شناسه خبر: 888 منتشر شده در مورخ: 1392/8/28 ساعت: 14:03 گروه: ورزشی  
ایران بار دیگر به مصاف برزیل رفت

ایران بار دیگر به مصاف برزیل رفت

نخستین دیدار تیم ملی والیبال در جام بین قاره‌ای از ساعت ۱۰:‌۳۰ صبح امروز مقابل برزیل، قهرمان آمریکای جنوبی، برگزار خواهد شد. هرچند ملی‌پوشان کشورمان‌ در هر سه دیداری که تاکنون مقابل برزیل ظاهر شده‌اند، نتیجه را واگذار کرده‌اند؛ اما امیدوارند با تجربیاتی که از رقابت‌های لیگ جهانی اندوخته‌اند و به یاری هدایت ولاسکو در این بازی پیروز شوند.

به گزارش ایران سپید تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت ۱۰:‌۳۰ امروز در حالی در کیوتو به مصاف برزیل می‌رود که در سه بازی که پیش از این مقابل این تیم حاضر شده، هر سه بار پیروزی از آن تیم مقتدر برزیل بود؛ اما امروز ملی‌پوشان کشورمان امیدوارند با تجربه‌ای که از حضور در رقابت‌های لیگ جهانی اندوخته‌اند، نمایش چشمگیری در برابر پرافتخار‌ترین تیم آمریکای جنوبی داشته باشند.


 ششمین دوره رقابت‌های جام بین قاره‌ای، بار دیگر در ژاپن میزبان قهرمان‌های قاره‌های گوناگون است تا در شش روز رقابت فشرده که بسیاری از آن به عنوان جام جهانی کوچک هم یاد می‌کنند، شاهد نبردهای دیدنی باشد. در نخستین دیدار این رقابت‌ها که حکم بازی افتتاحیه آن را دارد، ایتالیا برابر روسیه به برتری رسید. این رقابت یادآور فینال دو ماه پیش رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بود که روسیه با پیروزی برابر ایتالیا نخستین قهرمانی اروپایی خود را کسب کرد.

دیدار تیم‌های والیبال ایران و برزیل به نوعی نبرد تفکرات تاکتیکی دو سرمربی بزرگ جهان والیبال به شمار می‌رود. «برناردو رِزِنده»؛ ملقب به «برناردینیو»‌،‌ همان کسی است که از وقتی به سرمربیگری برزیل برگزیده شد، با کسب عناوین متعدد بین‌المللی، همه رکوردهای ولاسکو را شکست و اکنون «پرافتخار‌ترین مربی والیبال جهان» است.

‌نخستین رویارویی والیبال ایران ـ برزیل چهار سال پیش در جریان دوره گذشته همین جام به تاریخ پیوست. آن بازی ۳-۱ به سود برزیل پایان یافت؛ اما امسال و تقابلی دیگر میان این دو تیم، حدیث دیگری است، چراکه علاوه بر صف کشیدن دو گروه والیبالیست پرتوان و تکنیک مقابل هم، تقابل تفکرات دو مربی پرافتخار دنیای والیبال (خولیو ولاسکو – برناردینیو) هم محسوب می‌شود. بنا بر اعلام کمیته کنترل، برزیل در این دیدار با لباس زرد و ایران با لباس سفید به میدان خواهد آمد.
 

تیم

میانگین قد

میانگین­ سن

برزیل

199 سانتیمتر

28 سال

ایران

194 سانتیمتر

26.1 سال

 
ترکیب ایران در این بازی
 
بر پایه اعلام خولیو ولاسکو: سعید معروف، مهدی مهدوی، فرهاد ظریف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، رحمان داوودی، علیرضا مباشری، امیر غفور و شهرام محمودی دوازده بازیکن تیم ملی ایران در دیدار برابر برزیل نام گرفتند.
 
ولاسکو ضمن اعلام نام دوازده بازیکن مربوط به بازی مقابل برزیل، گفت: ‌این در حقیقت ادامه روند تیم ایران در بازی‌های رسمی است. ما با این دوازده تن، آخرین بازی رسمی‌مان را در فینال قهرمانی آسیا انجام دادیم و هم‌اکنون در جام قهرمانان با همین دوازده تن شروع می کنیم. اما در ادامه بازی‌ها هر جا لازم باشد، تغییراتی در ترکیب دوازده نفره تیم ایجاد می‌کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *