: طرح ویژه مبارزه با قاچاق دارو، مکمل دارویی، لوازم بهداشتی و مواد غذایی آغاز شد. پیشتر به ویژه در تهران آگاهی بخشی به کسبه برای رعایت قانون و هشدار برای پاکسازی واحدهای صنفی از عرضه کالا قاچاق از طریق نصب بنر در بازار و برگزاری جلسات متعدد با کسبه خیابان ناصر خسرو انجام شده است.

* ارتباط مصرف غذاهای کنسرو شده با خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی: مصرف غذاهای کنسرو شده فرد را در معرض مواد شیمیایی قرار میدهد که با خطر ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی-عروقی و مشکلات دیگر مرتبط است. محققان آمریکایی تأکید کردند. هرچه میزان مصرف غذاهای کنسرو شده بیشتر باشد، فرد بیشتر در معرض ماده شیمیایی بیسفنول A قرار دارد. مصرف محتویات یک قوطی کنسرو با افزایش 24 درصدی ماده بیسفنول A در ادرار مرتبط است. * لزوم فرهنگسازی اهدای عضو از مرگ مغزی: قائم مقام مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان بر لزوم فرهنگسازی اهدای عضو از مرگ مغزی تأکید کرد. دکتر امید قبادی گفت: سالیانه چندین بیمار نیازمند اهدای عضو بر اثر عدم رضایت خانواده افراد مرگ مغزی برای اهدای عضو، جان خود را از دست میدهند. وی افزود: با کمک تست پزشکی، میتوانیم مرگ مغزی را تأیید کنیم. پس از مرگ مغزی، تنها تا چند روز قلب بیمار میتپد و ارگانهای حیاتی او زنده است و پس از آن دچار مرگ تمام اعضا میشود. وی با تأکید بر اینکه در هر سه ساعت یک ایرانی بر اثر نیاز به ارگانهای حیاتی فوت میکند، اعلام کرد: بهتر است به جای به خاک سپردن اندامهای حیاتی و مهم بدن، آنها را در اختیار چشم انتظاران پیوند اعضا بگذاریم.

* کودکان پرتحرک باهوشترند: محققان میگویند ورزش و بازی در فضای باز توسط کودکان میتواند موجب تقویت هوش و استعداد آنها شود، از این رو بهتر است والدین کودکشان را به بازی کردن و فعال بودن تشویق کنند.

 

صئ.......ورزشی

* اعلام حریفان فوتبال نابینایان ایران در پارالمپیک ریو: قرعه کشی مسابقات فوتبال نابینایان برای پارالمپیک ریو برگزار شد و تیم کشورمان با قرعه سختی رو برو شده است. ایران که عنوان قهرمانی بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه دارد، در رقابتهای پارالمپیک با تیمهای برزیل (قهرمان پارالمپیک 2012 لندن)، مراکش (قهرمان آفریقا) و ترکیه (قهرمان اروپا) در گروه A قرار گرفته است. در گروه B این رقابتها، تیمهای آرژانتین، چین، مکزیک و روسیه که همگی تیمهای دوم قاره هایشان هستند، قرار دارند. دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله نیمه نهایی میشوند. رقابتهای فوتبال پنج نفره یا فوتبال نابینایان برای نخستین بار در بازیهای پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن برگزار شد. این رشته ورزشی به مدت ۵۰ دقیقه و در دو زمان ۲۵ دقیقه ای برگزار میشود که هر تیم میتواند در هر نیمه تقاضای یک وقت استراحت یک دقیقه ای داشته باشد. ابعاد زمین ۴۰ متر در ۲۰ متر است و دورادور زمین با حفاظهایی محصور شده تا توپ به خارج از زمین نرود. داخل توپ مسابقه، یک زنگ قرار دارد تا بتواند با صدایی که تولید میکند، بازیکن را از موقعیت توپ با خبر کند. به همین خاطر است که تماشاگران در حین انجام بازی، باید سکوت کنند.

* آغاز دهمین مرحله اردوی تیم ملی جودوی نابینایان: برای تشکیل این مرحله اَز اردوی آماده سازی تیم ملی جودوی نابینایان، اعضای این تیم شنبه دوازدهم تیر ماه در محل تمرینات خود در تهران حاضر شدند تا از امروز تمرینات خود را زیر نظر علیرضا امینی سرمربی و محمدرضا حاج یوسفزاده و امیرعباس انوری به عنوان مربیان تیم ملی آغاز کنند. امید جعفری در وزن ۸۱ کیلوگرم، حامد علیزاده در وزن ۱۰۰ کیلوگرم و حمزه ندری در وزن +100 کیلوگرم سه جودوکار پارالمپیکی ایران هستند که در کنار عین الله حسینپور و پویا آببخش به عنوان حریف تمرینی، به مدت دو هفته تمریناتشان را پیگیری خواهند کرد.

 

صئ.......جعبه جادو

* «.....نشانی برنامه: تهران، خیابان ولی عصر، جام جم، ساختمانِ......» جملات تکراری، اما خاطره انگیز برنامه های دهه 60 و 70 و تا اوایل دهه 80 تلویزیون که پایان بخش بسیاری از آن برنامه ها بود و از بینندگان برنامه درخواست میکرد نظرها، پیشنهادها و انتقادهای خود را به آن برنامه، از طریق نشانی برنامه ارسال کنند؛ خاصه برای کودکان و نوجوانان آن روزگار بسیار جذاب بود تا نوشته ها و نقاشیهای خود را به دفتر گروه کودک و نوجوان شبکه های سیما ارسال کنند. «جام جم» عنوانیست که دائماً در اعلام نشانی برنامه ها ذکر میشد و عملاً نقطه مشخصه آن نشانی به شمار میرفت. جام جم چیست؟ نام خیابان است یا منطقه خاص؟ چرا این عنوان را به محل تلویزیون اطلاق کرده اند؟  اساساً محیط بیرونی و داخل ساختمانهای جام جم از چه اجزایی تشکیل شده است؟ این سؤالات، شاید از سالهای گذشته در ذهن بسیاری از ما ایجاد شده، اما پاسخ درخوری به آنها داده نشده است. از جمله موضوعاتی که در این صفحه هدفگذاری شده و دنبال میشود، پرداختن به این سؤالات و نظایر اینها در خصوص مختصات محیطی تلویزیون و رادیو (محیط داخل ساختمانها، استودیوهای تولید برنامه ها، استودیوی خبر و همچنین فضای بیرونی ساختمانهای جام جم) است. اما شایسته آن است، پیش از نگاه تفصیلی به این موضوع –تا آنجا که فضای صفحه اجازه دهد-، بهتر آن است کوتاه سخنی در خصوص تاریخچه تلویزیون گفته شود تا با پیشینه تأسیس این رسانه در ایران آشنا شویم؛ هرچند بهتر این بود نخستین شماره صفحه جعبه جادو به این مطالب اختصاص مییافت، اما به علت اهمیت گزارشی که از پشت صحنه برنامه ماه عسل تهیه شده بود، به قول «صرفیون و نحویون»، «مبتدای مؤخر» پیش آمد. اساساً در ایران رسانه دیداری، با اندکی تأخیر در خاور میانه راه اندازی شد؛ چه، پیش از ایران، کشور مصر در راه اندازی تلویزیون پیشگام شد. جالب آنکه رادیو ایران هم 6 سال بعد از تأسیس رادیو در مصر، کار خود را در ایستگاه بیسیم، واقع در چهارراه قصر آغاز کرد. مع الوصف، ظهور تلویزیون در ایران، 18 سال بعد از رادیو رخ داد؛ البته به شکل خصوصی. پاییز 1337 ایران، نسبت به سالهای پیش این فصل، تفاوت قابل توجهی داشت؛ در پاییز آن سال برای نخستین بار، تلویزیون وارد ایران شد و کم کم جای خود را در میان ایرانیان باز کرد؛ هرچند یافتن جایگاه مناسب در میان ایرانیان علاقمند به رادیو، کار ساده ای نبود و سیری تدریجی داشت، اما خبر تأسیس تلویزیون در ایران که از سوی دو روزنامه معروف آن روزگاران «کیهان و اطلاعات» دهان به دهان و نقل به نقل در سراسر کشور پیچید، ذهن شهروندان را به آن سمت سوق داد تا بدانند تلویزیون چگونه وسیله ایست. باری، تلویزیون در ایران به وسیله حبیب ا.... ثابت کهن معروف به «ثابت پاسال» با عنوان «تلویزیون ایران» راه اندازی شد. تلویزیون ثابت پاسال برنامه ها را به صورت زنده و در ساعات محدود پخش میکرد؛ از ساعت 5 بعد از ظهر تا ساعت 11 شب. ساختمان آن هم در خیابان الوند واقع بود که سالها بعد، شبکه دو در آن ساختمان مستقر شد. کل ساختمان، مجموعه سه طبقه ای بود که دو طبقه مختص تلویزیون و استودیوهای آن و طبقه سوم، عملاً دفتر و محل سکونت رئیس تلویزیون بود. تلویزیون «ایران» کار خود را با دو استودیو آغاز کرد و به واسطه زنده بودن برنامه ها، گروههای مختلف تئاتر و موسیقی ملزم بودند تا به صورت کاملاً آماده مقابل دوربین حاضر و ظاهر شده، به اجرای برنامه بپردازند. بعد از چند سال، قانونی در مجلس تصویب شد مبنی بر ملی شدن تلویزیون، بر اساس آن قانون، تلویزیون به عنوان رسانه از انحصار خصوصی خارج شده و تحت عنوان «ملی» باید فعالیت خود را توسعه دهد. این اتفاق در سال 1345-46 رخ داد و عملاً امتیاز تلویزیون از ثابت پاسال به همراه تمام تجهیزات آن خریداری شد و تحت عنوان تلویزیون ملی ایران، فعالیتهای خود را توسعه داد. "ادامه دارد"

 

 

صئ.......حوادث

* مرگ یک کودک بر اثر حمله تمساح در چابهار: بعد از ظهر جمعه کودکی ۱۰ ساله از اهالی روستای کشاری شهرستان سرباز، در حاشیه رودخانه سرباز توسط یک تمساح پوزه کوتاه (گاندو) به درون رودخانه کشیده شده و متأسفانه جان خود را از دست میدهد. جسد کودک جانباخته به پزشکی قانونی چابهار منتقل شده است. بر اساس گفته شاهدان، مرگ کودک توسط یک تمساح در حاشیه رودخانه رخ داده است و در صورتی که نظر پزشکی قانونی نیز این موضوع را تأیید کند سازمان حفاظت محیط زیست دیه کودک را به خانواده مرحوم پرداخت خواهد کرد.

* رمال اینترنتی دستگیر شد: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فراشبند شیراز در پی شکایت چند خانواده مطلع شده بودند فرد کلاهبرداری در فضای مجازی بختگشایی میکند. از میان شاکیان، دختر جوانی که قربانی کلاهبرداری بود به مأموران گفت: برای بختگشایی از طریق اینترنت با این مرد آشنا شدم و با پرداخت بیش از یک میلیون تومان در چند نوبت به من اطمینان داد که با رمل و اسطرلاب بختم را باز خواهد کرد. اما متأسفانه پس از مدتی پی بردم این مرد شیاد است و از این طریق دختران را سرکیسه میکند. مأموران پس از ردیابیهای پلیسی متهم را دستگیر کردند و در بازجویی از خانه  اش، مقداری مشروب الکلی، دو جلد کتاب رمالی، 115 عدد قرص بدنسازی و تعداد زیادی پودر مخصوص پرورش اندام کشف کردند. در حال حاضر تحقیقات از متهم ادامه دارد.

* دختر ۵ ساله راهنمای پدر نابینا: فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده دختربچه ۵ ساله ای را نشان میدهد که هر روز پدر نابینای خود را از میان جنگل عبور میدهد تا وی به کار در آنجا مشغول شود. پدر او با وجود نابینایی در جنگلهای اطراف مانیل به جمعآوری نارگیل مشغول میشود تا خرج خانواده اش را از این راه تأمین کند. او هر روز باید از 60 درخت بالا برود. درآمد روزانه آنها اما بیش از 6 دلار آمریکا نیست.

صئ.......اطلاعرسانی

* فروش اسپیکر کوچک جیبی ضبط و پخش صدا دارای میکروفون و تبدیل صدا با قابلیتهای ویژه. شماره تماس: 09159701572 مظفرآبادی (با توجه به شخصی بودن آگهی تمام مسئولیتهای فروش کالا بر عهده آگهی دهنده است.)

* انجمن نابینایان ایران در نظر دارد تا اردوی تفریحی اوشان را در تاریخ پنجشنبه و جمعه 24 و 25 تیر ماه جاری برگزار نماید. لذا از علاقمندان دعوت میشود جهت ثبت نام و هماهنگی با شماره های 22560050 و 22560061 تماس حاصل فرمایند.

* نظر به برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید در مهر ماه سال جاری که مصادف با ایام عزاداری سالار شهیدان (ع) است خواهشمند است، نظرات و پیشنهادات مکتوب خود را از طریق پست  الکترونیکی Anjoman.nabinaian.iran@gmail.com تا تاریخ 1/6/95 به انجمن نابینایان ایران ارسال فرمایید.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *