شناسه خبر: 898 منتشر شده در مورخ: 1392/8/29 ساعت: 12:23 گروه: سیاسی  
ساخت اپلیکیشنی برای اعلام خطر

ساخت اپلیکیشنی برای اعلام خطر

محققان علوم رایانه ای اپلیکیشنی ساخته اند که به کاربران گوشی های هوشمند تلفن همراه اجازه می دهد تا به هنگام خطر دوستان و خانواده خود را مطلع کنند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری دیلی میل، کارشناسان شرکت دیتا می (DataMe) این اپلیکیشن را ساخته اند.کارشناسان می گویند کاربر می تواند به محض قرار گرفتن در معرض خطر با استفاده از این اپلیکیشن که PanicMe نام دارد، هشدارهایی را با سطوح مختلف اهمیت (سبز- زرد- قرمز) به 30 نفر از فهرست تماس کاربر ارسال کند.

سپس با استفاده از GPRS، محل دقیق کاربر مشخص می شود و دریافت کنندگان پیام در صورت نزدیکی به کاربر می توانند خود را برای کمک به او برسانند.

به گفته سازندگان این اپلیکیشن، هشدار قرمز به معنی خطر، حمله و یا آسیب دیدگی کاربر است. در حالی که رنگ زرد نشان می دهد کاربر به زودی به کمک نیاز خواهد داشت و رنگ سبز نیز به معنای وضعیت کم خطر نظیر گم شدن است.

علاوه بر دوستان و خانواده،پلیس نیز می تواند به این هشدارها دسترسی یابد.

دریافت کنندگان هشدار در فواصل منظم، پیغام هشدار را بر روی گوشی های هوشمند خود دریافت می کنند. فاصله بین هشدارها به میزان اهمیت موضوع برای کاربر بستگی دارد و فرستنده پیغام می تواند آن را غیرفعال کند.

به گفته کارشناسان تنها با در اختیار داشتن یک گوشی تلفن همراه هوشمند و اپلیکیشن PanicMe می توان به کمک دوستان شتافت و احساس امنیت بیشتری به آن ها بخشید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *