شناسه خبر: 8936 منتشر شده در مورخ: 1395/2/8 ساعت: 11:58 گروه: اجتماعی  
افزایش یارانه مددجویان به شرط حذف یارانه دهک بالای جامعه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

افزایش یارانه مددجویان به شرط حذف یارانه دهک بالای جامعه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون برنامه 5 ساله چهارم، یارانه مددجویان باید 40 درصد حد اقل حقوق باشد. در حال حاضر مددجویان 50 هزار تومان دریافت میکنند که برای این دهک پایین، درآمدی بسیار ناچیز است.

به گزارش ایران سپید افزایش یارانه مددجویان به شرط حذف یارانه دهک بالای جامعه: موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایران سپید، در خصوص افزایش یارانه مددجویان بهزیستی گفت: افزایش یارانه مددجویان بستگی به اجرای آن توسط دولت دارد، با این شرط که یارانه سه دهک بالایی جامعه حذف گردد و هزینه حاصل از آن به یارانه مددجویان افزوده شود.

وی بیان کرد: طبق قانون برنامه 5 ساله چهارم، یارانه مددجویان باید 40 درصد حد اقل حقوق باشد. در حال حاضر مددجویان 50 هزار تومان دریافت میکنند که برای این دهک پایین، درآمدی بسیار ناچیز است.

ثروتی افزود: این افزایش یارانه برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است و به تأیید نمایندگان مجلس رسیده است. این نماینده مجلس با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه برای سازمانهای حمایتی عنوان کرد: سال گذشته سهم تسهیلات قرض الحسنه برای دو سازمان 3000 میلیارد ریال بود که 2000 میلیارد ریال آن به کمیته امداد و 1000 میلیارد ریال آن به بهزیستی اختصاص داده شد.

پیشنهاد دولت در بودجه امسال 1500 میلیارد ریال برای هر دو سازمان بود که 1000 میلیارد ریال آن به کمیته امداد، 300 میلیارد آن به سازمان بهزیستی و 200 میلیارد ریال آن به خانواده های زندانیان تخصیص داده شده است. این کاهش هزینه ها به وسیله دولت صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: سعی میکنیم با برطرف کردن ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان، لایحه حمایت از حقوق معلولان را در مجلس نهم دوباره به شورای نگهبان ارسال کنیم، اما اگر زمان کافی برای بررسی لایحه نبود، این وظیفه به مجلس دهم محول خواهد شد. (جعفری)

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *