شناسه خبر: 9569 منتشر شده در مورخ: 1395/4/10 ساعت: 01:23 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 10 تیر 1395

روزنامه پنجشنبه 10 تیر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 10 تیر 1395،

24 رمضان 1437،

30 ژوئن 2016

سال بیستم شماره 5321

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

روز قدس روز فلسطین نیست، روز اسلام است. امام خمینی (ره)

.........عناوین این شماره.......

قدس، چشم به راه است 2

به فکر تجاوز نیستیم، اما در دفاع مقتدرانه مصمم هستیم 4

فروش تولیدات مددجویان سازمان بهزیستی 6

استرس، پیشرفت سرطان را در بدن تسریع میکند 8

صخره نوردیهای خیره کننده جوان نابینا «بخش پایانی» 10

برگزاری جشنواره فرهنگی-ورزشی نابینایان 13

مردی به خاطر اختلاف بر سر ارث، 3 بار خانه باجناقش را منفجر کرد

چاردیواری 17

اطلاعرسانی

 

صئ.......میهمان رمضان

* قدس، چشم به راه است. پنجه بغض، گلوی قدس را گرفته و فشار میدهد. اشک در چشمهای بیرمقش موج میزند و لحظه هایش در کسالت و تردید، پژمرده میشود. قدس، چشم به راه مردی است که تمام زنجیرها را پاره و خون را در رگ حیات مُرده جاری میکند. قدس، امروز منتظر گامهای بلند من و تو است تا هر کداممان، سطلی آب بریزیم و سیل جاری کنیم تا اسرائیل را آب ببرد. پس امروز، با گامهای استوارت، قدس، این قبله اول مسلمین را یاری کن. غم مخور ایام هجران رو به پایان میرود. اگرچه ذهنت از صدای ضجه و شیون پروانه های مصلوبِ وحشتزده، پر است؛ ولی سحر نزدیک است. اگرچه تبرها، زبان سبز درختان را نمیفهمند، ولی روزی میرسد که همه به درختان زیتون ایمان میآورند. من به آینده روشن فردا امیدوارم. من به روزی می اندیشم که تو با عزت و شکوه، به مردم لبخند میزنی. ای قدس! «زده ام فالی و فریادرسی میآید...»

* حکم روزه خواری افرادی که روزه بر آنها واجب نیست: آیا کسی که معذور است میتواند در مقابل دیگران چیزی بخورد و روزه خواری کند؟ نظرات برخی مراجع عظام تقلید: آیت الله خامنه ای: در صورتی که روزه خواری صدق نکند اشکالی ندارد. آیت الله مکارم شیرازی: روزه خواری حتی برای افراد معذور در ملأ عام قطعاً جایز نیست. آیت الله سیستانی: اگر هتک ماه مبارک باشد جایز نیست. آیت الله وحید: از این کار در ملأ عام اجتناب نماید.  آیت الله شبیری: انجام کاری که بی احترامی به ماه رمضان یا معرض سوء استفاده دیگران نسبت به روزه خواری شود جایز نیست؛ بنابر این در نوع موارد روزه خواری علنی جایز نیست.

* سؤال نوزدهم مسابقه: در کدام سوره ماجرای هلاکتبار فرعون و یارانش بیان شده است؟

* حدیث: رسول خدا (ص) فرمود: درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده میشود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.

 

صئ.......سیاسی

* به فکر تجاوز نیستیم، اما در دفاع مقتدرانه مصمم هستیم: رئیس جمهوری انگیزه والا، محبوبیت مردمی، داشتن فرماندهی معنوی و کارآزمودگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از ویژگیهای منحصر به فرد این نیروها در عرصه جهانی دانست و تأکید کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی هرگز به فکر تجاوز به حقوق دیگران نبوده و نیستند، اما مصمم به دفاع مقتدرانه هستند. دکتر حسن روحانی در ضیافت افطار با فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح، با تأکید بر حمایت همه جانبه دولت یازدهم از تقویت نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده اند و همیشه این آمادگی خود را حفظ خواهند کرد.

* نخست وزیر ترکیه شمار کشته های فرودگاه استانبول را 36 نفر اعلام کرد: بینالی یلدریم، نخست وزیر ترکیه شمار کشته های حملات انتحاری سه شنبه شب فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول را 36 نفر اعلام کرد و گفت: حال شماری از زخمیها نیز وخیم است. یلدریم بعد از شرکت در نشست عالی امنیتی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بامداد روز چهارشنبه به فرودگاه استانبول آمد و ضمن دیدار با مقامات محلی، از آخرین وضعیت این فرودگاه بزرگ و مهم ترکیه باخبر شد.

* دولت ترکیه سیاستهای حمایتیش از گروههای تروریستی را اصلاح کند: یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با محکوم کردن حادثه تروریستی سه شنبه شب در فرودگاه ترکیه گفت: حمایت ترکیه از گروههای تروریستی باعث بروز این حادثه شد. محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به حادثه تروریستی سه شنبه شب در فرودگاه ترکیه گفت: جمهوری اسلامی حوادث تروریستی را در هر نقطه از دنیا محکوم میکند و معتقد است باید با پیگیریهای لازم با عوامل این حوادث برخورد شود.

 

 

 

صئ.......اجتماعی

* فروش تولیدات مددجویان سازمان بهزیستی: روزبه کردونی، رئیس دبیرخانه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی از فراهم شدن امکان فروش تولیدات مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در فروشگاههای اینترنتی خبر داد. کردونی با اشاره به اینکه سود حاصل از این کار کاملاً به مددجویان باز میگردد، افزود: علاوه بر این وزارت تعاون در نظر دارد برای حمایت و تشویق هرچه بیشتر جامعه هدف خود 30 درصد هزینه های مربوط به تولید کالا را به عنوان پیشپرداخت در اختیار مددجویان قرار دهد و مابقی را نیز پس از فروش به حساب آنان واریز کند. گفتنیست این تولیدات از طریق سایت دیجیکالا به فروش میرسد.

* ورود مجلس دهم به موضوع فقر و آسیبها: همایون هاشمی، نماینده مجلس دهم از ورود جدی و همکاری مجلس با دستگاهها در موضوعاتی همچون فقر، آسیبهای اجتماعی و مطالبه گری آنها خبر داد و گفت: طی چند سال گذشته برخی از آمارهایی که توسط مسئولان نهادهای حمایتی ارائه میشود، هیچ تفاوتی نکرده است، بطوری که در حال حاضر حدود سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که فقط ۲۰۰ هزار نفر آنها تحت پوشش بهزیستی هستند و مابقی از حمایت و خدمات هیچ نهادی برخوردار نیستند.

* مترو در روز قدس رایگان است: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تسهیلات ویژه ای برای راهپیمایان و نمازگزاران روز جهانی قدس در نظر گرفته است در این روز خدمات این شرکت رایگان خواهد بود.

* تغییر «سن سنجش» نوآموزان تا 2 سال آینده: محمد دیمه ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 50 درصد از پیشدبستانیها مورد سنجش قرار میگیرند گفت: این رقم طی دو سال آینده به صد درصد خواهد رسید و معنای آن این است که والدین باید دقت کنند فرزندان خود را در مراکزی ثبت نام کنند که از آموزش و پرورش مجوز دریافت کرده اند.

 

 

صئ.......بهداشت و سلامت

* استرس، پیشرفت سرطان را در بدن تسریع میکند: گروهی از متخصصان استرالیایی دریافتند که استرس موجب میشود تومورهای سرطانی با سرعت بیشتری در بدن گسترش یابند.  استرس سیگنالی به سلولهای سرطانی میفرستد که به تومورها اجازه میدهد در بدن پخش شوند.

* اغلب ناهنجاریهای مادرزادی در دوران جنینی قابل تشخیص است: دبیر کنگره زنان و مامایی گفت: ناهنجاریهای مادرزادی اعم از ناهنجاری قلبی، سیستم اعصاب مرکزی، کلیه ها و مجاری ادراری، دستگاه گوارش، صورت و اندامها در دوران جنینی در اکثریت موارد با سونوگرافی قابل تشخیص است. دکتر مرصوصی افزود: یک تا دو درصد نوزادان با ناهنجاری های شدید به دنیا میآیند. البته این رقم تا سن بلوغ به پنج درصد افزایش مییابد. با تشخیص قبل از تولد، بخصوص قبل از هفته نوزدهم میتوان از تولد زنده این نوزادان که بار مالی و اجتماعی روانی زیادی را به خانواده تحمیل میکند، ممانعت کرد.

* ارتباط مصرف محصولات لبنی و بروز آکنه: محصولات لبنی در برخی افراد موجب بروز آکنه میشوند. هورمونهای موجود در شیر گاو موجب تحریک غدد چربی میشوند که عامل بروز آکنه هستند. هم شیرهای ارگانیک و هم شیرهای پاستوریزه، همگی حاوی هورمونهای عامل بروز آکنه هستند. همچنین شیر حاوی مقدار زیادی چربی و قند است که میتواند باعث تشدید آکنه شود. البته به دلیل کلسیم موجود در شیر و فواید آن، نمیتوان آن را از رژیم غذایی حذف کرد. از این رو توصیه محققان آن است که حتماً در این مورد با پزشک مشورت شود.

* کاهش ریسک حملات قلبی با خوردن امگا 3: بررسیهای جدید نشان میدهد مصرف منظم ماهی و سایر مواد خوراکی سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۳ موجب کاهش ریسک بروز بیماریهای قلبی مرگبار میشود. ماهیهای چرب نظیر سالمون، ماهی آزاد، ماهی کولی، ساردین و شاه ماهی، از غنیترین مواد خوراکی امگا ۳ محسوب میشوند.

صئ.......از شش نقطه جهان

* صخره نوردیهای خیره کننده جوان نابینا «بخش پایانی»: با «Justin Salas» تا به آنجا همراه شدیم که در نوجوانی باقیمانده بینایی را هم از دست داد و به کمک خانواده و دوستانش توانست بر افسردگیهای ناشی از این اتفاق غلبه کند. صخره نوردی، از آن نوعی که بدون کمک طناب انجام میشود، علاقه اصلی جاستین بود و او که حالا افسردگی را پشت سر گذاشته بود، تصمیم گرفت به این ورزش خطرناک بپردازد. در این نوع ورزش، ورزشکار بعضاً باید بر صخره هایی فائق آید که در بالای دره هایی با عمق بیش از ۵۰ فوت واقع شده اند. تنها چیزی که در هنگام سقوط از ورزشکار محافظت میکند، کوسنهایی است که بر روی کفپوشی که بر روی زمین گسترده شده قرار گرفته است. جاستین در باره نحوه انجام عملیات صعود از صخره ها میگوید: «فرایند صعود این گونه است که ابتدا، من باید بتوانم جادستها را حس کنم. به این منظور، از کسی میخواهم که موقعیت و جهت قرارگیری این نقاط را برایم شرح دهد. بعد سعی میکنم نقشه این جادستها را حس و حفظ کنم. در این مرحله است که روند صعود آغاز میشود. آنقدر فرایند رفت و آمد بر روی صخره ها را تکرار میکنم تا محل جایگیری جادستها در ذهنم نقش ببندد. بارها شده که دهها بار یک صخره را بالا رفته ام و در میانه راه سقوط کرده ام تا توانسته ام به درستی نقشه آن را به ذهن بسپارم.»

در همان زمانهایی که سالاس صخره نوردی میکرد، یک سرگرمی دیگر را هم از میان علاقمندیهایش بیرون کشید و شروع به انجام آن کرد؛ باز هم سراغ کاری رفت که هیچ سنخیتی با نابیناییش نداشت. او، عکاسی را به عنوان یکی دیگر از سرگرمیهایش برگزید. شکل عکاسی کردن سالاس هم در نوع خود ماجرایی دارد. به جز بینایی، از سایر حواسش برای پیدا کردن موقعیت سوژه عکسهایش کمک میگیرد. صدایی که از سوژه میشنود، میزان گرمی و جهت تابش آفتاب و همچنین آن میزان از حافظه بینایی که از دوران پیش از نابینا شدنش برایش باقی مانده، همه و همه عواملی هستند که به او در این کار کمک میکنند. عکاسی، نگاهش را به دنیا عوض کرده. عکسهایی که میگیرد، در یک نمایشگر ۲۷ اینچی باز میکند تا با ته مانده بیناییش که فقط قدرت تشخیص نور را به او میدهد، با بررسی نور و سایه ای که در عکس میبیند، از کیفیت عکسی که گرفته آگاه شود. جاستین، عکاسی را وسیله ای میداند که در نبود قوای بینایی، او را به دنیای بصری پیوند میدهد.

همتیمیهای سالاس درباره او میگویند: «علیرغم این که او هرگز نابیناییش را کتمان نمیکند اما هیچ وقت هم بیش از آنچه که باید، به این مسأله بها نمیدهد. رفتارش مثل بقیه است و وقتی در تیم با او هستیم، دقیقاً این احساس را داریم که با یک همتیمی معمولی درست مثل بقیه همتیمیها مواجه هستیم.» جاستین قرار است یکی از هیجان انگیزترین صعودهایش را طی ماه آینده در یوتا و کالیفرنیا پشت سر بگذارد.

 

 

صئ.......ورزشی

* برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نابینایان: اولین جشنواره فرهنگی-ورزشی نوجوانان و جوانان جهت استعدادیابی و پشتوانهسازی رشته های نابینایان و کمبینایان گرامیداشت 13 آبان، روز دانشآموز، برگزار خواهد شد. در این جشنواره که برای نوجوانان و جوانان دختر و پسر نابینا و کمبینا برگزار میشود، رشته های جودو، شنا، گلبال، فوتبال پنج نفره، پاورلیفتینگ و دو و میدانی حق شرکت دارند. متولدین 1377 تا 1381 بدون در نظر گرفتن روز و ماه تولد، میتوانند در این رقابتها شرکت کنند. استانها موظفند آمادگی اولیه خود را با قید رشته مورد نظر بدون تعداد نفرات شرکت کننده، حد اکثر تا پایان تیر ماه به فدراسیون نابینایان اعلام کنند.

* نایکی بارسا را شارج میکند: بارسلونا برای خرید ستارگان فوتبال جهان در فصل نقل و انتقالات تابستانی، روی حمایت و شارژ مالی نایکی حساب ویژه ای باز کرده است. بارسلونا قرارداد جدیدی را با نایکی به اعتبار ۱۴۴۰ میلیون یورو تا سال ۲۰۲۶ به امضا رسانده است. کاتالانها در دو سال اول، ۱۰۰ میلیون یورو دریافت خواهند کرد. در سال جاری این رقم به ۱۵۵ میلیون یورو خواهد رسید. بارسا با این قرارداد رکورد یونایتد که از آدیداس سالانه ۹۶ میلیون یورو دریافت میکند را شکست. فروشگاه نایکی در نیوکمپ، دومین ورزشگاه بزرگ این کمپانی در کل جهان، پس از فروشگاه مرکزیشان در شهر نیویورک است.

* آغاز مسابقات لیگ برتر از 4 مرداد: غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: لیگ برتر شانزدهم در روز چهارم مرداد ماه آغاز میشود. لغو اردوی تیم ملی با هدف تعامل با باشگاهها صورت گرفت تا تیمها بازیکنان خود را در فصل آماده سازی در اختیار داشته باشند. بهروان تصریح کرد: با تغییراتی که در زمان آغاز لیگ برتر ایجاد کردیم، سعی میکنیم هفته چهارم لیگ برتر را حد اکثر تا ۲۲ مرداد به پایان برسانیم تا بازیکنان پیش از بازی با قطر، مدت بیشتری در اختیار سرمربی تیم ملی باشند.

صئ.......حوادث

* مردی به خاطر اختلاف بر سر ارث، 3 بار خانه باجناقش را منفجر کرد: چندی قبل مأموران پلیس مشهد از انفجار خانه ای در خیابان بهار باخبر شدند. نخستین تحقیقات نشان داد که این خانه بر اثر پرتاب بمب دستی از پنجره به داخل یکی از اتاقها منفجر شده، اما به ساکنان آسیب جدی وارد نشده بود. در حالی که تحقیقات پلیسی ادامه داشت، دومین انفجار نیز در این خانه رخ داد. صاحبخانه با این احتمال که عامل انفجارها دامادش است به مأموران گفت: مدتی است که دخترم با شوهرش اختلاف داشته و به خانه من پناه آورده است، بنابر این احساس میکنم انفجارها کار دامادم است. بدین ترتیب تحقیق از داماد خانواده آغاز شد، اما کارآگاهان دریافتند وی در این انفجارها نقشی نداشته و این در حالی بود که سومین گزارش انفجار نیز ساعت 41:23 روز 28 خرداد در این خیابان و مقابل همان خانه به وقوع پیوست. همزمان با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد دو جوان با خودروی پراید مقابل خانه مورد نظر توقف کرده و یکی از سرنشینان کیسه پلاستیکی حاوی مواد منفجره را جلوی پنجره خانه قرارداده و بلافاصله از محل متواری شده اند. دقایقی بعد نیز انفجار شدیدی رخ داد و خانه مورد نظر و 15 خانه مجاور خسارت دیدند. در ادامه تحقیقات، فرضیه نقش داشتن باجناق صاحبخانه را در حادثه انفجارها قوت میبخشید. از سوی دیگر مشخص شد خودروی برادرزن شاکی نیز چندی قبل از سوی افراد ناشناس به آتش کشیده شده که در آن پرونده نیز کارآگاهان ردی از همین فرد (باجناق شاکی) به دست آوردند. بدین ترتیب مأموران متهم 40 ساله را که به قصد گمراه کردن مأموران، خودش را به بیماری زده و در بیمارستان بستری بود، دستگیر کردند. متهم در ادامه بازجوییها همدست ۳۱ ساله اش را نیز معرفی کرد و گفت: چند سالی است که بر سر تقسیم ارث و میراث با خانواده همسرم اختلاف داریم و به همین خاطر همسرم بشدت دچار افسردگی شده است، از همین رو تصمیم به انتقام گرفتم.

صئ.......چاردیواری

* با سلام به شما عزیزان روزه دار که تا کنون بیش از دو سوم این ایام طولانی روزه داری را در این روزهای گرم با استقامت پشت سر گذاشته اید و آرزوی بردن حد اکثر پاکسازی روحی و روانی از این عبادت تا پایان آن و نیز با تسلیت مجدد شهادت اسوه حکومت عدل، دفتر گفتگوی این هفته را باز میکنم. همانطور که وعده کرده بودیم در این هفته دو ستون جدید را پیش روی شما عزیزان باز کردیم. امیدوارم با بازخوردهای به موقع و مناسب مسؤولان این ستونها را دلگرم به ادامه کار کنید. متأسفانه اکثر خوانندگان هنگام انتشار بخشهای مختلف روزنامه واکنش کمتری نشان میدهند، اما پس از توقف آنها ابراز تأسف میکنند. خانم ارشدی از شیراز البته از این دسته خوانندگان ما نیستند و از ستونهای جدید تشکر کرده اند. ضمن آنکه پیشنهاد دادند مطالبی آموزشی در خصوص کمکهای اولیه یا آموزش کاربرد گوشیهای لمسی را در دستور کار بگذارید. خانم سقازاده گله کردند که مسؤل ستون تجربه ها به وعده خود مبنی بر اعلام موضوع هفته آینده این ستون عمل نکرده است. آقای سرایی، مسؤول این ستون اینگونه پاسخ دادند که یک هفته به این وعده وفا شد، اما چون بازخوردی از خوانندگان نیامد، آن را ادامه ندادند. در واقع منظور از اعلام پیش هنگام موضوع ستون، اظهار نظر شما و معرفی افرادی است که دارای آن تجربه هستند و میتوانند دیگران را از اطلاعات خود آگاه کنند. آقای امید دادار از یزد، با لحنی تند از پایین بودن مستمری پرداختی به مددجویان بهزیستی گله کردند. گله ای که دوست دیگرمان با شماره 918790 نیز آن را مطرح کردند. به علت عمومی بودن این گله به زودی در ستون پیگیری در این خصوص جواب مسؤولان را به آگاهی خوانندگان میرسانیم. در این هفته دو شکوه از توزیع نامناسب سبد کالا داشتیم. یکی دوست عزیزی با شماره 913253 که حتی ما را متهم به چاپ دروغهای مسؤولان کردند و اینکه آنها گفتند یا ما نوشته ایم که سبد کالا بین 80 تا 120 هزار تومان است. اما در واقعیت اینچنین نیست. دوست عزیز! نوشتن وعده و گفته های مسؤولان وظیفه ماست. اما اگر این گفته ها با واقعیت تطبیق ندارد مسؤولیت آن متوجه رسانه نیست. دوست دیگری شکوه کردند که با وجود آنکه معلول و تحت پوشش بهزیستی هستند، سبد کالا فقط به پدر ایشان به عنوان سرپرست تعلق میگیرد و نه ایشان؛ در این مورد توضیحی لازم است. سبد کالا به سرپرست خانوار تعلق میگیرد به مبلغ 30 هزار تومان و به ازای هر فرد تحت تکفل 10 هزار تومان به این مبلغ اضافه میشود. به عبارت دیگر سبد کالای یک خانواده سه نفره 50 هزار تومان است. اما قطعاً باید به خانواده ای که دارای فرزند معلول است سبد کالای ویژه تعلق گیرد که این خواسته با مسؤولان در میان گذاشته خواهد شد. آقای هادی شهمرادی از مینودشت گفته اند که بانک رفاه به ایشان کارت عابر بانک نداده است که این تخلف است و باید بانک به ایشان کارت دهد. بهتر است به بانک مراجعه و طلب کارت کنند. میماند خداحافظی با شما و تأکید بر امیدواریتان در هر لحظه و شرایط.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* به اطلاع میرساند: طی تماسهای مکرر خوانندگان روزنامه مبنی بر مشکلات پیش رو برای حضور امین جهت افتتاح حساب در شعب مختلف بانک رفاه، روزنامه ایران سپید پیگیر این موضوع شد. لذا از  شهروندان تهرانی که به بانک رفاه مراجعه کرده اند و کارمند یا رئیس بانک مذکور خواستار حضور امین برای برداشت یا افتتاح حساب از آنها شده است خواهشمندیم ضمن تماس با 8471371 (روزنامه ایران سپید) کد شعبه بانک رفاه را تا یکشنبه 13 تیر ماه در اختیار  خانم جعفری قرار دهند.

* به اطلاع میرساند: کلاس آموزش سه تار, زبان, تحرک و جهتیابی, کمک درسی (عربی-ریاضی-زبان-عروض) به دیگر کلاسهای بخش نابینایان سرای محله بوستان ولایت اضافه گردید. جهت ثبت نام با شماره همراه 09011755593 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *