شناسه خبر: 912 منتشر شده در مورخ: 1392/8/29 ساعت: 12:57 گروه: سیاسی  
به مذاکره کنندگان هسته ای اعتماد داریم
نمایندگان مجلس:

به مذاکره کنندگان هسته ای اعتماد داریم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای با تاکید بر این که به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بویژه وزیرامورخارجه اعتماد داریم، اعلام کردند: مجلس شورای اسلامی روند مذاکرات را رصد می کند و بر ایستادگی قدرتمندانه بر روی حقوق کامل هسته ای ملت ایران تاکید دارد.

به گزارش ایران سپید این بیانیه در آستانه مذاکرات هسته ای در ژنو خطاب به ملت شریف ایران نگاشته شده است.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین مسیر حل و فصل موضوع هسته ای را مذاکره دانسته و همیشه بر لوازم مذاکرات پایبند بوده است. 

متن کامل این بیانیه بدین شرح است: 

ملت شریف ایران در آستانه مذاکرات هسته ای ایران در ژنو نکات زیر را متذکر می شویم: 

1- جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین مسیر حل و فصل موضوع هسته ای را مذاکره دانسته و همیشه بر لوازم مذاکرات پایبند بوده است. 

2- جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته ای خود را در چارچوب قوانین بین الملل و ان پی تی و پادمان پیگیری کرده و همکاری همه جانبه را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است. 

3- با یک نگاه آسیب شناسانه به روند بیش از یک دهه مذاکرات هسته ای کاملا هویدا است که هرگاه مذاکرات در مسیر رسیدن به یک توافق نزدیک شده به ناگاه رژیم صهیونیستی و بعضی قدرت های بزرگ در ایفای نقش خود برای اخلال در مذاکرات حرکت کرده و عملا مذاکرات را به بن بست کشانده است. 

4- این که با توجه به مذاکرات هسته ای در ژنو اعلام می کنیم که ملت ایران به هیچ وجه از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد و برخی سردمداران غربی به جای خط و نشان کشیدن برای مذاکرات، برای خشنودی رژیم صهیونیستی باید بدانند که این فرصت فراخ نبوده و چنانچه بخواهند مذاکرات را به یک روند فرسایشی و وقت کشی مبدل کنند مجلس شورای اسلامی تصمیمات مبتنی بر مطالبه ملت ایران اتخاذ کرده و حتی در نوع همکاری های جدید با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تجدید نظر خواهد کرد. 

5- مجلس شورای اسلامی ضمن اعتماد به مذاکره کنندگان هسته ای به خصوص وزیرامورخارجه، روند مذاکرات را رصد می کند و بر ایستادگی قدرتمندانه بر روی حقوق کامل هسته ای ملت ایران تاکید می کند. 

این بیانیه که به امضای تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است، توسط «شاهین محمدصادقی» عضو هیات رییسه در صحن علنی مجلس قرائت شد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *