شناسه خبر: 9149 منتشر شده در مورخ: 1395/2/28 ساعت: 11:28 گروه: بهداشت و سلامت  
دندان‌کشیدن، علت مراجعه 40 درصد بیماران به دندانپزشکی‌ها
در کنگره انجمن دندانپزشکان:

دندان‌کشیدن، علت مراجعه 40 درصد بیماران به دندانپزشکی‌ها

رییس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران گفت: از یکسال گذشته وزارت بهداشت توجه ویژه ای به موضوعسلامت دهان و دندان داشته و خصوصا در زمینه دانش آموزان و مادران باردار اقداماتی را انجام داده است که گام بزرگی جهت ارتقاء شاخص های سلامت دهان و دندان بوده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا: دکتر علی تاجرنیا در پنجاه و ششمین کنگره بین المللی دندان پزشکان ایران، گفت: این دوره از کنگره در حالی آغاز می‌شود که سلامت دهان و دندان، به عنوان بخشی از سلامت عمومی بدن هنوز هنوز دچار چالش‌های زیادی است و هر ساله شاهدیم که سازمانهای بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی به این امر توجه ویژه ای دارند.

وی افزود: علاوه بر توجه دولت‌ها و نهادهای غیردولتی به موضوع سلامت دهان و دندان، نقش دندان پزشکان نیز در بحث سلامت دهان و دندان مهم است و دندان پزشکان می‌توانتد با معاینات دقیق و تشخیص های به موقع، نقش موثری را در ارتقاء بهداشت دهان و دندان و سلامت افراد ایفا کنند.

تاجرنیا با بیان اینکه 40 درصد افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود خبر ندارند، ادامه داد: 70 درصد این بیماران از اهمیت سلامت دهان و دندان و تاثیر آن در بیماریشان بی اطلاع هستند و بسیاری از افراد هم از علائم سرطانهای دهان و دندان اطلاع نداشته و از آثار زیانبار سیگار بر سلامت دهان و دندان بی‌خبرند.

رییس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکان ایران، با بیان اینکه وظیفه ما این است که با افزایش دانش، صرف وقت و انجام معاینات دقیق به همنوعانمان جهت بهبود زندگی کمک کنیم، گفت: سالانه از کشورهای مختلف افراد زیادی برای دریافت خدمات دندان پزشکی به ایران می آیند و این موضوع نشان از پیشرفت خدمات دندان پزشکی در کشور است.

تاجرنیا با اشاره به توجه دولت یازدهم به حوزه سلامت کشور و تزریق بودجه مناسب به این حوزه، اظهار کرد: بر این اساس از یکسال گذشته وزارت بهداشت توجه ویژه ای به موضوع سلامت دهان و دندان داشته و خصوصا در زمینه دانش آموزان و مادران باردار اقداماتی را انجام داده است که گام بزرگی جهت ارتقاء شاخص های سلامت دهان و دندان بوده است. در عین حال تشکیل شورای سلامت دهان که برای اولین بار به صورت سازمان یافته اتفاق افتاد بسیار حائز اهمیت است.

تاجرنیا با بیان اینکه ورود دولت به حوزه دندان پزشکی برای گسترش آن امری پسندیده است، گفت: البته باید در این زمینه به تجربیات جهانی نیز توجه کرد. از طرفی انجمن دندانپزشکان ایران تلاش کرده با همراهی با دولت نقش موثری در تدوین گایدلاین‌ها، ارائه نظر در زمینه تعیین تعرفه ها و... در ارتقاء سلامت دهان و دندان کمک کند.

40 درصد کسانی که برای اولین بار به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند برای کشیدن دندان می‌روند

تاجرنیا در حاشیه این همایش نیز با بیان اینکه این کنگره دارای 100 پنل علمی و 400 سخنرانی است، درباره هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در کشور، گفت: متاسفانه 40 درصد کسانی که برای اولین بار به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کنند برای کشیدن دندان می‌روند و این نشان می‌دهد که مردم در مضیقه هستند البته علاوه بر مسائل مالی مسائل فرهنگی نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه باید مردم را با مشکلات ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان آشنا کرد، گفت: البته باید توجه داشت که هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در کشورهای مختلف گران ‌قیمت است و بیمه‌ها نیز در بسیاری از کشورها هزینه‌های درمانی دندانپزشکی را تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهند بلکه به بهداشت و پیشگیری توجه می‌کنند.

خوشبختانه وزارت بهداشت در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده است. در عین حال اگر بیمه‌ها کمک کنند و یک سرمایه‌گذاری اولیه در این حوزه صورت گیرد مشکلات مردم کاهش می‌یابد.

رییس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران تاکید کرد: در حال حاضر مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند که امیدواریم با گشایش اقتصادی و کمک دولت و بیمه‌ها در این حوزه مشکلات مردم مرتفع شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *