شناسه خبر: 9108 منتشر شده در مورخ: 1395/2/27 ساعت: 08:13 گروه: بهداشت و سلامت  
اختلاف دریافتی پزشک و پرستار
وزیر بهداشت در برنامه نگاه یک؛

اختلاف دریافتی پزشک و پرستار

وزیر بهداشت، میزان اختلاف پرداختی پرستار با پزشکان عمومی و متخصص را اعلام کرد.

 به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری مهر: ، دکتر سید حسن هاشمی با حضور در برنامه «نگاه یک» که شنبه شب از شبکه یک سیما روی آنتن رفت، در پاسخ به سئوالات متعدد مبنی بر اختلاف پرداختی پرستار و پزشک،
گفت: کارانه پرستاران در این دولت ۲ تا ۳ برابر شده و در بعضی بیمارستان های تخصصی مثل قلب و چشم، این کارانه تا ۴ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به حسابداری تعهدی در وزارت بهداشت، افزود: متوسط دریافتی بین پزشک و پرستار، آنطور که برخی عنوان می کنند، نیست. بطوریکه پزشکان عمومی ۲.۵ برابر پرستاران دریافتی دارند. البته باید بگویم در مواردی، پرستاران از پزشکان عمومی هم دریافتی بالاتری دارند.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه اختلاف دریافتی پزشک متخصص با پرستار ۴.۵ برابر است، گفت: در مورد پرستاران باید کارهای بیشتری انجام دهیم و معتقدم حق شان بیش از این است که دریافت می کنند.

هاشمی در عین حال از برخی اظهارات خلاف واقع انتقاد کرد و افزود: منصفانه نیست که پزشک را در مقابل پرستار قرار دهیم.

وزیر بهداشت در ادامه به موضوع استعفای رئیس سازمان غذا و دارو که گفته می شود به دلیل اختلاف با سازمان ملی استاندارد بوده است، گفت: دکتر پزشکیان از جمله یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند که افتخار همکاری با وزارت بهداشت را دارند.

هاشمی با عنوان این مطلب که می خواهند بین وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد اختلاف ایجاد کنند، ادامه داد: خوشبختانه سازمان ملی استاندارد آتش بس داده است.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود برخی اختلاف نظرها با سازمان ملی استاندارد، گفت: دوستان سازمان استاندارد معتقدند در برخی موارد بایستی به امر نظارت ها ورود کنند که امیدوارم در همین دولت تعیین تکلیف شود

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *