شناسه خبر: 919 منتشر شده در مورخ: 1392/8/29 ساعت: 14:31 گروه: سیاسی  
4 استاندار در جلسه هیات دولت تعیین شدند
نوبخت:

4 استاندار در جلسه هیات دولت تعیین شدند

سخنگوی دولت گفت: استانداران چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در جلسه امروز هیات دولت تعیین شدند و پیش لایحه بودجه سال 93 و همچنین وضعیت بازار کار و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش ایران سپید «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز هیات دولت، «جاسم جادری» به عنوان استاندار هرمزگان، «علی اوسط هاشمی» به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان تعیین شدند.


وی ادامه داد: در این جلسه همچنین «ابراهیم رضایی بابادی» به عنوان استاندار کرمانشاه و «قربانعلی سعادت» به عنوان استاندار آذربایجان غربی انتخاب شدند.



**لایحه بودجه 93 امروز در معاونت برنامه ریزی تکمیل می شود 

وی همچنین با بیان این که در جلسه امروز هیات وزیران به موضوع پیش لایحه بودجه سال 1393 مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهارداشت: یکی از اسنادی که همواره مورد توجه تهیه کنندگان لایحه بودجه سالانه قرار می گیرد، قانون بودجه سال گذشته است. 

سخنگوی دولت ادامه داد: باتوجه به این که بیش از 146 بند و 59 تبصره در قانون بودجه سال 92 وجود دارد، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در لایحه بودجه سال آینده تعدادی از این بندها و تبصره ها را که اساسا نیازی به آنها نیست، حذف کرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری مواردی که هر ساله در لایحه بودجه تکرار می شود را نیز از لایحه بودجه 93 جدا کرد.

وی یادآور شد: در این جلسه پیشنهاد شد این موارد در یک لایحه مستقل تحت عنوان الحاق 4 ماده به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 1380 اضافه شود. 

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: چنین اقدامی موجب می شود این موارد در لایحه بودجه تکرار نشود و در هیات وزیران و مجلس نیز بحث نمی شود.

نوبخت افزود: لایحه بودجه سال 93 امروز در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تکمیل می شود و تا پایان هفته این پیش لایحه به هیات وزیران تقدیم می شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد رسیدگی به لایحه بودجه 93 از هفته آینده در هیات دولت آغاز شود تا بتوانیم در موعد مقرر آن را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.



**دکتر روحانی هفته آینده گزارش 100روزه را به ملت ارایه می کند 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش 100 روزه رییس جمهوری گفت: همان طور که خودتان اشاره کردید این گزارش 100 روزه است بنابر این اجازه دهید 100 روز به پایان برسد سپس آن را تقدیم می کنیم. 

نوبخت ادامه داد: با توجه به این که اراده دولت و شخص رییس جمهوری این است که تمامی فعالیت های دولت به اطلاع مردم بزرگوار برسد، این کار انجام می شود و از پیش هم تمامی ابعاد این گزارش تهیه وتنظیم شده و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

وی تاکید کرد که انشاء الله هفته آینده رییس جمهوری این گزارش را تقدیم ملت ایران می کند.



** گزارشی از بازار کار، اشتغال و نرخ بیکاری ارایه می شود

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری همچنین با بیان این وضعیت بازار کار در کشور نیز امروز در جلسه هیات وزیران مورد بررسی قرار گرفت، افزود: متاسفانه عدم تعادل بازار کار باعث شده است که تعدادی از جمعیت آماده به کار ما در جامعه ایرانی بیکار باشند.

نوبخت تاکید کرد: با توجه به آثار سویی که بیکاری در بعد اقتصادی و اجتماعی در جامعه دارد، هیات وزیران در جلسه امروز ضمن تمرکز بر موضوع وضعیت کار در کشور به بررسی آخرین تحلیل ها در این زمینه پرداخت.

وی اظهارامیدواری کرد که با تقسیم بندی و تقسیم کاری که بین دستگاه های مختلف انجام می شود، دولت بتواند گزارشی در آینده نزدیک درباره تعادل بازار کار، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری ارایه کند.



**دولت راهکارهای مختلفی را برای توزیع یارانه انتخاب می کند 

سخنگوی دولت همچنین اظهارداشت: با توجه به حساسیتی که جامعه نسبت به موضوع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه ها دارد، دولت یازدهم از زمان آغاز به کار خود، کارگروه های مختلفی را در بخش های متعدد این قانون مامور کرد تا بررسی کند که چه جمعیتی می تواند مشمول دریافت یارانه ها شود و اساسا منابع درآمدی که از افزایش قیمت حامل های انرژی و دو قلم دیگر حاصل می شود به چه میزان است و به چه نحوه ای توزیع باید شود.

نوبخت با بیان این که نحوه توزیع یارانه ها می تواند به صورت نقدی و غیر نقدی باشد، ادامه داد: یکی از روش های غیر نقدی بحث پرداخت بن کالا است.

وی با تاکید بر این که هیچ کدام از این موارد قطعی نشده است، تصریح کرد: شاید اطلاع رسانی در مورد این موضوع باعث نوعی تشویش اذهان عمومی شود.

سخنگوی هیات دولت اضافه کرد: مطمئن باشید که ما با تدبیر کار را انجام می دهیم و قطعا قبل از اجرای آن افکار عمومی را آماده خواهیم کرد.

نوبخت با بیان این که اصحاب رسانه نیز ماموریت مهمی را خواهند داشت، یادآور شد: رسانه ها اقداماتی که قرار است انجام شود را برای مردم اطلاع رسانی کنند. 

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر قبل از اجرا این موارد بازخوردهایی دارد آنها را دریافت می کنیم تا کار سنجیده ای انجام دهیم و قبل از شروع کار مجبور به تصحیح آن نشویم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با بیان این که این اقدام در مرحله نهایی است، گفت: گزارش ها آماده است و فقط باید هیات وزیران راهکارهای مختلفی را که امکان توزیع یارانه ها وجود دارد، انتخاب کند.

نوبخت ادامه داد: تلاش ما این است کاری که می خواهیم انجام دهیم حتما بهتر از روش قبلی باشد و رضایت عمومی مردم را به همراه داشته باشد از این رو از هر اقدام شتابزده که باعث تضییع حقوق جمعی از مردم شود، اجتناب می کنیم. 

وی یادآور شد: آخرین اقدامی که قرار است انجام شود این است که به مصوبه آتی هیات وزیران واسپاری می شود که قطعا در لایحه بودجه سال 93 می تواند بخشی از آن منعکس شود

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *