شناسه خبر: 9426 منتشر شده در مورخ: 1395/3/24 ساعت: 10:18 گروه: بهداشت و سلامت  
وجود 250 بیمارستان نیمه تمام در کشور
معاون اجتماعی وزیر بهداشت خبر داد:وجود 250 بیمارستان نیمه تمام در کشور

وجود 250 بیمارستان نیمه تمام در کشور

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت حضور خیران در عرصه های زیربنایی نظام سلامت، از راه اندازی سامانه یاس 190 در جهت افزایش و تسهیل حضور خیران وانتخاب گزینه‌های مناسب کار خیر در نقاط گوناگون کشور خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا:محمد‌هادی ایازی در ضیافت افطاری خیرین حوزه سلامت با بیان این‌که 250 بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد و به ساخت تعداد زیادی مراکز درمانی و بهداشتی در سطح کشور نیاز داریم، گفت: با توجه به محدودیت‌های دولت، این عقب‌ماندگی فقط با کمک خیرین قابل جبران است. در دهه‌های آینده کشور به سمت سالمندی و پیری پیش می‌رود و مراجعه به درمانگاه‌های بهداشتی درمانی افزایش پیدا می‌کند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت نبود اطلاعات در زمینه نیاز‌های بهداشتی و درمانی کشور را یکی از مشکلات خیرین در این زمینه دانست و  افزود: سامانه یاس 190 به منظور توسعه زیرساخت‌ها و تقویت امکانات حوزه سلامت طراحی شد. خیرین می‌توانند به سایت yas190.ir مراجعه کنند و از نیاز‌های این حوزه در سرتاسر کشور و هر استان یا شهری که ‌می‌خواهند به آن کمک کنند با خبر شوند.

 ایازی همچنین اظهار کرد: 75 درصد از مرگ و میر‌ها در کشور به علت بیماری‌های غیر واگیر است که   50 درصد آن مربوط به سکته‌های قلبی و  مغزی است و چهار عامل برای بروز چنین بیماری‌های وجود دارد. اگر بتوانیم اقدامات پیش‌گیرانه‌ای در این زمینه انجام دهیم امید به زندگی در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت همچنین  به جوانگرایی و حضور دانشجویان در عرصه سلامت و کار خیر اشاره کرد و گفت: برگزاری طرح دستان بهشتی از سوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در منطقه پاکدشت و ایستگاه های مترو بسیار طرح خوبی بود و امیدواریم شاهد مشارکت‌ مشارکت بیشتر دانشجویان در کار خیر و چنین طرح هایی باشیم.

کمک 1000 میلیاردی خیرین به حوزه سلامت

درادامه مراسم، وزیر بهداشت، ضمن اشاره به کمک 1000 میلیاردی خیران به نظام سلامت،   مشکلات موجود این حوزه  را ناشی از کم تدبیری و کم دانشی‌های گذشته دانست و گفت: در دعای افتتاح که در شب های ماه رمضان می خوانیم، از خدا می خواهیم که دولت کریمه ای داشته باشیم و فکر می کردیم که نباید در جمهوری و نظام اسلامی، چهره محرومیت وجود داشته باشد اما هنوز شاهد آن هستیم و نمی توان آن را کتمان کرد.   در اوایل انقلاب اسلامی، قدم های موثر زیادی برای محرومیت زدایی برداشته شد و لازم است این مسیر تداوم یابد.

وی افزود: امیدوارم خدا به افراد دارای تمکن مالی، توفیق کمک و دستگیری از نیازمندان و دردمندان را بدهد زیرا مشارکت در حوزه سلامت بسیار اثرگذار و با ارزش است و پاداش نیکویی به دنبال دارد.

وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: مرحوم آیت الله بهجت همواره می گفتند رقم صدقه مهم نیست بلکه توالی آن مهم است و امیدوارم که خیرات به ویژه در این ماه مبارک، مورد قبول درگاه الهی باشد اما باید توجه داشت که کمک و مشارکت در امور خیر، صرفا کمک مالی نیست. خیرین می توانند برای کمک به حل مشکلات سلامت روان مردم نیز وارد شوند. فقط سرطان، خانواده ها را از پا در نمی آورد بلکه اعتیاد بدتر از آن است زیرا حداقل 5 تا 6 میلیون نفر درگیر آن هستند و خانواده های زیادی را گرفتار می کند.

هاشمی  با تاکید براینکه فقر و بیکاری نیز مشکلات موجود کشور هستند، ادامه داد:  طبق گزارش ها، در یک نقطه از مناطق محروم کشور، یک نفر باید کار کند و نان آور 11 نفر دیگر باشد و اگر برای آن یک نفر نیز بیماری یا تصادفی پیش آید، وضعیت دشوار می‌شود و ممکن است به آسیب‌های اجتماعی منجر شود که زیبنده کشور نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید بی ریا به مردم کمک کرد. نباید اسیر وسوسه های شیطان شد که چون مسئولان گذشته اقداماتی انجام نداده اند پس چرا ما انجام دهیم از شما می خواهم که اسیر این افکار نشوید و از فرصتی که خدا برای شما فراهم کرده، نهایت بهره را ببرید.

 هاشمی همچنین اظهار داشت: در دو سه دهه اخیر، حوزه بهداشت گرفتاری های زیادی داشته و مظلوم واقع شده زیرا توقع از ما زیاد است و بخشی از وعده های ما نیز محقق نشده است اما همکاران ما در سراسر کشور اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده‌اند. امیدوارم مسئولان کشور جسارت بیشتری پیدا کنند و به مردم فکر کنند زیرا دغدغه اصلی امام خمینی(ره) نیز مردم بود.

وی دو مشکل عمده کشور را نبود اخلاص و وجود لجبازی عنوان کرد و افزود: این دو مشکل باعث گرفتاری مردم نیز شده اما مسئولان کشور باید به مشکلات مردم فکر کنند و مقام معظم رهبری نیز این دو دغدغه را دارند و مسئولان باید به آن توجه کنند.

در پایان این مراسم که بانی آن خیرین بودند و به دعوت وزیر بهداشت انجام شد، جمعی از خیرین سلامت کشور، نسخه ای نفیس از قرآن کریم به وزیر بهداشت اهدا کردند

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *