شناسه خبر: 8790 منتشر شده در مورخ: 1395/1/24 ساعت: 12:12 گروه: سیاسی  
کارت سوخت حذف نمی شود/ نرخ بنزین بامصرف بیشتر پلکانی افزایش می یابد
با تصویب مجلس و درصورت تایید شورای نگهبان؛

کارت سوخت حذف نمی شود/ نرخ بنزین بامصرف بیشتر پلکانی افزایش می یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موافقت در تداوم به کارگیری کارت سوخت در نظام سوخت رسانی به وسایل نقلیه کشور، دولت را مکلف کردند از مصرف کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی برای عوارض استفاده از زیرساخت های کشور دریافت کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا،  نمایندگان در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد احمد توکلی نماینده تهران در بخش درآمدی تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 کل کشور را که با 132 رای موافق، 29 رای مخالف، 6 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مصوبه دولت را مکلف کردند حداکثر چهارماه پس از تصویب این قانون، تمامی وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوییلی و دوگانه سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز کند و از آن تاریخ، عرضه هر گونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفا با استفاده از کارت مذکور و بر اساس احکام زیر مجاز است.
همچنین با تصویب نمایندگان مجلس، وسایل نقلیه ای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگ معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خودرو را نیز پرداخت کرده باشند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه این مصوبه مقررکردند که هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت خواهد شد.
مجلسی ها همچنین تصویب کردند قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال 94 خواهد بود و همه انواع سوخت تک نرخی خواهد بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که در صورتی که وسیله نقلیه ای با استفاده از کارت سوخت جایگاه، سوخت گیری کند علاوه بر پرداخت بهای سوخت به میزان قیمت تمام شده سوخت به عنوان عوارض استفاده کارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.
خانه ملتی ها همچنین مقرر کردند که از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی، عوارض استفاده از زیرساخت های کشور اعم از جاده ها و خیابان ها و تاسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک، به روش مذکور در بند 5 دریافت کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مصوب کردند متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یکبار و بر اساس و هر یک از انواع وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای مشابه (یک تا شش سیلندر) به عنوان پله اول تعیین می شود و پلکان های بعدی به مقدار 40 لیتر به پله ما قبل اضافه می شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *