شناسه خبر: 9233 منتشر شده در مورخ: 1395/3/9 ساعت: 08:16 گروه: بهداشت و سلامت  
پزشک خانواده باید بر مراقبت های سرپایی تمرکز کند
قائم مقام وزیر بهداشت گفت:

پزشک خانواده باید بر مراقبت های سرپایی تمرکز کند

دکتر ایرج حریرچی در گردهمایی سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران در شیراز، اظهارداشت: اگر طبابت مبتنی بر الزامات نظام سلامت باشد، قطعا مورد قبول دست اندرکاران و متولیان حوزه سلامت قرار می گیرد و وزارت بهداشت آن را می پذیرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر: دکتر حریرچی با تاکید بر اینکه تمرکز پزشک خانواده باید بر مراقبت های سرپایی باشد، تصریح کرد: پزشک خانواده باید وکیل خانواده در سطوح مختلف باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت معتقد است که در هیچ جای دنیا پزشک خانواده پزشک عمومی نیست. بعد از مدتی با گذراندن دوره‌هایی، متخصص پزشک خانواده می‌شوند.

حریرچی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت به دنبال مدل نهایی پزشک خانواده است، گفت: این مدل از پزشک خانواده در بند ج ماده ۳۲ برنامه پنجم آورده شده است.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: با ایجاد کلینیک‌های طرح تحول سلامت، پزشکان متخصص به بخش دولتی آمده اند و فضا برای پزشکان عمومی بازتر شده است.

وی با عنوان این مطلب که از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت بار مراجعه به پزشکان عمومی بیشتر شده است، گفت: با کاهش پرداختی از جیب مردم سعی داریم تولیت خود را بر نظام سلامت تقویت کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *