شناسه خبر: 8764 منتشر شده در مورخ: 1395/1/23 ساعت: 09:21 گروه: اجتماعی  
تسهیلات ویژه برای متقاضیان مسکن مهر پرند و هشتگرد
گزارش ویژه ایران سپید:

تسهیلات ویژه برای متقاضیان مسکن مهر پرند و هشتگرد

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی به خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش هستند و احیاناً دارای یک فرزند معلول هستند، 8 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای خانوارهای دارای دو عضو معلول با احتساب کمک بنیاد مستضعفان و خیرین مبلغ 30 میلیون تومان پرداخت میکند.

به گزارش ایران سپید سید علی اکبر طاهری، مدیر عامل شهر جدید پرند در گفتگو با ایران سپید در خصوص پروژه مسکن مهر این شهر گفت: طی جلساتی که با نمایندگان سازمان بهزیستی و مهندس محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد مددجویان سازمان بهزیستی را در اولویت ثبت نام و ساخت مسکن قرار دهیم.

در فاز اول 1040 واحد را در شهر جدید پرند برای این افراد در نظر گرفتیم. وی با بیان اینکه مددجویان ظرف یک ماه آینده میتوانند مدارک خود را به شرکتهای  مادر تخصصی عمران شهر جدید پرند تحویل دهند گفت: بعد از ثبت نام باید مبالغ اولیه واریز و قرارداد پیش خرید را از ما دریافت کنند. برنامه ریزی ما بر این است که تا پایان سال 95 این پروژه ها را تکمیل کنیم و به صاحبانشان تحویل دهیم اما اگر پرداختیها به موقع انجام نشود روند تکمیل پروژه طولانیتر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در میان مددجویان بهزیستی معلولان هم برای ثبت نام اقدام خواهند کرد باید با مسئولان این سازمان رایزنیهای را انجام دهیم تا ثبت نام مددجویان یا حد اقل معلولان به صورت گروهی و از طریق سازمان بهزیستی  صورت گیرد چرا که تردد این قشر به دفاتر مادر شهر جدید پرند بسیار دشوار خواهد بود. این پروژه در قالب مسکن مهر است و همه افراد میتوانند در آن ثبت نام کنند. مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام  هم در سایت سازمان بهزیستی و سایت شرکت عمرانی شهر جدید پرند قرار دارد. در ادامه برای تکمیل اطلاعاتمان در مورد نحوه ثبت نام معلولان در شهرهای پرند و هشتگرد با علی ربوبی، دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی به گفتگو پرداختیم.

وی گفت: تعدادی واحد مسکونی در شهرهای جدید همچون  پرند و هشتگرد برای پیش فروش  وجود دارد اما این واحدها مخصوص مددجویان بهزیستی نیستند بلکه همه افراد میتوانند برای ثبت نام و خرید اقدام کنند. ربوبی ادامه داد: با توجه به پشت نوبتیهای سازمان بهزیستی در بحث مسکن این فراخوان را در سایت سازمان قرار دادیم تا افراد بتوانند از امتیازاتی که سازمان بهزیستی در اختیارشان قرار میدهد استفاده کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مددجویان با مراجعه به شهرهای جدید و ثبت نام و همچنین پرداخت حد اقل 70 درصد از مبلغ اولیه و دریافت قرارداد پیش خرید میتوانند از تسهیلات بلاعوض سازمان بهرمند شوند. ربوبی با اشاره به اینکه فرم ثبت نام در سایت بهزیستی قرار دارد بیان کرد: مددجویان با مراجعه به سایت سازمان، بخش خدمات، خبر انتشار فراخوان ثبت‌نام مسکن مهر در شهر جدید پرند و هشتگرد ویژه افراد تحت پوشش بهزیستی را باز کرده انتهای خبر لینکهایی برای دریافت فرم ثبت نام در شهرهای پرند و هشتگرد به طور جداگانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه هنوز دفتر مشخصی در بهزیستی برای دریافت مدارک مددجویان وجود ندارد عنوان کرد: در حال حاضر افراد باید به دفاتر شهرهای جدید برای ارائه مدارک و پیش ثبت نام مراجعه کنند، ثبت نام اولیه را انجام دهند مبالغ را پرداخت کنند و با یک نسخه از قرارداد اولیه به سازمان بهزیستی که در آن پرونده دارند برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند. ربوبی افزود: در جلسات آینده که با مسئولان این شهرها داریم مکانی را برای مراجعه افراد مشخص میکنیم  تا مددجویان به خصوص معلولان برای ثبت نام دچار مشکل نشوند. 

وی در پایان با اشاره به تسهیلات بهزیستی به افراد متقاضی گفت: بهزیستی به خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش هستند و احیاناً دارای یک فرزند معلول هستند، 8 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای خانوارهای دارای دو عضو معلول با احتساب کمک بنیاد مستضعفان و خیرین مبلغ 30 میلیون تومان پرداخت میکند.

سازمان این کمکها را بعد از پرداختهای اولیه افراد به حساب شرکتهای عمرانی در بانک مسکن واریز میکند  اما برای خانواده های دو معلول به بالا سازمان بعد از ثبت نام این افراد 30 میلیون تومان را بلافاصله پرداخت میکند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *