شناسه خبر: 8893 منتشر شده در مورخ: 1395/2/6 ساعت: 09:14 گروه: اجتماعی  
اولین کتابخانه معلولان کشور در گچساران افتتاح شد
استاندارکهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

اولین کتابخانه معلولان کشور در گچساران افتتاح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین کتابخانه معلولان کشور در گچساران افتتاح شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر سید موسی خادمی  در حاشیه افتتاح این کتابخانه در جمع خبرنگاران افزود: اعتبار هزینه شده برای افتتاح دو باب کتابخانه در گچساران چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است. وی بیان کرد: در دو سال اخیر ۱۱ باب کتابخانه عمومی در مناطق شهری و روستایی این استان در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است. خادمی اظهار داشت: سرانه مطالعه در استان پایین است و این امر نیازمند فرهنگسازی و توجه بیشتر مسئولان به این امر است. استاندار افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است و نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دارد. خادمی تصریح کرد: افزایش مطالعه در یک جامعه زمینه رشد و تعالی در آن جامعه را فراهم می کند. مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: با همت و تلاش مسئولین در دولت تدبیر و امید دو باب کتابخانه در گچساران افتتاح شد. زینب قربانی افزود: این دو کتابخانه با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع به بهره برداری رسید. وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرحها مساحت کتابخانه های استان به ۱۸ هزار متر مربع افزایش یافته است.
قربانی سرانه فضای کتابخانه های این استان را  بالاتر از استاندارد کشوری عنوان کرد. وی افزود: هم اکنون سرانه کتابخانه های عمومی استان دو متر و ۴۳ سانتمتر است که این سرانه در کشور دو متر است.
قربانی اظهار داشت: در راستای تجهیز این کتابخانه ها نیز ۷۴۰ میلیون ریال هزینه شده است. وی اظهار داشت: ۶۸ باب کتابخانه تحت پوشش این نهاد هستند که در مجموع در این کتابخانه ها در استان ۳۷ هزار نفر عضویت دارند. قربانی افزود: در کتابخانه‌های استان ۵۸۳ هزار و ۵۶۷ نسخه کتاب وجود دارد که ۵۵۷ نسخه  از این کتابها در دو کتابخانه‌ نهادی مورد استفاده قرار می گیرد. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بابیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان ۸۸ نسخه کتاب وجود دارد، گفت: سرانه مطالعه در استان بسیار پایین است و این امر نیازمند فرهنگسازی در راستای افزایش مطالعه است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *