شناسه خبر: 9206 منتشر شده در مورخ: 1395/3/4 ساعت: 12:28 گروه: فرهنگی  
راه‌اندازی ۷۰۰ مرکز دارالقرآن در آموزش و پرورش
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد

راه‌اندازی ۷۰۰ مرکز دارالقرآن در آموزش و پرورش

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۰۰ مرکز دارالقرآن در آموزش و پرورش احیاء و راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران سپید؛ محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امروز در سومین دوره توانمند‌سازی مدیران مراکز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، اظهار داشت: سومین دوره 3 روزه توانمند‌سازی مدیران مراکز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش سراسر کشور را بعد از وقفه 10 ساله برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر به دارالقرآن در گذر زمان نگاه کنیم به سادگی می‌بینیم که فراز و نشیب‌هایی داشته اما تعطیلی نداشته است؛ خیلی‌ها قصد تعطیلی آن را داشتند اما نتوانستند البته به سلیقه بوده است.

مسیب‌زاده افزود: سومین‌ دوره توانمندسازی مدیران درالقرآن‌ها را در حالی برگزار می‌کنیم که نزدیک به 700 مرکز دارالقرآن در فصل جدید احیاء و راه‌اندازی شده است؛ البته در فاز اول 650 مرکز را راه‌اندازی کرده‌ایم و امسال نیز 50 مرکز به این مجموعه اضافه شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخش ویژه‌ای در این دوره پیش‌بینی کرده‌ایم که استفاده و بیان تجربیات و نگرانی‌های مدیران مراکز دارالقرآن‌هاست، یادآور شد: در عرصه فعالیت‌های قرآنی نه تنها چیزی از فعالیت‌ها کم نشده بلکه به صورت جهادی افزایش پیدا کرده است و سفارش رهبر معظم انقلاب نیز همین نکته است که در سال اقتصاد مقاومتی کار به بهترین‌ نحو انجام شود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در سطح کشور، کار آرشیوی در اداره کل قرآن، نماز و عترت انجام شده است و آن تهیه سی‌دی‌هایی از مجموعه گنجینه تلاوت در قالب 60 هزار دقیقه قرائت تصویری قرآن از قاریان ایرانی و مصری و مجموعه آموزش‌هایی است که در رادیو قرآن پخش شده است که به مدیران دارالقرآن‌ها اهداء می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مرجع ما در بخش نماز، ستاد مرکزی نماز، در بخش عترت سازمان تبلیغات و در بخش مهدویت بنیاد مهدویت است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *