شناسه خبر: 8787 منتشر شده در مورخ: 1395/1/24 ساعت: 10:10 گروه: فرهنگی  
۱۰۰ عنوان کتاب صوتی در اردبیل تولید شد
در دو سال گذشته؛

۱۰۰ عنوان کتاب صوتی در اردبیل تولید شد

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در دو سال گذشته ۱۰۰ عنوان کتاب صوتی در این استان تولید شده و اردبیل جزو استان‌های پیشتاز است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر رباب عزیزخانی با بیان اینکه بخشی از اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی توجه به نیاز مطالعاتی گروه‌های خاص است، تصریح کرد: بر همین اساس بخش روشندلان جهت تأمین نیاز مطالعاتی نابینایان استان در محل کتابخانه مرکزی تشکیل شده است. وی افزود: در حال حاضر ۲۳۰ نابینا عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که برای تأمین نیاز مطالعاتی آن ها کتب بریل و کتب صوتی تهیه می‌شود. به گفته مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر هزار جلد کتب بریل و شش هزار عنوان کتاب صوتی در کتابخانه‌های استان موجود است. عزیزخانی با اشاره به اقدامات درخور کتابخانه مرکزی شهر اردبیل در تولید کتب صوتی، ادامه داد: دو اتاق ضبط کتاب برای تهیه کتب صوتی تدارک دیده شده و تنها در سال گذشته ۲۵ عنوان کتاب صوتی تولید شده است. وی تصریح کرد: عنوان کتب تولیدی با توجه به نیاز مطالعاتی خود نابینایان انتخاب می‌شود و بیشتر تلاش کتابخانه مرکزی اردبیل تأمین کتب دانشگاهی و علمی مورد نیاز نابینایان بوده است. مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ادبیات داستان و شعر، برگزاری محافل کتاب‌خوانی و برگزاری برنامه‌های متنوع ویژه نابینایان عضو نیز اشاره کرد و افزود: در راستای تأمین نیاز مطالعاتی گروه‌های خاص از ایده‌ها و طرح‌های جدید نیز استقبال می‌شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *