شناسه خبر: 9464 منتشر شده در مورخ: 1395/3/29 ساعت: 08:08 گروه: اجتماعی  
معلول‌زایی در کشور کنترل شده است

معلول‌زایی در کشور کنترل شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: معلول زایی با بهره‌گیری از مداخله علم ژنتیک و مشاوره در کشور کنترل شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر انوشیروان محسنی بندپی شامگاه پنجشنبه در همایش «ضیافت ۲۴ در امتداد امید» در نوشهر بابیان اینکه معلول زایی را در کشور با بهره‌گیری از علم ژنتیک کنترل می‌کنیم گفت: در دو سال گذشته ۹۰۰ معلول زا با مشاوره و مداخله علمی ژنتیک از زایش دوباره معلول جلوگیری کردند.

وی با اشاره به مظلومیت دولت عنوان کرد: دولت الگوی توسعه را بر ویرانه‌های به جای مانده نظیر عدم به‌کارگیری شایسته‌سالاری، عدم برقراری عدالت اجتماعی و غیره بناکرده است.

به گفته محسنی بندپی، دولت به دنبال برقراری ثبات، آرامش و آسایش و نهادینه کردن قانون‌گرایی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: از بدو شروع دولت نهم همه نیروهای کارآمد و بااستعداد از بدنه دستگاه‌های اجرایی خارج شدند و در دولت قبلی، شرایطی به‌واسطه سیاست‌های بی تدبیرانه دولتمردان فراهم شد و یک همگرایی و وفاق بین کشورهای مختلف دنیا علیه ایران ایجاد شده بود.

محسنی بندپی یادآور شد: در سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت، شاخص فلاکت به بالای ۵۱ درصد رسیده بود و در این شرایط، کاهش نرخ تورم و بازگشت به مسیر انضباط قبلی کار بسیار سختی بوده است.

نرخ فلاکت به ۲۲ درصد کاهش یافت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شاخص فلاکت در دولت تدبیر و امید از ۵۱ درصد به ۲۲ درصد کاهش یافت که شامل ۱۱ درصد نرخ تورم و ۱۱ درصد نرخ بیکاری است.

وی عنوان کرد: ارزنده‌ترین اقدام دولت، اتخاذ تدابیر کارشناسی، علمی و به‌کارگیری تیمی مقتدر در بحث هسته‌ای بوده است؛ کسانی که در تیم هسته‌ای انتخاب شدند بر گفتمان دیپلماسی مسلط بودند و بدون آنکه ذره‌ای از حقوق هسته‌ای کشور عقب‌نشینی کنند، توانستند برجام را به فرجام و سرانجام رسانند.

انوشیروان محسنی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای اروپایی و آمریکایی متقاضی دادوستد اقتصادی با کشور ما هستند و این نتیجه اتخاذ سیاست‌های دولت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه دولت در بحث داخلی بسیار موفق بوده است، به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از اقشار ازجمله ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین مشمول برخورداری از دفترچه بیمه سلامت شدند.

محسنی بابیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت از سال ۹۳ شروع شد گفت: در حال حاضر بالغ بر ۹۹ درصد جمعیت کشور از دفترچه بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۷.۵ درصد جمعیت کشور به دلیل نداشتن بیمه و هزینه‌های بالا در زیرخط فقر قرارگرفته بودند و در طرح سلامت با ارائه بسته خدمتی مناسب، ۵۵۰ قلم داروی صعب‌العلاج دربسته سلامت قرار گرفتند.

وی با اشاره به وجود دو میلیون معلول در کشور، ارائه لایحه حمایت از معلولان به مجلس را از دیگر اقدامات دولت بیان کرد و گفت: در بودجه ۹۵ نیز اعتبارات تجهیزات و کمک تجهیزات معلولان ۲.۵ برابر شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *