شناسه خبر: 8832 منتشر شده در مورخ: 1395/1/30 ساعت: 09:57 گروه: حوادث  
کلاهبرداری با تقلید صدای فامیل دور

کلاهبرداری با تقلید صدای فامیل دور

از این مالباخته‌ها از دو تا ۱۰ میلیون تومان با همین شگرد کلاهبرداری شده بود .این مرد با همکاری دوستش به شیوه‌ی عجیبی اخاذی می‌کرد. شگرد آنها این بود که تنها با یک تماس تلفنی جیب طعمه‌ها را خالی می‌کردند!

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین  تازه فصل زمستان سال گذشته شروع شده بود که مردی به پلیس آگاهی شهر زنجان مراجعه کرد و گفت مردی خودش را به جای فامیل دورش جا زده و کلاهش را مثل آب خوردن برداشته است.ماجرا از این قرار است که یک ماه قبل از اینکه مالباخته به پلیس مراجعه کند، مردی با او تماس می‌گیرد و می‌گوید من فلانی هستم. مالباخته که از روی صدا فامیل دورش را می‌شناسد بعد از کلی تعارف تیکه پاره کردن و احوالپرسی به تماس گیرنده تعارف می‌زند که بفرمایید امرتان!؟فامیل دور هم که حسابی دارد از پشت تلفن چرب زبانی می‌کند وسط این گیر و دار آن خواسته و غرض اصلی را بیان می‌کند و می‌گوید:« حقیقتش ما در فلان جاده قصد سفر به بهمان جا را داشتیم که تصادف کردیم و در جاده ماندیم.نگران نباشید خودمان سالم و سر و مرگنده‌ایم و فقط مشکل جیب‌مان است که خالی است و در این بیابان این سه میلیون تومان را نیاز داریم.اگر این مقدار را به این حساب بریزید بعدا در اسرع وقت همین مقدار را به آن حسابی که برایم می‌فرستید، می‌فرستم و...»مالباخته هم از پشت تلفن، چنان با چرب زمانی فامیل قلابی دورش در رودربایستی گیر کرده که مبلغ مورد نظر را در طبق اخلاص می‌گذارد و آن لاین می‌فرستد- ایضا- به همراه شماره حسابی که بعدا (که معلوم نیست کی هست) فامیل عزیزش پول‌های قرضی را بریزد داخلش.یک ماه از این ماجرا می‌گذرد و از فامیل چرب زبان خبری نمی‌شود. مالباخته تماس می‌گیرد اما شماره‌ی ایرانسل یکسره خاموش است.شال و کلاه می‌کند و می‌رود خانه‌ی فامیل دور. می‌بیند طرف سالم و سرحال در خانه‌اش نشسته و گذر ایام می‌بیند. ماجرا را که برای فامیل دور واقعی‌اش تعریف می‌کند آنوقت متوجه می‌شود که چه کلاه گشادی سرش رفته است.فامیل دور نه تصادف کرده، نه زنگ زده و نه پول گرفته(!) اینها آتشی است که از گور آن مرد شیاد ناشناس در آمده که خودش را فامیل دور جا زده.بعد از اظهارت مالباخته، چند شاکی دیگر هم به ادارات پلیس زنجان مراجعه کردند که درست به همین شگرد ازشان اخاذی شده بود.از این مالباخته‌ها از دو تا 10 میلیون تومان با همین شگرد کلاهبرداری شده بود. 3 ماه بعد از این ماجرا،کلاهبردار زنجانی روز دوم فروردین 95 دم به تله داد و دستگیر شد.مرد شیاد در بازجویی‌های پلیس اعتراف کرد که با همدستم طعمه‌ها را شناسایی می‌کردیم. تحقیق می‌کردیم که آنها با کدام فامیل دورشان صمیمی‌تر هستند بعد از این تحقیقات آنها را با ماجرای ساختگی تصادف سرکیسه می‌کردیم. تا به حال 600 میلیون تومان با این شگرد کلاهبرداری کردیم و... تحقیقات پلیس زنجان در مورد این کلاهبردار حرفه‌ای و همدست فراری‌اش همچنان ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *