شناسه خبر: 9226 منتشر شده در مورخ: 1395/3/6 ساعت: 09:00 گروه: مشاوره  
ایران: تروریسم هیچ ارتباطی با ادیان، ملت ها و نژادها ندارد

ایران: تروریسم هیچ ارتباطی با ادیان، ملت ها و نژادها ندارد

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در هفتمین نشست بین المللی مقامات عالیرتبه امنیتی در گروزنی مرکز جمهوری چچن روسیه با تاکید بر اینکه «تروریسم هیچ ارتباطی با ادیان، ملت ها و نژادها ندارد»، گفت: مبارزه با تروریسم راهکار نظامی ندارد و نباید با گسترش این پدیده، هزینه آن را به کشورهای دیگر تحمیل کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا رضا سیف اللهی در این نشست که با حضور هیات هایی از کشورهای منطقه، رئیس جمهوری چچن و مقام های روسیه برگزار شده با اشاره به مهمترین تحولات سیاسی امنیتی طی دهه گذشته از جمله در افغانستان، عراق، لیبی، یمن و سوریه، گفت: اکنون با این تجربه ها باید بپذیریم رویکرد دشمن دشمن من، دوست من است، گزاره نا درستی است.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، وی افزود: مبارزه با تروریسم راهکار نظامی ندارد، زیرا یک تفکر و ایدئولوژی است که بی ارتباط با تمامی ادیان، ملت ها و نژادها می باشد و سازمان واحدی نیست که بتوان آن را نابود کرد، بلکه تفکری شیطانی است که در بسترهای ناامنی و فقدان حاکمیت شکل می گیرد و عناصر مستعد را جذب می کند، پرورش می دهد و بکار می گیرد.
سیف اللهی ادامه داد: هرچند می توان با دخالت نظامی و اشغال یک کشور، مشکل وجود حاکم دیکتاتور را برطرف کرد، اما بدون ایجاد ساز و کار لازم و فراهم سازی شرایط، قطعا خلاء سیاسی و توسعه ناامنی شکل می گیرد و باید قبول کرد که نمی توان برای مردم کشوری از طرف آنها تصمیم گرفت یا برای آنها مصلحت اندیشی کرد، زیرا تعیین سرنوشت حق قطعی مردم هر کشوری است.
وی اظهار کرد: جایی که همزمان با دو پدیده تروریسم و درگیری داخلی مواجهیم، اگر مقابله با تروریسم اولویت نشود، بهشتی برای تروریست ها شکل خواهد گرفت. نمی توان تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرد، گروهی را به نام معارض مسلح برای دستیابی به اهداف تجهیز و پشتیبانی کرد و گروهی را که خارج از کنترل یا غیر همسو با اهداف ما هستند تروریست خواند.
سیف اللهی گفت: اگر کشورهایی به دلیل برخورداری از قدرت نظامی، مالی یا سیاسی، کشوری را به بی ثباتی و جنگ بکشانند، هزینه های ناامنی آن را باید همگان پرداخت کنند و آتشی که برافروخته می شود، سایر کشورها و مناطق را هم در بر خواهد گرفت.
در نشست دو روزه امنیتی گروزنی که امروز (چهارشنبه) پایان می یابد دبیران و مسئولان شورای امنیت و سایر نهادهای امنیتی کشورها و سازمان های مختلف بین المللی حضور دارند که مهمترین چالش های امنیتی منطقه ای و جهانی را بررسی می کنند.
در این نشست، پس از قرائت پیام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه سخنرانی و بر لزوم همگرایی جهانی برای مبارزه با تروریسم و پرهیز از کاربرد معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *